سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کرونا یا جنگ بیولوژیک آمریکا ضد چین

مشاور سابق نخست وزیر مالزی ویروس دست ساز کرونا را به عنوان جنگ بیولوژیکی آمریکا ضد چین توصیف کرد  به گزارش میلاد لارستان به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما،…

مشاور سابق نخست وزیر مالزی ویروس دست ساز کرونا را به عنوان جنگ بیولوژیکی آمریکا ضد چین توصیف کرد  به گزارش میلاد لارستان به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، پروفسور “ماتیاس چانگ”  ویروس آزمایشگاهی کرونا را حربه جنگ بیولوژیک آمریکا ضد چین توصیف کرد. وی با اشاره به حضور ۳۰۰ نیروی آمریکا برای شرکت در برنامه‌ای نظامی در شهر “ووهان” چین در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (آبان امسال) گفت: درست دو هفته بعد از این رویداد، نخستین مورد آلودگی به ویروس “کرونا” در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آذر امسال) از این شهر گزارش شد.

مشاور سابق نخست وزیر مالزی با بیان اینکه این زمان دوهفته‌ای بر اساس یافته‌های علمی همان دوره پنهانی این ویروس است، افزود: پس از دو ماه از شهر “ووهان” – درگاه مواصلاتی چین با شصت خط پرواز فعال خارجی، یکصد خط پرواز داخلی و بزرگترین شبکه وسیع قطار سریع السیر به همه نقاط این کشور – و دقیقا در آستانه سال نو چینی، همه گیری این ویروس خطرناک خبرساز شد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: شیوع “کرونا” با شورش طرفداران دمکراسی مورد حمایت آمریکا در هنگ کنگ و افزایش جنگ تجاری واشنگتن – پکن، همزمان شد و درست بعد از کمرنگ شدن خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری‌های خوکی و آنفولانزای پرندگان، اکنون به شکل تازه‌ای در قالب ویروس “کرونا” گریبانگیر چین شده است.

پروفسور”ماتیاس چانگ” با اشاره به ابراز خوشحالی اخیر شبکه خبری سی ان ان از پخش گزارشی با مضمون “اقتصاد چین بواسطه جنگ تجاری با آمریکا درحال سقوط است” گفت: شیوع و گسترش این ویروس، درست آن چیزی بود که آمریکا برای بکارگیری ضد چین به آن احتیاج داشت. این درحالی است که رژیم ایالات متحده در استفاده از بیوتروریسم نظیر ابتلاء هدفمند و عامدانه هزاران نفر در سال ۱۹۴۰ به “سفلیس و سوزاک” در گواتمالا، شیوع “تب دنگی” و ابتلاء هزاران نفر در کوبا و ساخت ویروس همه گیر “ابولا”در سال ۲۰۱۴ در سیرالئون، سابقه‌ای طولانی دارد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین