چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حضور امام جمعه لارستان در مرکز رشد فناور؛‌قناعت پور:امکان تولید2500 بسته ضدعفونی نانوپایه داریم

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور لارستان از جایگزینی مناسب محصولات یکی از شرکت های این مرکز با محلولهای الکلی خبر دارده و اظهار داشت:‌در صورت نیاز این شرکت می تواند…

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور لارستان از جایگزینی مناسب محصولات یکی از شرکت های این مرکز با محلولهای الکلی خبر دارده و اظهار داشت:‌در صورت نیاز این شرکت می تواند روزانه ۲۵۰۰ بسته محلول ضدعفونی مبتنی بر نانو تولید نماید.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لارستان به همراه یگانه معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان و حیدری شهردار لطیفی از فعالیت های شرکت نانو فرداد شیمی پارس بازدید نمودند.

در  ابتدای این بازدید قناعت پور مسئول مرکز رشد واحد های فن آور لارستان ضمن بیان فعالیت های این شرکت اظهار داشت:‌ شرکت نانو فرداد شیمی پارس یکی از شرکت های دانش بنیان  می باشد که از سال گذشته در مجموعه پارک علم و فناوری استان فارس و در محل مرکز رشد واحدهای فناور لارستان مستقر شده است.

 

وی افزود:‌ این مجموعه در زمینه تولید انواع نانومواد، نانوسیال و تولید نانو پوشش آنتی باکتریال و… فعالیت دارد که در حال حاضر با استفاده از دانش محققان بومی لارستان برای حل بحران به وجود آمده کرونا و رفع نیاز منطقه اقدام به تولید محصولات ضد عفونیِ سطوح، کرده است.

قناعت پور با بیان نانوپایه بودن محصولات تولیدی این شرکت ادامه داد:  محصولات تولیدی شرکت نانوفرداد شیمی پارس با توجه به این خصوصیت به عنوان یکی از تکنولوژی های جدید مواد ضد عفونی کننده می توانند جایگزین مناسب تری برای الکل باشند و  در این شرای که کمبود الکل نیز وجود دارد تهیه این محصول، از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین این محصول از لحاظ محیط زیستی نیز جایگزین مناسب تری از «آب ژاول» است و به دلیل کشندگی قوی تر، دوام بالاتر و اثرات زیست محیطی مطلوب تر برای انسان نسبت به ضد عفونی کننده های سنتی الکل و وایتکس (آب ژاول) از اهمیت بیشتری می تواند برخوردار باشد.


قناعت پور با بیان اینکه کلیه مراحل تولید این محصول در این مرکز و در لارستان صورت می گیرد افزود:  در حال حاضر این شرکت توانایی تولید روزانه ۱۵۰۰ بسته نیم لیتری را دارد که در صورت تقاضای بیشتر تا ۲۵۰۰ بسته نیم لیتری در روز هم امکان تولید دارد.

وی در پایان گفت:ن تولید محلول های ضدعفونی دست مطابق با استاندارد جهانی WHO نیز در این مجموعه دانش بنیان صورت می گیرد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین