چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اجراي طرح بیابان زدایی در لارستان و چند شهر استان فارس

عملیات آبیاری و مراقبت از طرح‌های بیولوژیک و بیابان زدایی در فارس اجرا شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبر گزاری صدا وسیما، مدیر کل منابع طبیعی و…

عملیات آبیاری و مراقبت از طرح‌های بیولوژیک و بیابان زدایی در فارس اجرا شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبر گزاری صدا وسیما، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این طرح در ۹۴۸ هکتار از عرصه‌های مناطق بیابانی استان در حال انجام است.

منتصری با اشاره به اجرای این طرح در شهرستان‌های لارستان، لامرد، مهر، نی ریز، زرین دشت، فراشبند و خنج افزود: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این عملیات حدود ۱۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه و تامین خواهد شد.

وی در ادامه از دوطرح ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع ممیزی شده در شهرستان‌های فراشبند، خنج و مهر به مساحت ۵ هزار هکتار خبر داد و گفت: اجرای سیستم‌های چرا و قرق در سطح دو هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان‌های لارستان، لامرد، نی ریز و زرین دشت از جمله دیگر طرحهای حفاظت و احیاء مناطق بیابانی در استان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: با توجه به نیاز آبی نهال‌های کاشت شده، برای این طرح‌ها ۱۰ دور عملیات آبیاری و مراقبت در نظر گرفته شده که بطور سالیانه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نهال‌های کاشته شده در این عرصه‌ها افزود: بیشتر نهال‌های کاشته شده شامل آکاسینا ویکتوریا، اکاسیا سالیسینا، کُنار، تاغ، گز شاهی و استبرق است.

وی با اشاره به مشارکت مردم و اهالی روستا‌ها و بهره برداران در اجرای این طرح‌ها ها گفت: با اجرای عملیات آبیاری و مراقبت و رشد این درختان در مناطق خشک و بیابانی جنوب استان علاوه بر کنترل روان آب ها، کاهش سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، از ورود شن‌ها و ماسه‌های روان اطراف به روستا‌ها و مناطق مسکونی جلوگیری خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۵:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین