جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

نصرالله: ارزش کفش سردار سلیمانی از سر ترامپ بیشتر است

سید حسن نصرالله در سخنانی آتشین اظهار داشت: سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست؛ قصاص عادلانه کل موجودیت آمریکا در منطقه است، حضور نظامی آمریکا در…

سید حسن نصرالله در سخنانی آتشین اظهار داشت: سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست؛ قصاص عادلانه کل موجودیت آمریکا در منطقه است، حضور نظامی آمریکا در منطقه قصاص عادلانه حاج قاسم و ابومهدی است.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسمی  امروز (یکشنبه) در ضاحیه بیروت به مناسبت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق برگزار شد، سخنرانی کرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس،‌ شبکه  «المنار»  بیانات «سید حسن نصرالله»  را پخش می نمود. دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان خود اظهار داشت:  امروز ما مراسم بزرگداشت برای فرمانده‌ای جهادی ، اسلامی ، جهانی و بزرگ بر پا کرده‌ایم؛ یعنی حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی ایران و حاج ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی و عراق و شهدایی که همراه آنان بودند. طبعا روزی که این اتفاق افتاد آغاز تاریخی جدیدی است؛ نه برای ایران بلکه برای کل منطقه .

وی در بخشی از بیانات خود خوستار قصاص عادلانه شد و در توضیح آن گفت: قصاص عادلانه به چه معناست؟ یعنی آنکه معلوم است این جنایت را چه کسی آن را انجام داده، من نمی‌خواهم از منطق انتقام صحبت کنم، مسأله حاج قاسم متفاوت است. حتی اگر آمریکا شخصیت دیگری از ایران را زده بود یا تأسیساتی را در ایران زده بود می‌شد گفت که این به ایران مربوط است و از این حرفها؛ اما قاسم سلیمانی فقط متعلق به ایران نیست . قاسم سلیمانی یعنی ایران، لبنان،‌ سوریه ، لبنان، افغانستان. قاسم سلیمانی یعنی کل امت [اسلامی].

نصرالله ادامه داد: ایران می‌داند که چطور پاسخ دهد اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند؛ امروز اعلام می‌کنم که ایران چیزی از شما گروه‌های مقاومت نمی‌خواهد و نمی‌گوید چه کنید یا چه نکنید. اراده مسئولانش مشخص است، گروه‌های مقاومت باید تصمیم بگیرند که با این حادثه چطور برخورد خواهند کرد، هر کس تصمیم بگیرد که چطور انتقام بگیرد…ایران از دوستان و متحدان و از کسانی که در کنار آنها ایستاد و از آنان در چهل سال گذشته حمایت کرده، چیزی نخواسته است. امروز ایران در عزا است چون بزرگترین افتخارات و بزرگترین ژنرال‌های خود را از دست داده اما از ما چیزی نخواسته است.

وی در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما چیست؟ اینکه صرفا تسلیت بگوییم ؟ مسأله، مسأله محور مقاومت است که باید دستاوردهایی کسب کند؛ ما باید همه برای قصاص عادلانه حرکت کنیم. قصاص عادلانه چیست؟ شفاف باشم. ممکن است برخی بگویند که قصاص عادلانه این است که شخصیتی در حد حاج قاسم [کشته شود]. شخصیتی در حد این دو شهید نیست . سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست؛ قصاص عادلانه کل موجودیت آمریکا در منطقه است، حضور نظامی آمریکا در منطقه قصاص عادلانه حاج قاسم و ابومهدی است.

وی تأکید کرد: پایگاه‌های نظامی و کشتی‌های جنگی و کل سربازهای آمریکا در منطقه معادل قصاص عادلانه است. ارتش آمریکاست که آنان را کشته و ارتش آمریکا باید تاوان دهد.

دبیرکل حزب‌الله سپس اعلام کرد: منظور ما مردم و شهروندان آمریکایی نیست. در منطقه شهروندان، خبرنگاران یا آمریکایی‌های دیگر نیست. اما اعلام میکنیم، نبرد و قصاص عادلانه برای کسانی که این ترور را اجرا کردند در قالب این تعریف قرار می‌گیرند، به نظر من و به مسئولیت شخصی خودم… برخی می‌گویند سید موضوع را بزرگ می‌کند، خیر من حجم طبیعی آن را بیان می‌کنم؛ اگر ترور حاج قاسم و ابومهدی بدون مجازات رد شود، خیلی خطرناک است. برای کل مقاومت و اعضای آن و مسئله فلسطین و قدس و کل منطقه بد خواهد بود.

وی ادامه داد: به دشمن می‌گویم هر کاری میخواهی بکن و انتهایش این است که جان ما را بگیری.. اما اینکه بخواهی مقدسات ما را بگیری و حریم امت و مقدساتش را بشکنی ، خیر اجازه نخواهیم داد؛ اما اگر ملت و اعضای مقاومت اراده کنند و پاسخ بدهند آمریکایی‌ها ترسان و لرزان و مرعوب شده از منطقه خارج خواهند شد و شهادت‌طلبان بیش از گذشته برای این هدف تلاش خواهند کرد، مجاهدان و مبارزانی که قبلا آمریکا را از منطقه خارج کردند اندک بودند اما امروز در حد گروه و مردم و ارتش‌ها هستند و امکانات زیادی دارند. پس اگر همه اینها تلاش کنند نتیجه چه خواهد شد؟

نصرالله سپس گفت: وقتی تابوت افسران و سربازان آمریکایی که عمودی به منطقه آمده‌اند، افقی بازگردند ترامپ خواهد فهمید چه کرده و انتخابات را هم خواهد باخت؛ اراده و هدف ما در محور مقاومت باید این باشد . پاسخ به خون قاسم سلیمانی و ابومهدی اخراج کل نیروهای آمریکایی از منطقه ما باید باشد؛ این هدف ان شاء‌الله محقق خواهد شد و قدس و فلسطین نیز آزاد خواهد شد . وقتی آمریکا از منطقه خارج شود این صهیونیست‌ها لباس‌هایشان را در چمدان‌هایشان خواهند گذاشت و آنگاه دیگر نیازی به نبرد با اسرائیل هم نخواهد بود. خاتمه کلامم با ترامپ نادان است که نمی‌داند چه کار کرده است؛ آمریکا که از منطقه برود،‌ آزادسازی قدس در تیررس قرار خواهد گرفت.

وی سپس تصریح کرد: من از ادبیات حضرت زینب استفاده می‌کنم؛ ترامپ و آمریکایی‌ها! خون چه کسی را ریختید و جگر چه کسی را سوزاندید؟ امروز قصاص عادلانه همان قصاص عادلانه برای حاج عماد مغنیه و سید موسوی و ابومهدی المهندس خواهد بود.

نصرالله در پایان گفت: ما در موضع احساسی نیستیم، من شخصا به حاج قاسم غبطه میخورم، من از این بابت ناراحت نیستم، نه ترسانیم نه خشمگین هستیم. ما می‌گوییم این خون بزرگ فرصتی بزرگ برای خلاص شدن از استعمار و استکبار و اشغالگران است، با این خون و خون شهدا و عزیزانمان راه مقاومت را ادامه می‌دهیم و ان شاء الله در نهایت پیروز خواهیم شد .

 

مشروح سخنان سید حسن نصرالله را در اینجا بخوانید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین