پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مخابرات لارستان:توسعه اینترنت روستاها به عهده وزارت ارتباطات است؛ از مسئولات دولتی لارستان باید مطالبه کرد

مدیر مخابرات لارستان در خصوص آخرین وضعیت توسعه اینترنت روستاها همزمان با ایجاد مشکلات ارتباطی در ایام کرونایی گفت: این موضوع اساسا بعد از خصوصی سازی مخابرات در سال ۸۷…

مدیر مخابرات لارستان در خصوص آخرین وضعیت توسعه اینترنت روستاها همزمان با ایجاد مشکلات ارتباطی در ایام کرونایی گفت: این موضوع اساسا بعد از خصوصی سازی مخابرات در سال ۸۷ به عهده وزارت ارتباطات است و باید  از مسئولات دولتی لارستان این امر را مطالبه کرد اما ما در مخابرات هم پیگیر حل مشکل هستیم.

به گزارش میلاد لارستان همزمان با شیوع کرونا در کشور و به دلیل جلوگیری از  شیوع بیشتر این ویروس، استفاده از بسترهای مختلف آموزش های. آنلاین  و نیز انجام خرید و فروش های اینترنتی نیز در این مدت چندماهه گسترش یافته و از نگاهی دیگر محک جدی برای سیستم مخابراتی اینترنتی کشور نیز صورت پذیرفت.

در این میان و به دلیل عدم وجود زیرساختهای لازم در برخی روستاها و مناطق دورافتاده، بستر استفاده از سیستمهای آنلاین خصوصا به منظور استفاده دانش آموزان از این شیوه آموزشی نیز دچار مشکلاتی گردید.

به عنوان مثال روستاهای زاهدمحمود، اوه و چند روستای دیگر در منطقه لارستان از این منظر با مشکلاتی مواجه گردیده و حتی برخی اهالی این روستاها به منظور استفاده از امکانات اینترنت جهت آموزش فرزندان خود مجبور شده اند روزانه چندین کیلومتر را در مسیرهای نه چندان ایمن روستایی طی طریق نمایند تا به روستای مجاور با امکانات بیشتر اینترنتی برسند.

بر همین اساس و مطابق درخواست های مردمی جهت پیگیری موضوع، مشکل مذکور و خدمات اینترنت ارائه شده به روستاهای منطقه را از فروزش مدیر مخابرات لارستان پیگیر شدیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار میلاد لارستان در این خصوص اظهار داشت: در خصوص توسعه اینترنت در نقاط روستایی باید گفت در وهله اول تمام منازلی که که دارای تلفن ثابت از شرکت مخابرات ایران می باشند، خدمات اینترنت پرسرعت ADSL در آنجا توسعه داده شده  و این سرویس  قابل واگذاری است.

وی ادامه داد: اما در خصوص روستاهایی که هنوز تلفن ثابت ندارند، با توجه به اینکه شرکت مخابرات ایران در سال ۸۷ خصوصی سازی شد و براساس قانون، تعهد این شرکت، حفظ و نگهداری وضع موجود است لذا در خصوص توسعه روستاها از نظر قانونی وظیفه ای بر عهده مخابرات محول نشده است و برابر قانون، توسعه نقاط روستایی، برعهده دولت یا همان وزارتخانه ارتباطات و فن آوری اطلاعات می باشد.

فروزش افزود: به همین دلیل در خصوص توسعه فن آوری در روستاها، نقش متولیان دولتی امور شهرستان در تصویب و جذب بودجه دولتی، بسیار پررنگ است و لازم است ذینفعان، مطالباتشان را از این کانال قانونی دنبال کنند.

مدیر مخابرات لارستان افزود: با این حال اگر در روستایی سایت موبایل همراه اول ۲G موجود باشد، اولویت ما ارائه سرویس های ۳G/4G از طریق این سایت است کمااینکه در سال گذشته ۱۴ سایت روستایی به ۴G ارتقاءیافته و درصورت تامین تجهیزات، این کار با اولویت جمعیت تحت پوشش و امکانات موجود، ادامه پیدا خواهد کرد.

فروزش ادامه داد:  در خصوص روستاهایی که تلفن ثابت ندارند و در تعهدات پوششی همراه اول در سال ۸۷ نیز موجود نیستند، اگر از سایر اپراتورها مانند ایرانسل و غیره سرویس داشته باشند، وزارتخانه جهت تامین سرویس اینترنت، سراغ همان اپراتورها خواهد رفت. اما اگر هیچگونه پوشش موبایل وجود نداشته باشد، تامین آن صرفا” با دستور و بودجه وزارتخانه امکان پذیر است که در این خصوص رایزنی هایی با متولیان دولتی امر شده و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه نهایی منجر شود.

وی در پایان اظهار داشت:در مورد روستاهایی که هیچ کدام یک از شرایط فوق را دارا نیستند، پیشنهاد دیگری نیز مطرح شده است که علیرغم تامین زیرساخت های مورد نیاز از سوی مخابرات و داشتن مجوزهای لازم، با موانع مالی روبرو شده است. براساس این پیشنهاد شرکتهایی که مجوز ارائه سرویس اینترنت بر بستر وای فای را دارند می توانند با عقد قرارداد با مخابرات، از امکانات این شرکت استفاده نمایند و به مشترکین روستایی سرویس وای فای ارائه کنند.  این پیشنهاد در حال حاضر در دست بررسی و کارشناسی است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۳:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مخابرات لارستان:توسعه اینترنت روستاها به عهده وزارت ارتباطات است؛ از مسئولات دولتی لارستان باید مطالبه کرد”

  1. ناشناس گفت:

    لطف کنید به روستای مارمه در لارستان ی پیگیری کنید
    آخه این چه اینترنتی هست وای فای کار نمیکنه
    من دانش آموزم خیلی بده ایران و حومه لارستان اینترنت نداشته باشن
    جان مادرتون ی رسیدگی کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین