یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کرونا،‌ جراحی‌های غیر اورژانسی گراش را به تعطیلی کشاند/ ابتلای 50 نفر کادر درمان گراش به کرونا

رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) شهرستان گراش در استان فارس اعلام کرد: با شدت گرفتن بیماری کرونا و افزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری در بخش تنفس،…

رییس مرکز آموزشی درمانی حضرت امیرالمومنین علی (ع) شهرستان گراش در استان فارس اعلام کرد: با شدت گرفتن بیماری کرونا و افزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری در بخش تنفس، کار آنزیوگرافی و عمل های جراحی غیر اورژانسی در این شهرستان موقتاً تعلیق شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، دکتر محمد رادفر درباره وضعیت این بیمارستان در روزهای اوج شیوع کرونا گفت:با توجه به تعداد بالای بستری های بخش های تنفس و خستگی و کمبود نیرو، به دستور رییس دانشکده علوم پزشکی گراش ، انجام عمل های جراحی غیر اورژانسی به حالت تعلیق درآمده است از هفته های گذشته نیز انجام آنژیوگرافی در گراش به دلیل حجم بالای بستری های بخش کرونا تعطیل شده بود و این تعطیلی فعلا ادامه دارد.

رادفر در ادامه افزود: در نشستی که روز پنجشنبه باحضور رییس دانشکده ، معاون آموزشی دانشکده و بیمارستان ، مدیر بیمارستان و مسئولین برخی بخش ها تشکیل شد تصمیماتی از جمله، استفاده از توان و ظرفیت اعضا هیات علمی به منظور آموزش، توانمندسازی و بهره وری بهتر پرستاران در بخش کرونا، تعطیلی عمل های جراحی غیر اورژانسی و استقرار نیروهای هوشبری در بخش های تنفس اتخاذ شد.

رییس بیمارستان گراش تصریح کرد: از قبل نیز هشدار داده بودیم که اگر تعداد بیماران کرونایی زیاد شود هم باعث خستگی کادر درمان و هم باعث تعطیلی و تعلیق برخی بخش های بیمارستان خواهد شد و مردم نمی توانند از خدمات بیمارستان به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر هر دو بخشی که برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته بودیم تکمیل است و با توجه به کمبود نیروی انسانی که از مشکلات اساسی ماست، بازگشایی بخش دیگر بامشکل مواجه خواهد شد.

این مقام مسوول افزود: تا کنون بیش از ۵۰ نفر از پزشکان و پرستاران و دیگر پرسنل بیمارستان نیز به کرونا مبتلا شده اند و بهترین کمکی که مردم می توانند به کادر درمان کنند، رعایت کردن اصول پیشگیرانه است.

دکتر رادفر با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: متاسفانه روز به روز بر تعداد بیماران بستری در بخش های تنفس افزوده می شود و با توجه به علائم شدید بیماری در این موج، امکان ترخیص زودهنگام وجود ندارد و این باعث شده که بخش ها همچنان شلوغ باشد.

رییس بیمارستان گراش اظهار داشت: ما از مردم می خواهیم برای کمک به کادر بهداشت و درمان ، حتما در خانه بمانند و در صورت خروج از منزل برای کارهای ضروری از ماسک استفاده کنند و حتما دورهمی ها و تجمعات را لغو کنند تا بتوانیم از این بحران خطرناک عبور کنیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین