شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

برگزاری نخستین عهدواره منطقه ای پیشرفت فارس با حضور نمایندگان لارستان

نخستین عهدواره منطقه ای پیشرفت فارس با هدف رونق و پیشرفت منطقه و با محوریت الگو برداری از پروژه های مردمی و مشارکتی در ۸ حوزه مختلف از جمله کسب…

نخستین عهدواره منطقه ای پیشرفت فارس با هدف رونق و پیشرفت منطقه و با محوریت الگو برداری از پروژه های مردمی و مشارکتی در ۸ حوزه مختلف از جمله کسب و کار، نشاط و تفریح، گردشگری، آموزش، سلامت، مطالبه گری، ورزش و محیط زیست، با حضور الگوهای موفق در دانشکده علوم پزشکی شیراز برگزار گردید.

به گزارش میلاد لارستان در این عهدواره نمایندگان چندین مجموعه از لارستان و اوز نیز حضور داشته و به ارائه موفقیت ها و توانمندی های خود پرداختند. بر اساس این گزارش علیرضایی مسئول مرکز اورژانس اجتماعی و نماینده موسسه رویش ترنم مهر به عنوان دبیر عهدواره لارستان، خانم سدیدی به نمایندگی بنیاد نیک اندیشان هاشمی، حجت السلام رحیمی مسئول مجموعه فرهنگی و اجتماعی تابان، سحر طاهری به عنوان فعال اجتماعی و رسانه و لیلا عزیزیان مسئول مجموعه بوم گردی شهرستان اوز از جمله افراد شرکت کننده در این همایش بودند.

یکی از الگوهای موفق مردمی و اجتماعی معرفی شده در این همایش مجموعه “بنیاد نیک اندیشان هاشمی بود که سدیدی نماینده این بنیاد در خصوص فعالیت های کم نظیر آن در سطح منطقه و حتی کشور طی سخنانی اظهار داشت: بنیاد نیک اندیشان هاشمی با هدف ترویج روحیه نیک اندیشی و تلاش در راستای گسترش اقدام نیک قرض الحسنه در جامعه راه اندازی شده است. وی گفت: پشتوانه اصلی این مرکز سرمایه های انسانی هستند که با نیت پاک خود در راستای مرتفع کردن خلأهای منطقه، تعالی استانی و آبادانی کشور گام بر می دارند.

سدیدی ادامه داد: اطلاع از دستور العمل ها و بخشنامه های کشوری و استانی ارگان‌های مختلف و تعامل با دستگاه های ذیربط اولین رمز موفقیت بنیادی هاست که با تکیه بر این آگاهی توانسته اند از پتانسیل دولتی برای کمک به اجرای نیت خیرین محترم استفاده نمایند.

وی در عین حال افزود: عدم وابستگی به جناحهای سیاسی دومین رمز موفقیت دست‌اندرکاران بنیاد نیک اندیشان هاشمی در اجرای اهداف نیک خیرین می باشد.  سدیدی گفت: اقدامات بنیاد در راستای اهداف کلان از جمله اشتغال زایی، بهداشت و درمان، آموزش، بناهای عام المنفعه و… استوار بوده است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صندوق قرض الحسنه سیده وحیده هاشمی نیز گریزی زده و اظها داشت: با وجود این صندوق و نیز با تکیه بر سرمایه های مردمی موجود در صندوق، حمایت از دانش آموزان و دانشجویان مستعد؛ تحت پوشش بیمه قرارگرفتن بیماران و تامین کمک هزینه درمان، تامین سرمایه اولیه اشتغال زایی و فراهم آوردن جهیزیه جهت محرومین میسر گردیده است.  وی به فعالیت افتخاری بسیاری افراد در بنیاد نیک اندیشان هاشمی نیز اشاره کرد.

دومین الگوی موفق منطقه جنوب فارس را حجت السلام احسان رحیمی در معرفی مجموعه تابان اعلام نموده و اظهار داشت: دغدغه کار فرهنگی و تربیتی برای بسیاری از افراد وجود دارد، اما اینکه این دغدغه در چه مسیر و قالبی نمایان شود، بستگی به طرز نگاه و شاخصه های دیگر دارد.

وی افزود: اتاق فکر تابان با این نگاه که مؤثر ترین عنصر تربیتی، مادر است؛ در پی آن بوده که از امروز به فکر ساختن همسرانی شایسته و مادرانی کار بلد برای آینده سرزمینمان باشد.  رحیمی افزود: با نگاه ریزبینانه و مشورت از متخصصین عرصه ی فرهنگ و جامعه شناسی و تربیت، به این نتیجه رسیده ایم که در حال حاضر ضروری تر از مقوله تعالی پرداختن به مبحث تعادل است و تا تعادل برقرار نشود، موفقیت در عرصه ی تعالی و معنویت بسیار کمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم بر این شد تا با ارائه ی قالبی به امر تعادل پرداخته شود و بر همین اساس ایجاد فضایی کاملا دخترانه، با محدودیتهای حداقلی جهت جذب تمام سلیقه ها در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد فرصت تبادل نظرات و تأثیر و تأثر از هم دیگر، و با تعریف هدف مشترک برای مخاطبان، تحقق تعادل به مرور میسر گردد.
وی با بیان مثالی در این خصوص ادامه داد: دختر مذهبی اما غیر اجتماعی با دختر غیر مذهبی اما اجتماعی، با تعریف هدف مشترک، سعی می کنند تفاوت ها را کنار بگذارند و با استفاده از نقاط قوت یکدیگر به هدف تعیین شده برسند که همین مسئله در ایجاد تعادل مد نظر مجموعه تابان، بالاترین سهم را دارد.
وی نکته مهمی را اشاره نموده و بیان داشت: وظیفه ما آموزش معارف و کلاس داری نیست، بلکه ایجاد فرصت دختر بودن در کنار هم و تمرین مسئولیت پذیری و قبول فراگیری و پذیرفتن رسالت شوهرداری و فرزندپروری خواهد بود.

 

وی در پایان با بیان اینکه بالاترین وظیفه ی بنده مراقبت و رسالت جهت کمیته کردن تأثیرات منفی و حداکثر سازی تأثیرات مثبت خواهد بود اظهار داشت: در حال حاضر کمی بیشتر از یکسال است که مجموعه تابان شروع به فعالیت نموده و تاکنون بدون اصرار به عضویت زیاد، حدود ۱۲۰ عضو از تمامی سلیقه ها در آن فعالیت می نمایند.


یاد آور می شود این همایش با معرفی الگوهای موفق دیگر از کل استان فارس به کار خود پایان داد.

خبرنگار؛ سحرطاهری

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین