شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کاهش ۶.۲ درصدی زاد و ولد در استان فارس؛ سبقت تولد پسران از دختران

براساس آمار ثبت احوال کشور میزان ولادت‌های فارس در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد کاهش یافته است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری…

براساس آمار ثبت احوال کشور میزان ولادت‌های فارس در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس آمارهای به دست آمده از وضعیت تولد و مرگ و میر در کشور، تولدهای ثبت شده سال ۹۸ یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ مورد و فوتی‌ها ۳۹۴ هزار و ۱۳ نفر گزارش شده است.

در سال ۹۸ تهران با ۱۵۶ هزار و ۵۵۸ مورد بالاترین و سمنان با ۸ هزار و ۲۷ مورد پایین ترین آمار تولد را به خود اختصاص داده اند. استان فارس با ثبت ۶۵ هزار و ۳۵۸ مورد تولد در آمار ولادت رتبه پنجم را در بین استان‌های کشور داشته است.

همچنین تهران با ۶۰ هزار و ۷۱۲ مورد و ایلام با ۲ هزار و ۵۴۳ مورد به ترتیب بالاترین و پایین ترین نرخ مرگ و میر را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند. استان فارس با ۲۲ هزار و ۲۸۸ مورد در میزان مرگ و میر رتبه پنجم را داشته است.

افزایش آمار تولد نسبت به مرگ و میر در سه ماهه نخست امسال

در سه ماهه اول سالجاری تولدهای ثبت شده در کشور ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ مورد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶٫۳ درصد کاهش یافته است.

استان تهران با ۳۵ هزار و ۶۵۶ مورد بیشترین و ایلام با یک هزار و ۸۹۶ مورد کمترین آمار تولدهای ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.

استان فارس با ثبت ۱۵ هزار و ۱۶۵ مورد تولد رتبه پنجم را در بین استان های کشور  در این زمینه داشته است. براساس این آمار میزان ولادت‌های فارس در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶٫۲ درصد کاهش یافته است.

طبق آمار سازمان ثبت احول کشور در سه ماهه نخست سال ۹۹ نرخ تولد پسران ۱۴۴ هزار و ۷۶۳ مورد و نرخ تولد دختران ۱۳۵ هزار و ۷۸۴ مورد بوده که حاکی از تولد بیشتر پسران در کشور است.

سبقت تولد پسران از دختران در استان فارس

در استان فارس نیز در نرخ تولد پسران از دختران سبقت گرفته اند به طوری که در بهار امسال ۷ هزار و ۷۸۷ پسر و ۷ هزار و ۳۷۸دختر در این استان متولد شده است.

در سه ماهه نخست سال ۹۹ فوتی‌های کشور ۱۰۹ هزار و  ۹۴۳ نفر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰٫۲ درصد افزایش داشته است.

در این بازه زمانی استان تهران با ۱۷ هزار و ۷۱۳ مورد و استان  ایلام با ۶۹۲ مورد به ترتیب بالاترین و پایین ترین نرخ مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

افزایش ۵٫۶ درصدی مرگ و میر در استان فارس

استان فارس با ۵ هزار و ۵۴۱ مورد فوتی در میزان مرگ و میر رتبه ششم را داشته است. براساس این آمار میزان مرگ و میر فارس در بهار ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵٫۶ درصد افزایش یافته است.

طبق آمار ثبت احوال کشور ۶۲ هزار و ۷۵۱ مورد از فوتی ها به مردان و ۴۷ هزار و ۱۹۲ مورد از فوتی ها به زنان اختصاص دارد که نشان می‌دهد مردان بیش از زنان می میرند.

در استان فارس ۳ هزار و ۱۸۰ مورد از فوتی‌ها مردان و ۲ هزار و ۳۳۶ مورد از فوتی‌ها به زنان اختصاص یافته است.

گزارش از ثریا ستاری

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین