جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

رحیمی:دغدغه فکری پرستاران باید کمتر شود تا خدمات بهتری به همشهریان عزیز ارائه دهند

همزمان با ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار،برآن شديم تا مصاحبه هايي هر چند كوتاه با جندين نفر از پرستاران خدوم عرصه بهداشت و درمان منطقه انجام دهیم. ضمن تشكر…

همزمان با ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار،برآن شديم تا مصاحبه هايي هر چند كوتاه با جندين نفر از پرستاران خدوم عرصه بهداشت و درمان منطقه انجام دهیم. ضمن تشكر از رئيس محترم روابط  عمومي دانشكده علوم پزشكي لارستان كه هماهنگي لازم براي انجام اين مصاحبه را فراهم آوردند،  اولين مصاحبه  با يكي از پرستاران شاغل  در بيمارستان اميدوار اوز به عنوان نماينده پرستاران اين بيمارستان ترتيب داده ايم. مشروح مصاحبه با جناب آقای رحیمی  را در ادامه مي خوانيم:

 

۱) ضمن سلام و تشکر از شرکت در مصاحبه. لطفا یک بیوگرافی کلی از خود بیان فرمایید.

به نام خدا. ابتدا سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را خدمت همه مردم به خصوص پرستاران عزیز تبریک عرض می کنم . اینجانب عبدا… رحیمی دارای مدرک کارشناس پرستاری  و مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امیدوار اوز بوده و سابقه ۱۹ سال خدمت دارم

۲) شیرین ترین و تلخ ترین خاطره دوران خدمتتان را بیان نمایید

پرستاری در کل با خاطرات تلخ و شیرین زیادی همراه است. یکی از خاطرات شیرین زمانی بود که در بخش اطفال و ارتوپدی فعالیت میکردم. در آن زمان  نوزادان دوقلوی نارسی به دنیا آمده بودند که حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ گرم وزن داشتند و متاسفانه خانواده ایشان از نظر مالی وضعیت ضعیفی داشتند. حدود دو ماه در بخش بستری بودند و علیرغم اینکه چندین بار در طی دوران بستری دچار ایست قلبی و تنفسی شدند با سعی و تلاش تیم درمان خدا را شکر به وضعیت عادی زندگی برگشته و  با وزن بالای ۲ کیلو و نیم از بیمارستان مرخص شد. در هنگام ترخیص بعضی از پرستاران دلسوز مثل مادری که بچه اش را بدرقه میکند با کیفی پر از لباس و وسایل شیر و غیره  کودک را در خروجی بیمارستان همراهی کردند.

اما یکی از تلخ ترین خاطره ها درموردزمانی است که در استان خوزستان خدمت می‌کردم. متاسفانه خانمی را به بیمارستان منتقل کردند با سوختگی بالای ۹۰ درصد که در اثر دعوای خانوادگی خودسوزی کرده بود و متاسفانه با توجه به امکانات محدودی که در آن بیمارستان داشتیم کار خاصی نتوانستم برایش انجام دهیم و با توجه به این که در لحظه ورود بیمار صحبت می کرد خاطره فوت ایشان بسیار دردناک بود.

۳) گاهی اوقات  اتفاق می افتد که دلیل نگرانی حاصل از بیماری و..،‌ به صورت غیرعمد بی احترامی ها و عصبانیت هایی  از سوی بیماران و یا همراهان بیمار مشاهده میشود. رویکردتان تاکنون چگونه بوده و آیا شما نیز عصبانی شده اید؟

با توجه به شناخت مردم فهیم منطقه زمانی که هریک از مراجعین احیانا بی احترامی یا عصبانیت از خود بروز می دهد باید ریشه آن را در عدم برآورده شدن انتظارات اش جستجو کرد که معمولاً انتظارات به حق می باشند. پس با مقداری صبر و تحمل و وقت گذاشتن برای ارباب رجوع احتمال این نوع برخوردها کاهش می یابد.

۴) درخواست شما از مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان چیست؟

خواسته از مسئولین چیزی نیست جز احترام به خواسته های مردم که از سیستم درمان توقع دارند بهترین خدمت را دریافت نمایند و این مهم به نحو مطلوب اجرا نخواهد شد مگر اینکه تیم درمان از جمله مهمترین رکن آن یعنی پرستاران که مدام با بیمار سروکار دارند دغدغه فکری شان کمتر شود.

۵) با توجه به اینکه ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار نام دارد،‌ تاکنون چه الگوبرداری از زندگی آن بزرگوار داشته اید؟

یکی از خصلتهای نیک پرستاران همانا صبر و استقامت آنها می باشد که بی شک الگوی آنها حضرت زینب(س) بوده است.

۶) درخواست شما از مردم و مسئولان منطقه

یکی از راه های اساسی توجه به حقوق مردم و مراجعین تامین نیروی پرستاری می باشد. باید به این موضوع از سوی مسئولان منطقه توجه ویژه شود.

۷) سخن آخر

از اینکه فرصت بیان مطالب را در اختیار اینجانب قرار دادید بسیار سپاسگزارم

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین