جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

150 حلقه چاه کشاورزی در لارستان برق دار می شوند

  مسئول واحد آب و خاک جهاد کشاورزی لارستان از برقی شدن ۱۵۰ حلقه چاه  مجاز در این شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

 

مسئول واحد آب و خاک جهاد کشاورزی لارستان از برقی شدن ۱۵۰ حلقه چاه  مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان , بنیامین افتخار گفت : از ابتدای سال ۹۸ تا کنون تعداد ۱۵۰ حلقه چاه دیزلی با مصرف سالانه ۵ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۶۸ لیتر سوخت به منظور برقی شدن به صورت یارانه ای به استان معرفی شده اند .

وی افزود : از آنجا که حداکثر فاصله مجاز جهت احداث شبکه ۵۰۰ متر طول است ,اولویت ایجاد شبکه های برق با بهره مندی از یارانه های دولتی با کشاورزانی است که دارای کمترین خط انتقال بوده و همچنین الویت های سازمانی همانند کشت کلزا, گلخانه و آبیاری نوین را در دستور کار خود قرار داده اند .

این مقام مسئول با توضیح روند انجام طرح اظهار داشت : متقاضیان اجرای این طرح بایستی ابتدا با مراجعه به اداره آب شهرستان و تایید پروانه بهره برداری چاه کشاورزی خود ,طی مسیر قانونی به این معاونت معرفی و پس از آن لیست متقاضیان جهت معرفی به شرکت توانیرو بهره مندی از طرح مذکور به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال می شود .

به گفته وی , از آنجایی که میزان اعتبار دولتی برای انجام این طرح تا فاصله حداکثر ۵۰۰ متراست , هزینه مسیر مازاد برآن به عهده مشترک خواهد بود .

در سطح شهرستان لارستان ۳ هزار و  ۷۵۰ حلقه چاه آب مجاز وجود دارد که از این تعداد ۱۳۰۰ حلقه به شبکه برق متصل شده است , کاهش مصرف سوخت های فسیلی و به تبع آن کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی را می توان از مزایای این طرح برشمرد .

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین