جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نگاهی به پیشینه فعالیت ایرنا در فارس و شکل گیری دفتر لارستان

  به گزارش میلاد لارستان، در سال ۱۳۴۰ نخستین دفتر خبری ایرنا در استان فارس که آن زمان آژانس خبری پارس نام داشت، در شهر شیراز آغاز به کار کرد….

 

به گزارش میلاد لارستان، در سال ۱۳۴۰ نخستین دفتر خبری ایرنا در استان فارس که آن زمان آژانس خبری پارس نام داشت، در شهر شیراز آغاز به کار کرد.

راه‌اندازی دفتر لارستان با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی کشور، نام این شهرستان را به عنوان دومین شهر استان فارس دارای نمایندگی ایرنا ثبت کرد.

استان فارس با بیش از ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای ۳۶ شهرستان و حدود ۱۰۰ بخش و ۱۱۲ شهر است.

قول مساعد راه اندازی دفتر ایرنا لارستان در سفر فروردین ماه سال ۱۳۹۷ سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا به شیراز داده شد که پس از این سفر پیگیری های لازم از سوی بخش های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شد و در نهایت سازمان امور اداری و استخدامی کشور اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ با مجوز تاسیس دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهرستان لارستان استان فارس موافقت کرد.

فعالان روابط عمومی و رسانه ای لارستان پیش از این در نشستی با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس تاکید کردند که استقرار دفتر ایرنا زمینه‌ساز تحول در اطلاع‌رسانی جنوب فارس است.

مهرماه ۱۳۹۸ نیز تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و فرمانداری ویژه لارستان منعقد شد که مهدی شفیعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ایرنا و جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان آن را به امضا رساندند.

ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ تاکنون به طور مستمر فعالیت می کند و علاوه بر تهران، دفاتر متعددی در داخل و خارج دارد.
ایرنا اکنون در همه ۳۱ مرکز استان و ۲۳ شهرستان دیگر علاوه بر مراکز استانها، نمایندگی های فعال دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین