سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

وزیر راه در خصوص 31 کیلومتر باند دوم بزرگراه لار-جهرم چه گفت؟!

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر راه دوبانده محور لار جهرم در سخنانی اظهار داشت: اولین اقدامی که برای انجام این پروژه می توانستیم، انجام دهیم…

وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر راه دوبانده محور لار جهرم در سخنانی اظهار داشت: اولین اقدامی که برای انجام این پروژه می توانستیم، انجام دهیم این بود که در گام اول در لایحه بودجه ۹۹ منابع مناسبی را پیش بینی کنیم. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه و اداره کل راه و شهرسازی لارستان،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر امروز خود به لارستان  کلنگ ۳۱ کیلومتر از باند دوم مسیر لار به جهرم را به زمین زد.

وزیر راه و شهرسازی پس از کلنگ زنی  با اشاره به این پروژه به عنوان یکی از مطالبات مردم لار و جهرم و برنامه های پیش رو برای به سرانجام رسیدن این طرح بزرگ اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت درخصوص این پروژه این است که به طور طبیعی مسیر را کوتاه کرده و ظرفیت های تولید منطقه ایجاب می کرد که بار ترافیکی زیادی در این مسیر ایجاد شود.

وی ادامه داد: طول این مسیر ۳۸۰ کیلومتر است که همکاران ما در آن مشغول به کار هستند و با تعیین پیمانکار روی دو قطعه ۲۴ کیلومتری و ۶۵ کیلومتری کل مسیر دارای پیمانکار خواهد شد و عملیات اجرایی در آن انجام می شود. این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: امیدوار هستیم این پروژه با تامین به موقع منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های استانداری طبق زمان بندی تعیین شده به پایان برسد و مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: اقدامی که برای انجام این پروژه می توانستیم، انجام دهیم این بود که در گام اول در لایحه بودجه ۹۹ منابع مناسبی را پیش بینی کنیم. گام دوم هم این بود که به موازات از سازمان راهداری خواسته شد تا نقاطی که آسیب پذیر و حادثه خیز هستند را با اقدامات مهندسی مناسب اصلاح کند تا مردم با ایمنی بیشتری از این مناطق عبور کنند. در سومین مرحله کار، نصب دوربین های نظارتی بود که سیستم نظارتی پلیس اعمال شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم. هرچند که در این اتفاق اصل خود مردم هستند تا با ملاحظه بابت عبور از این کریدور شاهد حادثه ای نباشیم.

به گزارش میلاد لارستان وی همچنین در خصوص راه های کشور نیز اظهار داشت: از اول امسال تا کنون ۷۲۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به راههای شریانی کشور اضافه شده است و تا پایان سال می توان این مقدار را افزایش داد. این یک نهضت بزرگ است که در هر استان کشور شاهد حضور کارگاه های راه سازی هستیم . وی گفت: اینها همه در شرایطی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه از لحاظ در‌مضیقه بودن دولت تجربه نکرده ایم.

وی گفت: دشمن با همه هیمنه خود تمام سرفصل هایی که می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود مورد مزاحمت قرار داده است با این آرزوی باطل که میتواند جمهوری اسلامی ایران را سرنگون نماید اما به لطف الهی و همت مردم و مسئولان به هیچ وجه موفق نبوده و این آرزو را به گور خواهد برد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: این پروژه برای وزارت راه و شهرسازی اولویت دارد و کلنگ زنی امروز آن به واسطه این بود که جزو طرح های اولویت دار به حساب می آید.

بنار بر این گزارش محور جهرم- لارستان- بندرعباس به عنوان قسمتی از شریان مواصلاتی بین استان های فارس و هرمزگان، مناطق جنوبی کشور به ویژه بندرعباس را از طریق لارستان به شیراز و مرکز کشور متصل می کند. این مسیر به دلیل کوتاه تر بودن طول و زمان سفر نسبت به محور شیراز- فسا –داراب- بندرعباس و همچنین مطلوبیت بیشتر به لحاظ مشخصات فنی و مهندسی توسط رانندگان به ویژه رانندگان وسائط نقلیه سنگین مورد توجه قرار گرفته که با افزایش حجم ترافیک و وقوع تصادفات ناگوار، احداث باند دوم آن به طول ۳۸۶ کیلومتر به تدریج از سال ۱۳۹۱ آغاز شد. هم اکنون ۹۰ کیلومتر از آن به صورت بزرگراه در دست بهره‌برداری و ۱۱۶ کیلومتر در دست اجرا می باشد. در راستای تکمیل بزرگراه یادشده در استان فارس، احداث باند دوم بخشی از مسیر، در محور لارستان -جهرم حدفاصل کیلومتر ۳۲ الی ۴۵ و ۵۵ الی ۷۳ مجموعا به طول ۳۱ کیلومتر در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ حجم خاکبرداری این طرح ۱۱۰ هزار متر مکعب، حجم خاکریزی ۸۱۵ هزار متر مکعب، حجم آسفالت ریزی ۱۰۰ هزار تن، اساس ۵۹ هزار متر مکعب، زیر اساس ۶۳ هزار مترمکعب، بتن ریزی ۲۲۰ هزار مترمکعب و پل تیپ ۶۰ دستگاه می باشد، که با اعتباری افزون بر ۸۳۰ میلیارد ریال احداث می گردد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۹:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “وزیر راه در خصوص 31 کیلومتر باند دوم بزرگراه لار-جهرم چه گفت؟!”

  1. ناشناس گفت:

    به عمل کار برآید…

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین