سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

لارستان رکورد دار جذب سوادآموز در فارس

میلاد لارستان: رئیس نهضت سوادآموزی لارستان بابیان اینکه این اداره در دو سال اخیر مقام نخست استان فارس در زمینه جذب سوادآموز کسب کرده است، گفت: در سال جاری نیز …

میلاد لارستان: رئیس نهضت سوادآموزی لارستان بابیان اینکه این اداره در دو سال اخیر مقام نخست استان فارس در زمینه جذب سوادآموز کسب کرده است، گفت: در سال جاری نیز  ۷۴۰ سوادآموز جذب شده‌اند.

به گزارش میلادلارستان، عبدالمحمد پورداوود در یک نشست خبری با گرامیداشت پنجم تا دوازدهم دی‌ماه به‌عنوان هفته سوادآموزی در سراسر کشور، اظهار داشت: فلسفه تشکیل نهضت سوادآموزی، ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح کشور بوده که این معضل در ادوار مختلف باعث خسارت‌های بزرگی شده است. وی بابیان اینکه در دو سال اخیر نهضت سوادآموزی لارستان مقام نخست جذب افراد بی‌سواد برای سوادآموزی کسب کرده است، افزود: سوادآموزی در شهرستان‌ها دارای سه سطح سوادآموز، انتقال و تحکیم سواد می‌شود.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی لارستان با ابراز خرسندی از اینکه ۷۴۰ نفر برای سوادآموزی در سطح شهرستان لارستان جذب شده‌اند که نسبت به برنامه ابلاغی با عملکردی ۱۲۰ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: در بخش انتقال ۲۱۹ نفر و در زمینه تحکیم سواد نیز ۲۱۶ نفر برای آموزش و سوادآموزی جذب شده‌اند.

این مسئول بابیان اینکه شورای پشتیبانی سوادآموزی به ریاست فرماندار شهرستان تشکیل‌شده است، خاطرنشان کرد: ادارات مختلفی و به‌ویژه ادارات فرهنگی عضو این مجموعه هستند و عملکردها را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به ازای جذب و آموزش هر فرد بی‌سواد ۷۱۰ هزار تومان حق‌الزحمه به آموزش‌دهنده پرداخت می‌شود، گفت: در این طرح، هر فرد بی‌سواد که آموزش‌های خود را با موفقیت پشت سر بگذارد، ۱۳۴ هزار تومان پاداش تعلق می‌گیرد که این کار باهدف ریشه‌کن شدن بی‌سوادی انجام می‌شود. پورداوود ابراز امیدواری کرد که در پایان سال ۹۴ که به‌عنوان آخرین فرصت برای سوادآموز کردن گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعیین شده است، در این مدت تمام افراد این گروه سنی باسواد شوند.

خبرنگار: سیدمحمد واعظ

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین