چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 43

۴۰ درصد واحدهای روستایی لارستان مقاوم نیستند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان بر لزوم شتاب بخشی به اجرای طرح های مقاوم سازی روستایی در این شهرستان و استقبال بیشتر از اعطای تسهیلات تاکید کرد و…

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان بر لزوم شتاب بخشی به اجرای طرح های مقاوم سازی روستایی در این شهرستان و استقبال بیشتر از اعطای تسهیلات تاکید کرد و بیان داشت : حدود ۴۰ درصد واحدهای مسکونی در سطح روستاهای این شهرستان مقاوم سازی نشده اند که باید تمهیدات و تدابیر لازم و با توجه به زلزله خیز بودن این مناطق در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس ناصر زائری بیان کرد: مهمترین مشکل در این زمینه پایین بودن میزان تسهیلات است که با توجه به تورم و گرانی افسار گسیخته مصالح ساختمانی و حتی هزینه های جانبی به هیچ وجه جوابگو نیست.

وی ادامه داد: استقبال مردم روستاها از این میزان تسهیلات به شدت پایین است و حتی با وجود اصرار فراوان از سوی بنیاد مسکن و حتی کمیته امداد برای مددجویان و جامعه هدف خود در روستاها اما همچنان استقبال آنها نیز به شدت رو به کاهش بوده است.

ائری میزان تسهیلات مقاوم سازی در روستاها را ۴۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض دانست و گفت: مردم این مبلغ را جوابگوی تخریب و بازسازی خانه های مسکونی خود حتی به متراژ کمتر از ۱۰۰ متر مربع نمی دانند و خواستار افزایش میزان تسهیلات مقاوم سازی هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان گفت: البته موضوع ضمانت های بانکی و بوروکراسی های اداری و برخی سخت گیری های بی مورد بانک های عامل نیز از دیگر دلایل کاهش میزان استقبال مردم از این تسهیلات است.

 وی گفت: در جریان زلزله های اخیر حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در بخش صحرای باغ و بیرم دچار خسارت و ترکیدگی دیوار ها و یا تخریب شدند که ۴۶ مورد از این وحدها نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

لارستان دارای ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که از این تعداد حدود ۱۰۰ روستا دارای طرح هادی هستند یا در حال اجرای طرح  است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین