جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فرامرزيان: قول مي دهم بودجه اي اختصاصي به ورزش لارستان اختصاص دهيم؛

 معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در نشست با مسئولان ورزشي و خيران حوزه ورزش قول داد كه بودجه اي اختصاصي به ورزش لارستان و نيز ورزش بانوان…

 معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در نشست با مسئولان ورزشي و خيران حوزه ورزش قول داد كه بودجه اي اختصاصي به ورزش لارستان و نيز ورزش بانوان تخصيص دهد.

به گزارش میلاد لارستان،  نشست مشترک معاون وزیر ورزش و جوانان با مسئولان و ورزشکاران لارستان صبح روز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه ۹۸  در شهر لار برگزار شد و لارستان امروز میزبان ژاله فرامرزیان معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان به منظور بهره برداری از چند پروژه و همچنین بررسی روند احداث تعدادی طرح های عمرانی بود

 

این مسئول وزارت ورزش و جوانان در جلسه با خيرين حوزه ورزش و نيز ورزشكاران و مسئولان هيات هاي ورزشي  با بیان اینکه در یک کشور وظیفه دولت است که با ایجاد زیرساخت های لازم در امر ورزش و قراردادن آن در اختیار مردم زمینه ورزش رایگان را در کشور فراهم نماید، اظهار داشت: شرایط و امکاناتی که از لحاظ مالی با آن مواجه هستیم این اجازه را به دولت نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزش و ۱۶۸ پروژه بزرگ ورزش در سطح کشور وجود دارد که نیمه تمام رها شده است و با مشکل کمبود اعتبار مواجه است و این نشان از جانمایی اشتباهی بوده که از ابتدا رخ داده است، افزود: در واقع آن چیزی که موجب پایداری و حضور انسان ها در جهان خلقت شده است کار و آثار خیری است که از خود به یادگار می گذارند.

فرامرزیان با استناد به آیات قرآن مبنی بر اینکه خداوند به برخی نعمت فراوانی ارائه کرده است تا این افراد در راستای خدمت به مردم و بخشش قدم بردارند، تصریح کرد: امروز دولت و خیرین می توانند برای هر سنی در زمینه ورزش قدم خیر بردارند زیرا ورزش برای سلامتی در هر سنی مورد نیاز است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه باید تلاش شود برخی مشکلات و قوانین دست و پاگیری که سد راه خیرین برای انجام امور خیر شده است تسهیل شود، خاطر نشان کرد: در واقع هم اکنون در تلاش هستیم این اتفاق رخ دهد و با بخش ها و مسئولین مختلف دولتی در حال رایزنی هستیم تا برخی قوانین و تبصره هایی که مشکلاتی برای خیرین ایجاد نموده است تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی در نظام بودجه ریزی ماست، عنوان کرد: باید از ابتدا در زمان بودجه بندی ، بودجه در اختیار هر بخش مربوط به خود قرار گیرد و مثلا اگر کمک به بخش خصوصی بودجه خود را مستقیما دریافت کند، خیلی بهتر می توان برنامه ریزی کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر بودجه کشور مستقیما در اختیار حاکمیت قرار می گیرد و بعد تقسیم می شود و مستقیم نیست که این موارد خود میتواند مشکلاتی را در زمینه تخصیص بودجه فراهم آورد، اضافه کرد: این قول را به هیئت های ورزشی و ورزش بانوان لارستان می دهم که بصورت خصوصی بودجه ای را به ورزش این شهرستان تزریق کنیم تا بخشی از مشکلات آنان حل شود.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، با اشاره به اینکه لارستان با ترکیب جمعیتی اهل تشیع و تسنن توانسته است وحدتی مثال زدنی را در سطح کشور ایجاد کند، گفت: این شهرستان بزرگترین شهرستان استان فارس است که در آن شیعه و سنی با تلاشهای علمایی که از گذشته تا به امروز در آن تلاش کرده اند در کنار هم زندگی کنند.

جلیل حسنی با بیان اینکه حتی با وجود هجمه هایی که از سوی دشمنان کشوران در جهت اختلاف افکنی بین شیعه و سنی رخ داده است اما این منطقه از گزند این اتفاقات در امان مانده است، افزود: با وجود اینکه این لارستان دچار ناملایمات جوی و خشکسالی است اما مردم این شهرستان با تلاش و غیرت خود از شهرستانهایی هستند که ارزآوری بالایی را برای کشور داشته اند.

وی با اذعان به اینکه امروز شاهد نمونه ای از اقدامات پرشمار خیرین در منطقه بوده ایم و آنان در کنار بخش های دیگر در بخش ورزش نیز فعالیت داشته اند، ادامه داد: در چنین فضایی که مردم در سطح بالایی از مشارکت در زیرساخت ها و توسعه شهرستان قدم برداشته اند توقع دارند که دولت نیز در کنار آن ها قدم های شایسته ای را بردارد.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه دولت نیز با وجود مشکلات خود قدم هایی را در این راه در سطح لارستان برداشته است، یادآور شد: مشاهده می شود که زمان افتتاح پروژه های مشترک خیرین و دولت به نسبت شهرستان های دیگر کشور در این شهرستان کمتر بوده است .

فرماندار ویژه لارستان از مسئولین خواست تا بدلیل افتخارات بالایی که بانوان لارستان در حوزه ورزش طی چند سال اخیر کسب کرده اند از ورزش بانوان در این شهرستان حمایت لازم شود، خاطر نشان کرد: انتظار می رود در حوزه جوانان نیز بیشتر حمایت صورت پذیرد.

حسنی با تأکید بر اینکه این توقع را نیز از دولت داریم که با تزریق بودجه در کنار خیرین موجب توسعه و شکوفایی ورزش لارستان شوند، تصریح کرد: توقع داریم مسئولین با حمایت های خود در امر ورزش به این افراد و شهرستان لارستان بیشتر بها دهد.

همچنین نماینده مردم شریف شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه منطقه لارستان در کشور نمادی از وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: قدم نهادن در عرصه ورزش در جامعه موجب می شود که آسایش روحی و روانی جامعه افزایش یابد، پس باید تلاش کرد تا جوانان در فضاهای ورزشی به ورزش بپردازند و مردم را به سمت ورزش سوق داد.

جمشید جعفرپور با بیان اینکه در بخش خواهران نیز تاکید بر ورزش کردن وجود دارد و باید تلاش کرد ورزش بانوان نیز در لارستان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: امروز شاهد افتتاح زمین چمن مصنوعی استادیوم شهید دانشیار لارستان بودیم که این پروژه از حدود ۱۰ سال پیش کلنگ زنی شد اما به خاطر مشکلاتی که پیش آمده بود روند افتتاح و بهره برداری آن طول کشید.

وی با بیان اینکه در منطقه خنج و گراش هم پروژه زمین چمن مصنوعی در حال ساخت داریم، ادامه داد: تعدادی زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال نیز جهت بخش ها و روستاهای لارستان مصوب شده است که البته بخاطر مشکلات بودجه ای کمی کند به پیش می رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت های ورزشی خوبی در لارستان در حال اجرا است، ادامه داد: تفاهم نامه ای با وزارت ورزش در خصوص ساخت بخش اداری استادیوم تختی امضا شده است.

وی از اختصاص بودجه از منابع دولتی برای کفپوش مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی منیری لارستان خبر داد و افزود: تفاهم نامه ای هم در زمینه ساخت خانه تنیس و زورخانه استادیوم دانشیار با وزارت ورزش امضا شده که پیگیر نتایج آن هستیم.

همچنین ابراهیم منیری نماینده پروژه خیرساز حاج ناصر منیری در سخنانی با بیان اینکه در واقع این گونه القا شده است که کار خیر عقب ماندگی های دولت را جبران کند، اظهار داشت: در واقع دولت باید در کنار خیر کار کند اما در کشور ما به گونه ای است که هر کج زبان تیزتر، نفوذ بیشتر یا قدرت بیشتری داشته باشد جلوتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لارستان با توجه به گرمسیر بودن و جغرافیای خود نیازمند توجه ویژه تری است تا شکوفا شود، تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولین بیشتر به اطراف و نزدیکان و شهرهای خود توجه می کنند و به شهرهای دیگر کمتر توجه می کنند.

منیری با اذعان به اینکه خیر کسی است که مال، زمان، سلامتی و آسایش خود را هزینه می کند تا باعث شکوفایی و خوشحال کردن مردم خود شود در حالیکه هیچ توقعی نیز از کسی ندارد، ادامه داد: خیلی افراد سعی داشته اند تا پروژه منیری در ابتدا در شهرستان های دیگر ساخته شود اما با تلاش های صورت گرفته این اتفاق در شهرستان لارستان رخ داد.

وی با ابراز تأسف از برخی مسئولین که به لارستان سفر می کنند و به پروژه ها قدم می گذارند آن قدر عکاس و افراد در قاب عکس وجود دارند که خود خیر در تصاویر و برنامه گم می شود، گفت: توقع داریم وقتی مسئولی به پروژ ها قدم می گذارد دقایقی بتواند به صورت خصوصی با مسئول مربوطه صحبت کند و مشکلات پروژه خود را در جهت رفع آن مطرح کند.

منیری اضافه کرد: بنظر من اگر بخش خصوصی حتی برای جذب سود نیز در جهت ساخت یک مکان ورزشی قدم بر میدارد وظیفه دولت است از او حمایت کرده و زمین در اختیارش قرار دهند و امکانات را برای او فراهم زیرا در واقع این فرد باری را از دوش دولت برداشته است.

در ادامه کاملی نماینده انجمن ها و هیئت  های ورزشی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از کارهای صورت گرفته در هیئتی های ورزشی و ذکر افتخارات شهرستان خواستار توجه بیشتر مسئولین به ورزش بانوان و اختصاص سالن ورزشی به بانوان شهرستان شد.

وی همچنین خواستار تخصیص بودجه به هیئت های ورزشی لارستان جهت اعزام تیم های خود به مسابقات استانی و کشوری شد. کاملی در پایان تقاضای تجهیز سالن های ورزشی لارستان به سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تجهیز سالن ها به امکانات مناسب در جهت میزبانی مسابقات کرد.

همچنین سید یوسف حسینی به عنوان نماینده خیرین لارستان نیز از معاون وزیر ورزش و مسئولین شهرستانی خواست تا بروکراسی اداری را تسهیل نموده و مشکلات پیش‌روی  خیرین در جهت انجام کار خیر را بردارند. همچنین به خیری که میخواهد مکانی ورزشی را بسازد زمین دولتی اختصاص دهند تا این کار را انجام دهد .

در حاشیه این نشست زائر یکی از جانبازان جنگ تحمیلی ضمن انتقاد از نبود سالن مخصوص جانبازان و معلولین جهت ورزش این قشر خواستار توجه بیشتر به ورزش جانبازان و معلولین لارستان شد.

در پایان این نشست از خیرین ورزش یار لارستان تجلیل بعمل آمد.

به گزارش میلاد لارستان مسئولین ابتدا زمین چمن مصنوعی استادیوم شهید دانشیار شهر لار را افتتاح نمودند. این زمین چمن مصنوعی در زمینی به مساحت ۸۳۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال توسط دولت ساخته شده است. در ادامه سالن ورزشی حاج عبدالرحیم فولادچنگ شهر خور لارستان نیز به بهره برداری رسید. این سالن سرپوشیده نیز در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار۲۰ میلیارد ریال توسط خیر حاج عبدالرحیم فولادچنگ ساخته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان کشور در ادامه سفرش به لارستان از مجتمع علمی، فرهنگی و ورزشی در حال احداث حاج ناصر منیری شهر لار، استادیوم تختی و استخر شهر قدیم، خانه تنیس روی میز و زورخانه در حال ساخت استادیوم شهید دانشیار و استادیوم شهر خور نیز بازدید کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۵:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین