چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 22

برگزاری «مراسم عروسی» و همجواری با «هرمزگان» دلایل جدید افزایش آمار کرونا در لارستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان برگزاری «مراسم عروسی» و همجواری با «هرمزگان» را از دلایل جدید افزایش آمار کرونا در لارستان عنوان کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان برگزاری «مراسم عروسی» و همجواری با «هرمزگان» را از دلایل جدید افزایش آمار کرونا در لارستان عنوان کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، ویروس کرونا همچنان در کشور قربانی میگیرد و تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ نیز روز به روز درحال افزایش است.

شهرستان های لارستان، خنج و اوز نیز از این قائده مستثنی نبوده و آمار مبتلایان قطعی مثبت آنها رو به افزایش است.

در این باره دکتر محمدحسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در منطقه اظهارداشت: ویروس کرونا همچنان روند صعودی خود را در منطقه ادامه داده که البته این موضوع علت های مختلفی دارد.

وی افزود: یکی از علت ها بیماریابی و نمونه گیری بیشتر است که سبب شده تعداد کشفیات مبتلایان نیز به تبع آن در منطقه افزایش یابد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: موضوع نگران کننده دیگر استان هرمزگان در همجواری شهرستان لارستان است که در وضعیت قرمز قرار دارد و متاسفانه تردد اهالی سه شهرستان لارستان، خنج و اوز با توجه به وضعیت شغلیشان و حضور در هرمزگان سبب افزایش تعداد مبتلایان شده است.

دکتر کریمی ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه پرسنل بهداشتی و درمانی تصریح کرد: از همه آحاد مردم تقاضا دارم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک، شست وشو و یا ضد عفونی کردن دست ها و لوازم در دسترس را بیش از پیش جدی گرفته و به هیچ عنوان با مسافرانی که از مناطق قرمز به منطقه لارستان سفر می کنند تماس نزدیک نداشته باشند.

دکتر وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده نیز با اشاره به تلاش همه جانبه همکارانش در معاونت بهداشتی و واحد واگیر اظهارداشت: امروز موارد مثبت ابتلا به کرونا در پروازهای خارجی بسیار کم شده و دیگر موضع نگرانی نیست، اما همجواری استان هرمزگان و برگزاری مراسم جشن عروسی به یک معضل بزرگ بدل شده است.

وی تصریح کرد: در ایام اخیر شاهد بوده ایم که به رغم ممنوعیت برگزاری مراسم جشن عقد و عروسی در لارستان، برخی مراسم خود را در باغ های شهرستان های همجوار برگزار می کنند.

معاون بهداشتی دانشکده با بیان اینکه ممنوعیت برگزاری مراسم بخاطر جلوگیری از تجمع افراد است افزود: پا فشاری برای برگزاری مراسم ولو در شهرهای دیگر تنها سبب ابتلای بیشتر مردم بی گناهی می شود که شاید با توجه به سن و یا بیماری های زمینه ای، مبتلا شدن آن ها خطرات جدی را بهمراه داشته باشد.

دکتر یگانه خاطرنشان کرد: مردم نباید نسبت به این بیماری بی پروا شده و با سهل انگاری با آن برخورد کنند، بلکه لازم است تا بیش از گذشته با رعایت نکات بهداشتی ضمن جلوگیری از شیوع این ویروس، از افزایش موج نگرانی مردم و خستگی پرسنل بهداشتی و درمانی نیز جلوگیری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین