یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مسئولین ادارات به هیچ عنوان لارستان را ترک نکنند/مرجع اصلی اخبار کرونا لارستان، دانشکده علوم پزشکی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه مسئولین ادارات به هیچ عنوان لارستان را ترک نکنند، گفت: با بسیج تمامی امکانات و توان همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه مسئولین ادارات به هیچ عنوان لارستان را ترک نکنند، گفت: با بسیج تمامی امکانات و توان همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان با محوریت دانشکده علوم پزشکی شهرستان در خدمت مردم هستیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه کارگروه سلامت شهرستان با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا در سخنانی، قضیه ویروس کرونا را جدی دانست و گفت: در حال حاضر تقریبا همه درگیر موضوع کرونا هستند و در صورت غفلت، تهدیدی جدی است، چرا که که اگر خدایی نکرده گسترش پیدا کند و کنترل نشود ممکن است به یک فاجعه تبدیل گردد، اما در ایران اسلامی به کمک خدای متعال و با کم پزشکان و مدافعان سلامت و تعامل خوب مردم می توانیم آن را کنترل و مهار کنیم.

وی ادامه داد: با کمک تمامی امکانات و با بسیج همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و با ساماندهی همه نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه های اجرایی شهرستان و دانشکده علوم پزشکی شهرستان موضوع در حال مدیریت است.

فرماندار ویژه لارستان اقدامات خوب شهرستان همچون تولید ماسک، دستکش، روپوش ضد ویروس، مایع ضدعفونی کننده را قابل تقدیر دانست و در این راستا در مرحله اول از زنان و مردانی که داوطلبانه همراهی کردند تقدیر نمود همچنین از بسیجیان و پرسنل خدوم دانشکده علوم پزشکی و در حوزه های مختلف و همراهی خوب بنیاد نیک اندیشان هاشمی زاده، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکر و قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: وضعیت ایجاد شده و انتشار ویروس پدیده‌ای به مراتب پیچیده‌تر از بحران ها و حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله و امثالهم می باشد، اینجا می‌توان پیشگیری کرد، اما اگر پیشگیری نکردیم و گسترش پیدا کرد کارمان سخت‌ و تهدید جدی تر خواهد شد.

فرماندار لارستان ادامه داد: در حوادثی همچون سیل و زلزله شهرستان های معینی وجود دارند که کمک می کنند اما در این موضوع هر شهرستانی درگیر مشکلات خود و اثرات روانی و واگیردار بودن آن ممکن است کمک های افراد به همدیگر را به حداقل برساند، بنابراین باید همه حساس باشیم و تک تک افراد متوجه خطر آفرینی موضوع باشند، تا انشاء‌الله پیشگیری و در صورت موارد محدود نیز مدیریت و کنترل شود.

حسنی به موضوع پیشنهاد تعطیلی برخی از بازارهای شلوغ شهر لار از جمله بازار قیصریه و بازار حضرت امام اشاره کرد و گفت: این موضوع می‌بایست با حضور اتاق اصناف شهرستان و اداره صنعت معدن و تجارت و با حضور خود بازاریان و دانشکده علم پزشکی لارستان در یک کمیته تخصصی بحث ساماندهی شود.

فرماندار ویژه لارستان خاطر نشان کرد: در حوزه روستایی نیز بخشداران و دهیاران نیز برنامه هایی به آنها ابلاغ شده است که متناسب با آن برنامه ها برای آنها تقسیم کار شده است که با کمک حوزه بهداشت و درمان آن را انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری ها نیز در سطح شهرستان کارهای خوبی را انجام داده اند و سطح شهر را ضدعفونی نموده اند، همچنین دانشگاه علوم پزشکی نیز اقدام به ساخت انواع ژل و مواد ضد عفونی نموده است که از تمامی دست اندرکاران امر دانشکده علوم پزشکی لارستان به ویژه پزشکان و پرستاران و مدافعین امر سلامت و همچنین ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

حسنی با بیان اینکه از این پس نیز بایستی برنامه ریزی هایمان در راستای پیشگیری از ویروس کرونا بیشتر باشد، گفت: همان طوری که دستگاه های اجرایی شهرستان در زمان انتخابات تمامی امکانات لجستیکی و اداری خود را برای برگزاری انتخابات فراهم کردند هم اکنون نیز برای امر سلامت مردم بسیج کنند و در آماده‌باش کامل باشند و هر موقع که لازم شد در اختیار دانشکده علوم پزشکی لارستان قرار دهند.

وی در ادامه سخنانش به اعضای ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان لارستان تصریح کرد: از هم اکنون برنامه ریزی داشته باشید که مهمانان نوروزی را توجیه نمایید که در شهرستان اتراق نکنند و از پلیس راه شهرستان و همچنین دانشکده علوم پزشکی لارستان هم می خواهیم که در ورودی شهرها و روستاها مستقر شوند و میادین ورودی را به جد کنترل نمایند.

فرماندار ویژه لارستان در بخش دیگری از سخنان گفت: مرجع اصلی اطلاع رسانی و اخبار در موضوع کرونا در داخل شهرستان دانشکده علوم پزشکی لارستان است و مردم شهرستان اطلاع و اخبار را از دانشکده علوم پزشکی دریافت نمایند رسانه ها نیز اخبار کرونا را فقط و فقط از دانشکده دریافت نمایند و به هیچ عنوان خبرهای غیرواقعی و بدون منبع معتبر را منتشر نکنند و رسانه ها همت و سعیشان بر این باشد ضمن اطلاع رسانی، امنیت و آرامش و جهت دهی مناسب به جامعه ارائه دهند.

وی در ادامه از همه مردم خواست که از منازل خود خارج نشوند مگر در مواقع ضروری آن هم جهت خرید مایحتاج ضروری خود و بیشتر به فعالیت‌های دینی و مذهبی در منازل خود بپردازند و در این ماه مبارک رجب برای رفع گرفتاری ها و بیماری ها دعا کنند.

حسنی از مسئولین ادارات شهرستان خواست که به هیچ عنوان شهرستان را ترک نکنند و از شهرستان خارج نشوند و کشیک داشته باشند و در دسترس اداری باشند و چشم و گوششان به برنامه های ابلاغی در سطح ملی و منطقه ای باشد.

نماینده عالی دولت در لارستان در پایان سخنانش از آمادگی نیروهای بسیج برای کمک به امر سلامت جامعه خبر داد و گفت: این ظرفیت خوبی است برای پیشگیری از ویروس کرونا که باید از چنین ظرفیتی در خصوص امر سلامت شهرستان استفاده کرد.

در ادامه احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، سرهنگ جاهدی فرماندهی سپاه لارستان، دکتر یگانه معاون دانشکده بهداشتی علوم پزشکی شهرستان و جمعی از مسئولین نیز مطالبی را بیان کردند و مصوبات زیادی به تصویب رسید.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۳:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین