چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سرعت لاك پشت بيشتر است يا پيشرفت باند دوم مسير لار-بندرعباس؟!!

تيرماه ۹۴ بود كه پيرو نشست نماینده مردم و هیئت همراه با وزیر وقت راه و شهرسازی در خصوص پیگیری تصمیمات اتخاد شده در سفر وی به لارستان، آخوندي دستور برگزاری…

تيرماه ۹۴ بود كه پيرو نشست نماینده مردم و هیئت همراه با وزیر وقت راه و شهرسازی در خصوص پیگیری تصمیمات اتخاد شده در سفر وی به لارستان، آخوندي

دستور برگزاری مناقصه اجرای عملیات باند دوم محور لار- بندرعباس (یکی از ۱۰ مسیر پرحادثه و خطرناک کشور) را صادر نمود. وزیر وقت راه و شهرسازی در آن زمان در هامش نامه سه امضایی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان و فرماندار ویژه لارستان  خطاب به دکتر نورزاد معاون وزير و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور  اظهار داشته بود: “باسمه تعالی- جناب آقای دکتر نورزاد-  در خصوص برگزاری مناقصه یک قطعه از این محور در سال جاری اقدام کنید. جهت روکش سازمان راهداری مساعدت خواهد نمود.” (لينك خبر)

بدين ترتيب مجوز و قول دوبانده شدن ۲۰ كيلومتر از مسير لار به بندرعباس (۲۰ كيلومتر از لطيفي تا پاسگاه چهاربركه) صادر شده و بر همين اساس و پس از مشخص شدن پيمانكار مدتي هم در زمان مدير كلي مهندس نصر و اوايل مدير كلي مهندس باقري فرد در سكان اداره كل راه و شهرسازي لارستان، فعاليت پيمانكار در اين محور مواصلاتي در جريان بود.

در ادامه و به دليل مشكلات مالي و عدم پرداخت مطالبات پبمانكار، پروژه متوقف ماند تا اينكه پس از چند سال تعطيلي فعاليت در اين محور، در تاریخ ۲۴ ارديبهشت ۹۸ با پیگیری مشترک جعفرپور نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان مجوز مناقصه تکمیل باند دوم محور لار بندرعباس به طول ۱۹ کیلومتر از شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور مجددا اخذ گردید.

بر این اساس اولین مناقصه پروژه مذکور در تاریخ ۲۸ ارديبهشت ۹۸ گزار شد که متاسفانه به دلیل به حد نصاب نرسیدن پیمانکاران، این مناقصه تجدید و مجددا در تاریخ ۲۸/۳/۹۸ مناقصه دوم برگزار گردیده و در تاریخ ۲۲ تيرماه ۹۸ شركت عمران آذرستان به عنوان برنده مناقصه انتخاب شد.(لينك خبر)

در ادامه و در تاريخ ۸ مرداد ۹۸  مهندس كدخدازاده  معاون ساخت و توسعه راههاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور  در معيت جمعی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی مسوولان استانی و شهرستانی جهت تسریع در احداث باند دوم محورهای شریانی بندرعباس-لار-جهرم از منطقه بازدید کردند كه در همين روز كار استارت فعاليت مجدد پيمانكار در تكميل ۱۹ كيلومتر دوبانده نمودن جاده لار-بندرعباس مجددا آغاز شد. (لينك تصاوير)

از آن موقع تا كنون  يعني حدود ۴ ماه فعاليت پيمانكار در اين مسير بسيار بسيار  كند پيش مي رود و  تنها چند ماشين محدود در اين محور  در حال فعاليت اند و گويا اراده اي جهت انجام آن وجود ندارد. سوال اين است كه پرداختي وزارت راه به پيمانكار معطل مانده است و يا اصلا نظارتي بر پيشرفت فيزيكي و مالي كار وجود ندارد. آيا كنترل پروژه در حوزه پروژه هاي راهسازي لارستان بي معني است؟ با وضعيت موجود پيش بيني مي شود اتمام اين ۲۰ كيلومتر نيز حداقل ۲ الي ۳ سال ديگر نيز به طول انجامد.

با اين اوصاف به نظر مي رسد سرعت حركت لاك پشت بيش از سرعت پيشرفت اين راه پرحادثه كشور باشد. جالب تر اينكه در منطقه لارستان اداره كل راه و شهرسازي وجود دارد كه بودجه مستقل از وزارتخانه دريافت مي كند. آيا بودجه ها جاي ديگري خرج مي شود و يا اينكه وزارت راه وشهرسازي اين راه را به فراموشي سپرده است.

خواهشمند است مديركل راه و شهرسازي لارستان و مسئولان وزارت راه و شهرسازي پاسخ دهند…

عكس : آرشيو

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سرعت لاك پشت بيشتر است يا پيشرفت باند دوم مسير لار-بندرعباس؟!!”

  1. امین گفت:

    کشته شدن مردم سرعت بیشتری گرفته ولی کسی نیست که مسولین رو بازخواصت کنه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین