جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

در جلسه حسین زاده و مسئولان4 شهرستان با رئیس سازمان مراتع و آبخیزداری کشور چه گذشت؟!

در جلسه‌ای با حضور حسین زاده نماینده‌ی مردم در مجلس شورای منصور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و روسای…

در جلسه‌ای با حضور حسین زاده نماینده‌ی مردم در مجلس شورای منصور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و روسای ادارات منابع طبیعی لارستان، خنج و گراش  مسائل و مشکلات حوزه‌ی انتخابیه در حوزه‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری را  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم،  در ابتدای این دیدار حسین‌زاده با تشریح اهداف و وظایف این سازمان، اظهار داشت:مهمترین هدف این سازمان حفظ، حمايت، احياء، توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع است. با توجه به حجم گسترده‌ی جغرافیایی که سازمان با آن سر و کار دارد، نیازمند وجود قوانینی است که پیگیری اهداف و وظایف سازمان را تسهیل کند.

وی  با اشاره به آتش‌سوزی‌های مداوم امسال در کل کشور، گفت: جهت کاهش این آتش‌سوزی‌ها نیاز است که سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری قدم‌هایی را در جهت افزایش نیرو و تجهیزات آتشنشانی و پایش دقیق‌تر جنگل‌ها و مراتع بردارد. عضو کمیسیون انرژی  با اشاره به عدم استقرار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان اوز، از تسریع در روند استقرار این اداره تاکید کرد.

در ادامه این دیدار  منصور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در سخنانی اظهار داشت: توزیع استانی وسایل و تجهیزات در اختیار مدیرکل است و در اینجا از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم که به صورت ویژه به شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز توجه شود. وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های امسال در جنگل‌ها و مراتع گفت: «متأسفانه آتش‌سوزی‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش زیادی داشت که استان فارس دارای بیشترین حریق به لحاظ وسعت و تعداد در کل کشور بود. این مقام مسئول مهمترین عامل آتش‌سوزی‌ها را عامل انسانی دانست و افزود: «با بررسی‌های انجام‌شده، ٩٠% آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی داشت که از این میزان ١۵% آن عمدی و سواستفاده بوده است.

 منتصری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز  با اشاره به این‌که ١/٩ استان را شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز تشکیل می‌دهند، گفت: ساختار اداری شهرستان اوز هنوز تشکیل نشده است و ما امیدواریم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان به زودی مستقر شود.

 افراسیابی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور نیز با برشمردن ویژگی‌های زیست‌محیطی منطقه گفت: وجود درخت نخل، گز و کُنار و دو گیاه دارویی آنغوزه و بابونه از پتانسیل‌های جنوب کشور و خصوصاً در چهار شهرستان مطرح‌شده است که لازم است طرح‌هایی به صورت تلفیقی(آبخیزداری+بیولوژیک) با مشارکت مردم جهت اقتصادی کردن این پتانسیل‌ها انجام شود. سرهنگ عباس‌نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این‌که تا الان ١۴٩٠ مورد حریق در کل کشور در سال جاری اتفاق افتاده است، افزود: ٢٠% این حریق‌ها در استان فارس صورت گرفته است که از این میزان ۵ فقره در لارستان، ١٣ فقره در خنج و ٢ فقره در گراش صورت گرفته است.

یش از این صحبت ها نیز، رضایی، احمدی کشکولی و شهسواری، روسای اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، خنج و گراش پیرامون مسائل و مشکلات هر شهرستان صحبت نموده و پیشنهاداتی  در خصوص تسهیل در روند واگذاری‌ها و پروژه‌های آبخیزداری، کنترل بهتر آتش‌سوزی‌ها، معرفی و اقتصادی کردن گیاهان منطقه، بررسی مشکلات دامداران، زراعت چوب و نیز شیلات در پشت بندها، توجه به موضوع کوچ ماشینی، کمبود نیرو و تبدیل وضعیت کارمندان، افزایش کمک‌های رفاهی و تشویقی به کارمندان، لزوم توجه به طرح جنگل‌کاری و رفع مشکل تامین آب در طرح‌های مرتع‌داری مطرح کردند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “در جلسه حسین زاده و مسئولان4 شهرستان با رئیس سازمان مراتع و آبخیزداری کشور چه گذشت؟!”

  1. اوزی گفت:

    مدیر کل میگوید ساختار اداره منابع طبیعی شهرستان اوز تاکنون اماده نشده پدر جان ساختار اداری شمای مدیرکل استان ومعاونین شما باید تدارک به بینند واداره ان باید هرچه زودتر در اوز راه اندازی شود

  2. 22 گفت:

    سازمان جنگلها بخشی از وزارت جهاد کشاورزی است نه معاون رییس جمهور!!!! منصور، معاون رییس جمهور و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور!!!!!!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین