جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

راه اندازی آزمایشگاه کرونا در لار نیازمند فراهم سازی پیش نیازهاست،زمان جوابدهی را از 48 به 24 ساعت تقلیل دادیم

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در لار، تصریح کرد: برای راه اندازی آزمایشگاه کرونا در لار، نیاز به فراهم…

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در لار، تصریح کرد: برای راه اندازی آزمایشگاه کرونا در لار، نیاز به فراهم سازی یک سری پیش نیازها از جمله دستگاه تخصصی است که ما پیگیر این موضوع هستیم.

بهزاد رضائی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان در پاسخ به شایعات مطرح شده درخصوص قرنطینه شدن برخی از شهرها و روستاهای شهرستان لارستان، اظهار داشت: هیچ نقطه خاصی در لارستان قرنطینه اختصاصی اتفاق نیافتاده است.

وی با بیان اینکه افراد ترخیص شده از بیمارستان با داروهای خوراکی به قرنطینه خانگی فرستاده می شوند، افزود: این افراد تحت نظر سیستم بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی هستند و به صورت تلفنی و حضوری وضعیت سلامتی آنها پیگیری می شود و اینکه بخواهند بصورت قهری در منازل زندانی شوند، اصلاَ اینگونه نیست.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در لار، تصریح کرد: برای راه اندازی آزمایشگاه کرونا در لار، نیاز به فراهم سازی یک سری پیش نیازها از جمله دستگاه تخصصی است که ما پیگیر این موضوع هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه از زمان انجام آزمایش تا اعلام نتیجه نهایی برای بیماری کرونا ۴۸ ساعت طول می کشد، خاطر نشان کرد: با رایزنی هایی که از طرف دانشکده علوم پزشکی لارستان در حال انجام است، سعی شده است این زمان را به کمتر از ۲۴ ساعت تقلیل داد.

رضائی با اذعان به اینکه افرادی که با ویروس کرونا درگیر می شوند، با علائمی از قبیل آبریزش بینی، سرفه، تب و تنگی نفس مواجه خواهند شد که می تواند از موارد بسیار خفیف تا شدید متفاوت باشد، ادامه داد: بالای ۸۰ درصد افرادی که مبتلا به ویروس کرونا می شوند، هیچ علامتی ندارند و شاید خود فرد متوجه نمی شود که مبتلا شده و کمتر از ۲۰ درصد متوجه این موضوع می شوند و کمتر از ۲ درصد از این ۲۰ درصد دچار علائم شدید می شوند که نگرانی ما دو دسته آخر هستند و این دسته از افراد نیاز به خدمات بیمارستانی دارند.

وی درباره اینکه چه تعداد از بیماران کرونایی مربوط به شهر لار و سایر نقاط لارستان هستند، توضیحی نداد و همچنین به منظور جلوگیری از افشای هویت افراد، خود را معذور از ارائه آمار تفکیکی بانوان و آقایان دانست.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین