جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

افزایش آمار مبتلایان کرونا در فارس به ۳ هزار و ۷۳۶ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس و افزایش آمار مبتلایان به ۳ هزار و ۷۳۶ بیمار خبر داد. به گزارش میلاد لارستان…

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس و افزایش آمار مبتلایان به ۳ هزار و ۷۳۶ بیمار خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت دانشگاه، با اشاره به شناسایی ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس، گفت: این افراد با بررسی ۷۷۷ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان شناسایی شده اند.

او آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان فارس را نیز ۳ هزار و ۲۲۵ نفر دانست و افزود: طی دیروز تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۸۷ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بیماران شناسایی شده دیروز تا کنون به تفکیک شهرستان‌های استان فارس ادامه داد: از مجموع ۳۴ مورد شناسایی شده ۸ مورد مربوط به شیراز، مرودشت و قیروکارزین هر کدام ۶ مورد، آباده و لامرد هر کدام ۲ مورد، اقلید، کوار و پاسارگاد هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

همتی همچنین با اشاره به انجام مرحله دوم غربالگری کروناویروس در استان فارس، اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از ۳ میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است.

او ادامه داد: مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری‌های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن، توده بدنی بالای ۴۰ و یا مصرف کنندگان دارو‌های ضدسرطان دانست.

همتی گفت: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین