سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

«آئدس» خطرناک‌تر از کرونا/ پشه آئدس در “بندرلنگه” مشاهده شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: پشه «آئدس» که به مراتب خطرناک‌تر از ویروس کرونا است در بندرلنگه مشاهده شده و انجام اقدامات پیشگیرانه در جزیره قشم نیز ضرورت…

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: پشه «آئدس» که به مراتب خطرناک‌تر از ویروس کرونا است در بندرلنگه مشاهده شده و انجام اقدامات پیشگیرانه در جزیره قشم نیز ضرورت دارد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس، حمیدرضا بهزادی در نهمین نشست ستاد خدمات سفر منطقه آزاد قشم با محوریت ویروس کرونا، اظهار داشت: پشه «آئدس» به مراتب خطرناک‌تر از ویروس کرونا است. وی با اشاره به مشاهده این پشه در بندرلنگه، افزود: آئدس تا حدود یک ماه پیش در کشور ما وجود نداشت و وجود آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم اماکن تاریک، لاستکی‌های فرسوده، محل تجمع آب را از محل‌ها زیست، تجمع و تکثیر پشه آئدس عنوان و ابراز کرد:

بهزادی تصریح کرد: این پشه، فعالیت خود را در غروب‌ها آغاز می‌کند و قادر است چندین فرد را بگزد. وی ادامه داد: آئدس سه بیماری خطرناک «تب دانگ، چکین گونیا و زیکا» را به انسان منتقل می‌کند.

گفتنی است، بیماری‌های منتقله از «پشه آئدس» درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه با بیماری‌های «تب دانگ، چکین گونیا و زیکا» کنترل ناقل این بیماری‌ها است

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۹:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین