جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اختصاص ۷۵ میلیون بذر یارانه ای پیاز به کشاورزان لارستان

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت:۲۵۰ هکتار از زمینهای زراعی لارستان به کشت پیاز طرح استمرار اختصاص یافت . به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت:۲۵۰ هکتار از زمینهای زراعی لارستان به کشت پیاز طرح استمرار اختصاص یافت .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، علی سعیدی نژاد اظهار داشت : در لارستان ، پیاز طرح استمرار در  آبان ماه کشت شده و برداشت آن از نیمه دوم اسفند ماه شروع و تا اواخر فروردین ادامه دارد .

گفت : لارستان به عنوان قطب تولید نشاء طرح استمرار، بیش از ۱۵ سال است که نشاء پیاز مورد استفاده کشاورزان جنوب فارس را تامین می کند .

این مسئول اعلام‌کرد : امسال برای اولین بار مقدار ۷۵ میلیون بذر یارانه ایی پیاز  از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار داده شد که اکثر ارقام کشت شده ،پیاز سفید رقم “مینروا” است.

وی با بیان اینکه بذر ابتدا در شهریور ماه  به مدت ۲ ماه در خزانه نشاء شده و در آبان ماه از خزانه به زمین اصلی منتقل میشود عنوان کرد: مواردی از جمله تهیه بستر نشاء ، رعایت تغذیه در نشاء کاری ، رعایت تراکم در نشاء کاری ، داشتن نشاء های قوی و سالم ،ضامن تولید خوب است.

شرایط اقلیمی شهرستان ، امکان کشت محصولات خارج از فصل از جمله پیاز طرح استمرار را فراهم کرده که کمک زیادی به کنترل قیمت این محصولات در فصولی که بازار با کمبود پیاز روبرو است، می کند .

انتظار می رود با توجه به عملکرد تولید ۴۵ تن در هکتار این محصول ،  امسال ۱۲ هزار تن پیاز تولید شود که محصول تولیدی به بازار شهرستان های فارس و سایر نقاط کشور صادر می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین