شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 34 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تصاوير ماهواره اي جايگزين روش سنتي رديابي آفت درختان نخل لارستان ميشود

مديرجهاد كشاورزي لارستان گفت: روشهای نوین ردیابی آفت درختان نخل  جایگزین روشهای سنتی خواهد شد . به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي لارستان طي نشستي…

مديرجهاد كشاورزي لارستان گفت: روشهای نوین ردیابی آفت درختان نخل  جایگزین روشهای سنتی خواهد شد .

به گزارش ميلادلارستان به نقل از روابط عمومي مديريت جهاد كشاورزي لارستان طي نشستي با حضور معاون قرنطینه حفظ نباتات کشور سمينار بررسی آفت سوسک سرخرطومی خرما در لارستان برگزار شد.
در اين همايش معاون سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان در سخناني اظهار داشت: تاکنون با به کارگیری روشهای تدخینی و تزریقی با استفاده از سموم مختلف ، ۱۰۹ اصله درخت خرما امحاء و بر روی ۹۱۲ درخت دیگر تیمار صورت گرفته است. قاسمي گفت: در بازديد صورت گرفته از  اقدامات انجام شده در مناطق آلوده، نتایج موفقیت آمیز اعلام شده است.

وي اظهار داشت:  از اين پس  روشهای نوین ردیابی آفت درختان نخل با استفاده از پهباد مجهز به سنسور حرارتی و ارسال تصاویر ماهواره ایی به منظور پایش سریع تر و مبارزه به موقع و موثر با هدف کاهش هزینه های مبارزه در شهرستان جایگزین روشهای سنتی خواهد شد .

در این گردهمایی علاوه بر مهدی قائمیان معاون قرنطینه حفظ نباتات کشور، حمید دبیری و جاوید عباسی؛ مدیر و معاون حفظ نباتات سازمان جهاد كشاورزي فارس و کارشناسان جهادکشاورزی شهرستانهای قیر و کارزین، گراش و خنج نيز حضور داشتند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین