پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تعیین تکلیف اراضی ملی محدوده روستای قلات بیدشهر لارستان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از تشکیل جلسه کارگروه مشترک منابع طبیعی ، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی با حضور بخشدار ، دهیار و شورای اسلامی روستای قلات…

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از تشکیل جلسه کارگروه مشترک منابع طبیعی ، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی با حضور بخشدار ، دهیار و شورای اسلامی روستای قلات در محل بخشداری بیدشهر خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان , منصور رضایی در این جلسه بر ضرورت تعامل مابین ادارات و بخش های مختلف به منظور تعیین تکلیف اراضی و توجه ویژه به قوانین و مقررات و استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کرد و گفت با استفاده از سیستم پایگاه داده و تصاویر ماهواره ای محل و موقعیت واقعی اراضی به روز رسانی خواهد شد .

رضایی مدیریت صحیح بر اراضی ملی را به عنوان بخش مهمی از وظایف سازمانی منابع طبیعی برشمرد و افزود: منابع طبیعی ، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی با اقدام هماهنگ ، منظم و منسجم باید زمینه دست اندازی به اراضی ملی را کاهش دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان در ادامه با بیان اینکه با پیگیریها و اقدامات انجام شده به تناسب میزان تقاضا و امکانات موجود ، اراضی مستعد برای واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور ایجاد تسهیلات و تسریع در اجرای برنامه مسکن و زمین , شناسایی و تحویل می گردد .

وی به نقش پیشگیرانه شوراهای روستایی و دهیاری ها در جلوگیری از تصرف اراضی ملی اشاره کرد و گفت : با توجه به محدودیت توان اداره منابع طبیعی چه از نظر نیرو و چه امکانات ، شورا ها و دهیاری ها باید به عنوان حافظان طبیعت حضوری همه جانبه در کمک به منابع طبیعی داشته باشند

رضایی با تاکید بر اینکه شوراهای روستایی حقی برای واگذاری زمین با مالکیت نامشخص ندارند گفت : این موضوع فقط از طریق بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و با هماهنگی منابع طبیعی صورت می پذیرد .

وی ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف مهم شوراهای روستایی دانست و افزود تا زمانی که فرهنگ مراقبت و محافظت از منابع طبیعی ایجاد نشود ، تصرف های غیر قانونی به اراضی ملی نیز وجود خواهد داشت.

رییس بنیاد مسکن شهرستان اوز نیز ضمن ابراز خرسندی از تعیین تکلیف اراضی محدوده روستا ، از مسئولان تلاشگر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تقدیر ‌و اظهار امیدواری کرد : با مساعدت های منابع طبیعی اراضی ملی واقع در محدوده روستا به بنیاد مسکن واگذار شود تا مسائل و مشکلات مسکن جوانان حل و فصل شود.

در این نشست همچنین محمد شاحسنی بخشدار بیدشهر ضمن قدردانی از تشکیل این کارگروه و ارائه نظرات و راهکارهای کارشناسی، خواستار تعیین تکلیف هر چه زودتر اراضی محدوده طرح هادی روستا شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تعیین تکلیف اراضی ملی محدوده روستای قلات بیدشهر لارستان”

  1. اوزی گفت:

    روستای قلات واقع در بخش بیدشهر از توابع شهرستان اوز می باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین