چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

سرایت کرونا به سرای سالمندان لار/گواهی صحت سلامت مسافران خارجی در فرودگاه صادر می شود

دو موضوع سرایت کرونا به سرای سالمندان لارستان و همچنین نحوه صدور گواهی صحت سلامت برای مسافران خارجی در فرودگاه از طریق دانشکده علوم پزشکی لارستان پیگیری شد. به گزارش…

دو موضوع سرایت کرونا به سرای سالمندان لارستان و همچنین نحوه صدور گواهی صحت سلامت برای مسافران خارجی در فرودگاه از طریق دانشکده علوم پزشکی لارستان پیگیری شد.

به گزارش میلاد لارستان، به دنبال طرح دو موضوع در زمینه لزوم صدور گواهی صحت سلامت برای خروج مسافران از فرودگاه لارستان به مقاصد کشورهای خارجی و همچنین اخبار منتشر شده درخصوص سرایت ویروس کرونا به سرای سالمندان لارستان و توجه به این قشر از افراد جامعه بدلیل آسیب پذیری آنان نسبت به سایر آحاد جامعه، این موارد توسط خبرنگار میلاد لارستان از طریق دانشکده علوم پزشکی لارستان مورد پیگیری قرار گرفت.

میلاد لارستان: در اخبار آمده است که افراد مقیم برای بازگشت به امارات به گواهی عدم ابتلا نیاز دارند، آیا این گواهی در آزمایشگاه لارستان صادر می شود؟

مسافرانی که قصد خروج از کشور ایران را دارند در فرودگاه توسط کارشناسان بیماریهای واگیر معاینه و سپس گواهی صحت سلامت برای آنان صادر میشود و نیازی به انجام تست کرونا نیست. کشور مقصد در صورت صلاحدید اقدام به انجام تست کرونا میکند همانطورکه در کشور ایران برای مسافران ورودی اقدام و عمل می شود.

میلاد لارستان: بنا بر اخبار منتشر شده در فضای مجازی، بیماری کرونا به خانه سالمندان لارستان هم سرایت کرده است. آیا حقیقت دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ سوال قبل، با توجه به آسیب پذیر بودن سالمندان، چه تدابیری برای این مجموعه اندیشیده شده است؟

بله، متاسفانه با مثبت شدن جواب تست یکی از پرسنل سرای سالمندان این اتفاق رخ داده و تست مثبت داشته ایم. در این راستا برای انجام اقدامات متناسب، با اداره بهزیستی هماهنگی های لازم انجام شد و محیط آن سرا نیز ضد عفونی شده است.

تیم بیمار یاب واحد مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی با حضور در سرای سالمندان از کلیه پرسنل و سالمندان نمونه گرفته و با مثبت شدن تعدادی از این نمونه ها سریعا افراد مثبت از سایرین جداسازی و قرنطینه شدن و با برخی از خانواده‌های آنها که در دسترس بودن تماس گرفته شد که این عزیزان که نمونه تست آنها منفی بود را تحویل گرفته و برای دو هفته از محیط دور نمایند و عده ای نیز به مرکز استان اعزام شده اند.

همچنین با هماهنگی اداره بهزیستی یک تیم متشکل از کارشناس اداره بهزیستی، کارشناس معاونت درمان و کارشناسان معاونت بهداشتی شامل مدیر گروه مبارزه با بیماریهای واگیرو غیر واگیر و کارشناس سلامت سالمندان واحد سلامت جمعیت و خانواده، کارشناس بهداشت محیط و یک نفر اپیدمیولوژی ست از معاونت بهداشتی این دانشکده با حضور در محل سرای سالمندان به ارزیابی و بررسی شرایط و محیط مرکز نموده تا هرچه سریعتر بتوانیم بیماری رو در آن مرکز کنترل و از سرایت به سایر افراد سالم پیشگیری کنیم.

بیماران بدحال و با مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شده و در آنجا بستری شده اند و همچنین در سرای سالمندان نیز برای رعایت فاصله بیشتر، اتاق ها بصورت تک نفره و دونفره، سالمندان را در خود جای می دهند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۴۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین