شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15
مدیر دفتر ایرنا فارس:

لارستان جزء مراکز پیشتاز در حوزه خبر و اطلاع رسانی است

مدیر دفتر خبرگزاری ایرنا در استان فارس، گفت: لارستان جزء مراکز پیشتاز در حوزه خبر و اطلاع رسانی در استان فارس محسوب می شود و در بحث آموزش خبر فعال…

مدیر دفتر خبرگزاری ایرنا در استان فارس، گفت: لارستان جزء مراکز پیشتاز در حوزه خبر و اطلاع رسانی در استان فارس محسوب می شود و در بحث آموزش خبر فعال بوده که ایرنا نیز برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی می کند.

به گزارش میلاد لارستان، نشست هم اندیشی روابط عمومی ادارات و فعالان رسانه ای لارستان با مدیر دفتر خبرگزاری ایرنا در استان فارس در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت تیراژ مطبوعات ایران به نسبت دیگر کشورها اظهار داشت: تیراژ مطبوعات در ایران نسبت به تعداد خانواده ها بیشتر از ۲۳ برابر است.

 

مجید حجتی با ابراز نگراین از وضعیت رو به افول بودن چاپ مطبوعات در لارستان و در کشور افزود: سایت ها و کانال های خبری در فضای مجازی در لارستان به شکل محسوسی گسترش یافته بطوری که مجموع آنها در لارستان روزانه بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده دارند.

وی در پایان از تاسیس نمایندگی خبرگزاری ایرنا در لارستان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: این امر می تواند در اطلاع رسانی بهتر اخبار و مطالب موثر باشد.

در ادامه مدیر مسئول میلاد لارستان در سخنانی با اشاره به تاریخچه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی لارستان با بیان اینکه از سال ۱۳۱۶ یعنی از حدود ۸۲ سال قبل لارستان به عنوان مرکز شهرستان بوده است، اظهار داشت: تعداد رسانه های مکتوب لارستان در حال حاضر نسبت به سال ۱۳۳۰ که البته فضای مجازی وجود نداشته، کمتر است.

 

ابوالحسن مؤیدی با ابراز خرسندی از وجود فعال رسانه های مجازی در سطح لارستان، افزود: یکی از دلائل کاهش فعالیت رسانه های مکتوب می تواند مربوط به بحران کاغذ و چاپ باشد.

مدیر مسئول میلاد لارستان تعداد نشریات در ایران به نسبت جمعیت بسیار کمتر است، تصریح کرد: خوشبختانه در روستاها و شهرهای لارستان نیز حضور نشریات و فضای مجازی بسیار محسوس است.

این پیشکسوت رسانه در لارستان با بیان اینکه اگر مشکلات و مطالبات مردمی به شکلی مطلوب رصد شود و مسئولان هم با مطبوعات و خبرنگاران همراه شوند بسیاری از معضلات حل خواهد شد، خطاب به مسئولان ادامه داد: ما گاهی آمپول های بدی به خودمان می زنیم و دائما می گوییم بودجه نداریم، اعتبار نداریم و وضعیت مناسب نیست درصورتی که اگر وضع بد است باید همه جا بد باشد و این وضعیت مردم را دلسرد می کند.

مدیرمسئول سایت «آفتاب لارستان» نیز در این نشست بابیان مقدمه ای از سوابق مطبوعاتی لارستان همچنین تعداد اخبار تولیدی رسانه ها و روابط عمومی های ادارات و سازمان های این شهرستان گفت: مجموع رسانه های لارستان بطور متوسط روزانه بیشتر از ۲۵ خبر و مطلب تولید می کنند که آماری قابل توجه است.

 

حمید منشی در این باره افزود: همچنین فعالیت نزدیک به ۴۰ عکاس و خبرنگار فعال در منطقه، برگزاری دوره های متعدد آموزش خبرنگاری، میزبانی جشنواره مطبوعات فارس و… همگی قابلیت های لارستان در موضوع رسانه را مشخص می کند.

وی سپس با اشاره به فعالیت گسترده رسانه های معاند و تلاش آنها برای ناامید کردن مردم به ضرورت تقویت و کیفیت افزایی رسانه ها همچنین واحدهای روابط عمومی تاکید کرد.

منشی به برخی کمبودهای بخش روابط عمومی نیز پرداخت و گفت: غالب ادارات و سازمان ها که واحد روابط عمومی ندارند، تعدادی از ادارات نیز به یکی از کارکنان خود این مسئولیت را واگذار کرده که هم سمت اصلی دیگری در آن اداره دارند و هم توانمندی خاصی در این بخش ندارند و غالب محتوای تولیدی آنها غیراستاندارد است و فقط انگشت شماری ادارات در لارستان هستند که این مسئولیت را به نحو شایسته ای انجام می دهند.

منشی در پایان ضمن استقبال از راه اندازی دفتر ایرنا در لارستان انتصاب فردی شایسته، توانمند و واجد سواد رسانه ای را به عنوان مدیر آن ضروری دانست.

مدیر خبرگزاری ایرنا در استان فارس به عنوان مهمان ویژه این نشست  با اشاره به تاریخچه ای از از فعالیت این رسانه در ایران اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا سعی کرده است در زمینه های مختلفی از قبیل نقش زنان در جامعه، بیان معضلات اجتماعی، توسعه گردشگری فارس، تأکید بر بحث وحدت و همدلی، انعکاس اخبار ورزشی، پرونده های ویژه خبری و غیره مطالب گوناگونی را منتشر می کند.

 

سیداحمد نجفی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا علاوه بر پوشش خبر، عکس و فیلم در حوزه پژوهش و تهیه بولتن های تخصصی هم فعالیت دارد، تصریح کرد: خبرگزاری ایرنا خود را رسانه دولت – ملت می داند و خود را مکلف به پیگیری مطالبات مردم می داند.

 وی با اشاره به اینکه علاوه بر انعکاس مطالبات مردمی، خبرگزاری ایرنا تلاش های مسئولان و دلتمردان را نیز تبیین می کند، ادامه داد: برگزاری میزگردهای تخصصی با دعوت از مسئولان و کارشناسان با موضوع خاص در دفتر ایرنای فارس یکی از اقدامات منحصربفرد این رسانه است.

مدیر دفتر ایرنا در فارس با اذعان به اینکه استان فارس با ۲۹ شهرستان یک ظرفیت مهمی در زمینه رسانه نداشته و لارستان به واسطه تاریخچه ای غنی و همچنین ارتباط موثر با کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس دارای ظرفیت مناسبی برای استقرار دفتر ایرنا است، بیان کرد: امید می رود با حمایت فرمانداری لارستان این دفتر راه اندازی شود.

این فعال رسانه ای در استان فارس با اشاره به اینکه پس از لغو مجوز یکی از دفاتر ایرنا و تصمیم سازمان اداری و استخدامی فعالیت این رسانه در لارستان تثبیت شد، تصریح کرد: این سفر نویدبخش تحقق این مهم باشد و امید می رود با همکاری مسئولان و اهالی رسانه نتیجه مطلوب حاصل شود.

نجفی با ابراز خرسندی از حضور فعالان رسانه در لارستان، گفت: لارستان جزء مراکز پیشتاز در حوزه خبر و اطلاع رسانی در استان فارس محسوب می شود و در بحث آموزش خبر فعال بوده که ایرنا نیز برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی می کند.

وی با تأکید بر عزم و اراده جدی برای راه اندازی دفتر نمایندگی ایرنا در لارستان، افزود: لارستان پس از شیراز نخستین شهرستان در استان فارس خواهد بود که فعالیت ایرنا در آن راه اندازی می شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین