شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حجت الاسلام رمضانی رسماً مدیر حوزه علمیه لارستان شد

طی آئینی با حضور مردم و مسئولان حجت الاسلام رمضانی به عنوان مدیر حوزه علمیه لارستان معرفی شد. به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور مدیر حوزه های علمیه…

طی آئینی با حضور مردم و مسئولان حجت الاسلام رمضانی به عنوان مدیر حوزه علمیه لارستان معرفی شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور مدیر حوزه های علمیه استان فارس، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه لارستان، نیروهای نظامی و انتظامی، طلاب، مسئولان و اقشار مختلف مردم در تالار وحدت شهر لار مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه علی بن ابی طالب(ع) لارستان برگزار شد.

در این مراسم، فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه انتظار ما از حوزه های علمیه و طلاب عزیز انتظار بالایی است، اظهار داشت: همانگونه که در ابتدای انقلاب روحانیون پیشگامان تغییر و تحول و دگرگونی در جامعه بوده اند و فضای جامعه را با حرکت خود سرشار از نور معنویت و ایمان کردند و مرجعی برای ما مسلمانان با محوریت امام بودند، همچنان این نقش و این محوریت تداوم یافته است.

جلیل حسنی افزود: انتظار داریم که این نقش نه تنها در گفتار و توصیه بلکه در عمل با شکل گیری الگوهای عینی و اصلی باعث تثبیت بیش از پیش ارزشهای دینی و اسلامی شوند. همیشه و همیشه و در همه موضوعات تاکید ما این است که یک رفتار حسنه تاثیر گذاری آن به مراتب در راستای تثبیت اعتقادات جامعه بیشتر از صحبت ها و توصیه ها و سخنرانی هاست.

وی با بیان اینکه وقتی از وحدت در بین مسلمین جهان صحبت می کنیم در تمامی موضوعات وحدت می توانیم این موضوع را در شهرستان لارستان به صورت مصداقی و عینی مشاهده کنیم، تصریح کرد: با این نعمت وحدت و همبستگی از حوزه علمیه توقع داریم در بین حوزه علمیه های شیعی و در بین روحانیت آنجا نیز آنگونه وحدتی وجود داشته باشد و در کنار آن این وحدت بین برادران شیعه و سنی گسترش یابد.

معاون استاندار فارس با اذعان به اینکه جا دارد از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام موسوی طی سالهای متمادی با وجود ناملایمات جسمی و خوب کار کردن ایشان تشکر کنیم، ادامه داد: از ایشان به دلیل اینکه آیندگان این سرزمین را پرورش دادند تشکر و قدردانی می نماییم و به حجت الاسلام رمضانی نیز بابت این پست تبریک می گوییم.

این مسئول از مدیر جدید حوزه علمیه لارستان درخواست کرد تا با دیدی دیگر در مسئولیت جدید موجب تحول و ارتقا حوزه علمیه و طلاب این حوزه و جامعه شود.

حسنی در پایان ابراز امیدواری کرد تحرک، پویایی و نوآوری در حوزه های علمیه افزایش یابد و این هم بستگی و انسجام موجود در جامعه با حضور و در سایه مقام معظم رهبری پایدار بماند.

در ادامه امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان اینکه خداوند متعال خطاب به قاطبه مسلمین می فرماید که به ریسمان الهی چنگ زنید و از تفرق و پراکندگی و چند دستگی دوری و پرهیز نمایید، گفت: در ادامه خداوند متعال می فرماید که نعمت خدا را یاد کنید که به معنی این است که این برابری و وحدت در بین مسلمانان یک نعمت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه وقتی که این برابری وجود نداشته باید در واقع این نعمت تبدیل به عذاب می شود، افزود: زمانی که دو دستگی ایجاد شد باید مسلمین توجه کنند که چه گناهی مرتکب شده اند که خداوند با تفرق و دو دستگی آنها را عذاب می کند یعنی به تعبیر دیگر تفرق و اختلاف بین مذاهب اسلامی قبل از اینکه یک تدبیر بشری باید یک عذاب الهی است که خداوند به خاطر یک گناه جامعه بشری آن جامعه را مجازات کرده است.

وی با تأکید بر اینکه این وحدتی که امروز در جامعه اسلامی وجود دارد در واقع نعمت در بین ماست، تصریح کرد: در تفسیرالمیزان علامه طباطبایی نیز آمده است تا زمانی که یک قوم قدردان نعمت های الهی باشند آن نعمت در بین آنها خواهد بود پس تا زمانی که قدردان نعمت وحدت باشیم این نعمت در جامعه اسلامی خواهد بود.

امام جمعه لارستان نقش حوزه های علمیه را محوری و کلیدی در تقویت وحدت در جامعه اسلامی دانست و یادآور شد: حوزه های علمیه زایشگاه انقلاب اسلامی است و اگر ما می خواهیم انقلاب اسلامی مسیر پیشرفت خود را طی کند باید تلاش کنیم تا حوزه های علمیه آن جایگاه بایسته و شایسته خود را داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مراکز بسیار مهم و از ارکان هویت ساز جامعه اسلامی حوزه های علمیه هستند،‌تصریح کرد: از لحاظ دینی و خاص ما همه وظیفه داریم که بخاطر پاسداشت خون شهدای انقلاب اسلامی و جایگاه آن از حوزه های علمیه پاسداری کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: از معتمدین و خیرین و همه آحاد مردم درخواست داریم که حوزه علمیه شهرستان را حمایت کنند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی در سخنانی طلبگی را ادامه کار انبیا دانست و با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: ثمره هجرت و مهاجرت جهت متفقه دین شدن این است که یک طلبه انذارگر و هشدار دهنده شود.

وی با بیان اینکه طلبه باید اول خودش اهل انذار باشد و بعد دیگران را انذار دهد، افزود: طلبه باید اول خودش را نورانی نماید و بعد از آن جامعه را به نورانیت برساند.

مدیر جدید حوزه علمیه لارستان با اشاره به اینکه انسان جام جهان نماست یعنی اگر انسان به درون خودش نظاره کند خدا را می تواند در خود ببیند و نشانه ای از خداست، تصریح کرد: رسالت طلبگی نیز خداترسی و نورانی شدن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه در دوران دفاع مقدس شهدای روحانیت در حال درخشندگی و پیشتاز دفاع از نظام اسلامی بوده اند، ادامه داد: اگر امروز دشمن در مرزهای جغرافیایی با ما درگیر نیست اما با ابزارهای مدرن وارد محیط خانواده ها شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز رقیب خانواده در تربیت فرزند فضای مجازی است، یادآور شد: دفاع از ارزشهای دینی در حال دقیق تر و ارزشمندتر می شود که این مورد هم رسالت طلبگی است.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه رسالت طلبه در بعد علمی افزایش توان علمی جامعه است، گفت: در بعد تقوایی دادن درس اخلاق و معنویت به جامعه و در بعد سیاسی در خط ولایت بودن است.

وی با اشاره به اینکه چالش بزرگ امروز ما تمدن فرهنگ مادی غرب با تمام زرق و برق  هایش برای از بین بردن هویت فرهنگی ماست که باید طلبه ها به روشنگری این موضوع پرداخته و حواسمان باشد، افزود: با این توصیفات وظایف  فصل جدید حوزه علمیه این است که  باید جهت شکوفایی هر چه بیشتر این مدرسه باید گام برداشته شود و در پایان از همه خواستارم که ما را در این راه یاری دهند.

در پایان این مراسم، از خدمات ۲۷ ساله حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر موسوی تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی بعنوان مدیر حوزه های علمیه لارستان معرفه شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۴:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین