شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

اشتغال و فعالیتهای اقتصادی اولویت نخست مسئولان در لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال جهش تولید، اشتغال و فعالیتهای اقتصادی در شهرستان همچنان اولویت اول ماست. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال جهش تولید، اشتغال و فعالیتهای اقتصادی در شهرستان همچنان اولویت اول ماست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای اشتغال شهرستان با بیان اینکه بعد از انتخابات سال گذشته با پدیده ای همچون کوروناویروس مواجه شدیم و در موضوعات مختلف آسیب دیدیم و همه معادلات اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار داد؛ تاکید کرد: این موضوع باعث شد که در حوزه اقتصادی دچار مشکلاتی بشویم و در کل سلامت افراد جامعه و اقتصاد و اشتغال را تحت تأثیر خود قرار داد تا جائیکه موجب شد تا خیلی از مشاغل تعطیل شوند و در این برهه از زمان، اگر همبستگی اجتماعی و یا فرهنگ غنی مردم و یا اعتقادات دینی و مذهبی و ارزش‌های دینی و بافت فرهنگی نبود شاید با بحران جدی تری مواجه بودیم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه معیشتی به کمک قشر آسیب پذیر جامعه آمد، رزمایش همدلی و کمک مومنانه ای بود که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد و سیل کمک ها از سوی خیرین به سمت نیازمندان و افراد آسیب پذیر جامعه روانه شد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه اینکه باید اشتغال و فعالیتهای اقتصادی و رونق تولید ادامه یابد؛ گفت: برای تحقق این مهم نیازمند مدیریت واحد و یکپارچه همراه با آرامش هستیم که بتوان به همان مسیر قبل با برنامه ریزی و سرعت بیشتری برگردیم.

حسنی خطاب به اداره صنعت، معدن و تجارت متذکر شد که مشکلات واحدهای تولیدی را بطور جد پیگیری و مدیریت کند تا وقفه ای در کار صنعتگران پیش نیاید و صنعت شهرستان بهتر از گذشته پایدار و پویا کنند.

وی به حوزه کشاورزی شهرستان هم اشاره کرد و گفت: خدا را شکر حوزه کشاورزی ما آسیب جدی وارد نشده است اما خوب هم نبوده است و ویروس کرونا این حوزه اقتصادی را هم تحت تاثیر قرار داده است، لذا بایستی مدیریت جهاد کشاورزی با حمایت بانک ها وارد شوند و نسبت به فعال نمودن طرح های مربوطه و پیگیری طرح های جدید اقدام کنند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه تمامی دستگاه های شهرستان وارد میدان شوند و فعالیت های خود را پویا تر از گذشته کنند؛ گفت: میراث فرهنگی و گردشگری نیز در بحث سرمایه گذاری در شهرستان روان سازی ایجاد کند، البته قانون و مقررات میراث فرهنگی هم جای خودش را دارد که باید رعایت شود، اما نبایستی زیرساختهای شهری و عمران و زیبایی و سرزنده کردن شهرستان را نادیده بگیریم، چرا که پویایی شهر، سرمایه گذاری، رونق اقتصادی و ترمیم زیرساخت های فرسوده بخصوص در شهرقدیم لار از اولویت های اساسی است.

حسنی از شرکت شهرک های صنعتی هم خواست برای شروع طرح های جدید اقدامات لازم را انجام دهند و طرح‌های که قبلاً به دلایلی اجرایی نشده بود، امسال عملیاتی گردد و در سال جهش تولید، کسب و کار بهبود یابد. تا انشاالله امسال نسبت به سال‌های قبل اشتغال شهرستان پویاتر و فعال تر شود.

نماینده عالی دولت در لارستان ادامه داد: از دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی هم انتظار داریم که خودکفایی را مدنظر قرار دهند و با حمایت بانک‌ها، تسهیلات اشتغال زایی را برای مددجویان جویای کار در نظر بگیرند و پیگیری کنند و در اقتصاد آنها دخیل باشند، گرچه طی سالهای اخیر اقدامات خوبی انجام شده، اما در سال جاری نسبت به خود اتکایی و خودکفایی خانوارها و همچنین ایجاد مشاغل جدید همت بیشتری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت و پتانسیل خیرین عزیز در سطح شهرستان هم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، خیرین را به سمت سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان هدایت کنند، چون سرمایه خیرین یک پتانسیل و ظرفیت و فرصتی برای شهرستان است تا بتوان از آن طریق رشد و توسعه مناطق مختلف را محقق نمود.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: ما باید کسانی که دارای تمکن مالی خوبی هستند آنها را تشویق و ترغیب کنیم تا در شهرستان سرمایه گذاری کنند و اقتصاد و تولید و اشتغال در منطقه لارستان را فعال تر نماییم.

حسنی ضمن تقدیر از خدمات خیرین در حوزه های مختلف و زیرساختی اظهارکرد: بسیاری از خیرین عزیز راغب هستند که در کارهای تولیدی و اشتغال زایی مشارکت کنند اما در این کار آمار، اطلاعات و یا تخصص موضوع را ندارند و این وظیفه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که به آنها کمک کنند و با ارائه طرح های مفید و متناسب با ظرفیت و مقتضیات شهرستان، زمینه ورود آنها را به حوزه سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال فراهم آورند.

فرماندار ویژه لارستان به پتانسیل بانک‌ها هم اشاره کرد و گفت: بانک‌ها نیز ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی دارند که بایستی در چارچوب اداری خود جهت اشتغال و تسهیلات لازم به مردم کمک کنند و طرح های ارائه شده را مورد توجه ویژه قرار دهند تا متقاضیان در مسیر اجرای طرح های اشتغال زایی خود با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی درست و با همدلی و هم افزایی می شود در راستای رفع مشکلات شهرستان قدم برداریم.

در ادامه احسان طاهری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، مهدی قاسمی معاون اداره کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و جمعی از روسای ادارات شهرستان هم پیشنهاد ها و راهکارهای لازم را در خصوص اشتغال ارائه کردند.

در پایان از اداراتی که با مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان همکاری کرده بودند، تجلیل شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین