پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

لارستان میزبان ملخ های ناخوانده

مسوول مرکز جهاد کشاورزی بیرم از هجوم ملخ‌ها به روستای خواجه عالی این بخش خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان حسین کهندل…

مسوول مرکز جهاد کشاورزی بیرم از هجوم ملخ‌ها به روستای خواجه عالی این بخش خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان حسین کهندل پور گفت: شب گذشته در پایش منطقه و همچنین دریافت گزارشاتی از کشاورزان پس از مشاهده ملخ صحرایی در مزارع گلرنگ، کارشناسان این مرکز به منطقه اعزام شدند و عملیات مبارزه علیه آفت در سطح ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع انجام شد.

او با اشاره به حضور مدیر جهاد کشاورزی لارستان در منطقه، اظهار کرد: ملخ‌های مهاجم مشاهده شده در مزارع دیم، گلرنگ و مراتع از نوع ملخ بالدار نابالغ بودند و خوشبختانه با توجه به مبارزه به موقع خسارتی به مزارع وارد نشد.

عملیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی از ابتدای سال زراعی ۹۹-۱۳۹۸ در سطح ۱۳۵ هکتار از مناطق این شهرستان انجام شده است که تاکنون در بخش‌های بیرم و جویم به ترتیب ۱۲۵ و ۱۰ هکتار سمپاشی صورت گرفته است.

تمامی کشاورزان بایستی در طول روز حداقل دو نوبت صبح و عصر مزارع و باغ‌های خود را بازدید و ضمن آماده سازی سم پاش‌های شخصی در صورت مشاهده این آفت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و یا از طریق ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین