شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مقیمی و میرپور درخواست نمودند: متخصص عفونی به لارستان اعزام شود

روسای شورای شهر لار و شورای شهرستان لارستان طی نامه ای از دکتر لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس خواستار اعزام پزشک متخصص عفونی برای بیمارستان لار شدند. به گزارش…

روسای شورای شهر لار و شورای شهرستان لارستان طی نامه ای از دکتر لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس خواستار اعزام پزشک متخصص عفونی برای بیمارستان لار شدند.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر لار؛ اعضای شورای شهر لار در دویست و چهل و هشتمین جلسه خود میزبان دکتر کریمی رئیس و دکتر رامین اقتداری مدیر فنی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی لارستان بودند.
در ابتدای این نشست که به دعوت رئیس شورا، و در صحن شورا برگزار شد؛ مهندس سیدعبدالمهدی میرپور با خوشامدگویی به مهمانان جلسه ضمن تشکر از کادر درمانی در ارائه خدمات به بیماران و شهروندان علی الخصوص در ایام شیوع ویروس کرونا، باتوجه به افزایش مبتلایان و آمار بالای فوت شدگان که باعث نگرانی شدید شهروندان شده است لزوم کنترل بیشتر اماکن عمومی و مجتمع های تجاری و ادارات دولتی و نظارت بیشتر در اجرای پروتکل های وزارت بهداشت در درمان بیماران کرونایی وکاهش و کنترل این ویروس را مهم برشمرد. میرپور همچنین بروز رسانی روش درمان و داروها، پیگیری لازم جهت جذب بودجه بیشتر از وزارتخانه تلاش و پیگیری مستمر درخصوص اعزام پزشک متخصص بیماری عفونی به بیمارستان امام رضا(ع) لار را خواستار شد.
دکتر کریمی نیز با تشکر از همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر لار با ارائه گزارش از وضعیت آمار مبتلایان به کرونا و اقدامات صورت پذیرفته ، دلیل افزایش آمار مبتلایان و همچنین مرگ آنان در یک ماهه گذشته را، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی از شهروندان و برگزاری مراسم عروسی و عزاداری، گرم شدن هوا و استفاده بیشتر از کولر و عدم وجود تهویه ، عدم استفاده از ماسک توسط برخی از مردم نام برد.
اعضای شورا نیز در خصوص عدم وجود متخصص بیماری عفونی در بیمارستان امام رضا(ع)، لزوم توجه به آمار  فوت شدگان در یک ماهه اخیر و همچنین نگرانی شهروندان در این خصوص ، توجه بیشتر به ارائه خدمات به بیماران خاص به منظور جلوگیری از مراجعه به شهرهای همجوار که باتوجه به وضعیت قرمز استان فارس می تواند خطر آفرین و اقدامات فرهنگی در پیشگیری از شیوع بیماری آن مطالبی مطرح نمودند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی در پاسخ به سوالات اعضای شورا با تاکید بر در معرض خطربودن سالمندان از جابجایی بخش کرونا برای تسهیل در مراجعه مردم به بیمارستان؛ از پیگیری ها و اقدامات درخصوص نیاز مبرم به متخصصین امر علی الخصوص در رشته بیماریهای عفونی در شهرستان توضیح داد.
در ادامه دکتر رامین اقتداری نیز دیگر مهمان جلسه توضیحاتی در خصوص شرایط حضور متخصص بیماری های عفونی؛ گزارشی از اقدامات ارزشمند خیرین ارائه داد و همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های وزارت بهداشت بصورت همگانی و همچنین استفاده از ماسک که در حال حاضر می تواند عامل موثری در جلوگیری از شیوع کرونا باشد را تاکید کرد.
در پایان عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای شهرستان نیز با تشکر از خدمات جامعه پزشکی و درمان و کلیه کادر پرتلاش بیمارستان و مراکز درمانی در کل منطقه آمادگی در رفع نیازهای بهداشتی و درمانی با توجه به وضعیت موجود و شیوع ویروس کرونا از وزارت بهداشت و دولت اعلام کرد.
شایان ذکر است میرپور و مقیمی روسای شورای شهر لار و شورای شهرستان لارستان طی نامه ای از دکتر لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس خواستار اعزام پزشک متخصص عفونی برای بیمارستان لار شدند.
ف ۱۱۰
نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین