جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

خدمات دهی ۱۲۴ پزشک در ۴ بیمارستان علوم پزشکی لارستان

رییس ستاد سلامت نوروزی علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در نوروز امسال، آمار ارایه خدمت در همه بخش‌های مجموعه علوم پزشکی لارستان افزایشی است، گفت:‌‌ بیش از ۱۲۴ پزشک…

رییس ستاد سلامت نوروزی علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در نوروز امسال، آمار ارایه خدمت در همه بخش‌های مجموعه علوم پزشکی لارستان افزایشی است، گفت:‌‌ بیش از ۱۲۴ پزشک عمومی و متخصص در بیمارستانهای تحت پوشش حضور دارند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، طرح سلامت نوروزی، طرح جامعی در راستای نظارت، بررسی و تلاش مضاعف است که در حوزه بهداشت، درمان و فوریتهای پزشکی هرساله از ۲۴ اسفند آغاز و تا آخر تعطیلات نوروزی ادامه می یابد.

دکتر محسن سلمان‌پور رییس مجموعه علوم پزشکی لارستان در تشریح اقدامات انجام شده در طرح سلامت نوروزی امسال و در بازه زمانی هفته نخست تعطیلات اظهار داشت: به دلیل مراجعات مردم در ایام تعطیلات، بیش از ۱۲۴ پزشک عمومی و متخصص در ۴ بیمارستان دانشگاهی مشغول به کارند و تمام مراکز درمانی فوق الذکر در آماده باش هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لارستان با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی آمار مراجعات به بیمارستان‌های لار، خنج، اوز و بیرم خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی ۷۴۶۷ مورد مراجعه به بخش اتفاقات و ۱۳۰ عمل جراحی در بیمارستانهای تحت پوشش ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۰ برای پذیرش شکایات احتمالی مردمی به صورت شبانه روزی فعال است افزود: تا کنون ۳۱ مورد شکایت از طریق این سامانه ثبت شده که در کمترین زمان ممکن بررسی و به آن رسیدگی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لارستان با اشاره به این که ماموریت های اورژانس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ رشد ۷ درصدی داشته است، اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون حدود ۴۳۰ ماموریت اورژانسی داشته ایم که با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، ۲۱۵ مورد آن منجر به اعزام به مراکز درمانی شده و ۶ بیمار نیز توسط بالگرد منتقل شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از کاهش سوانح ترافیکی در نوروز امسال خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی و در ۶۱ سانحه رانندگی رخ داده در مسیرهای منتهی به شهرستانهای تحت پوشش، ۷۷ مصدوم توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه یک نفر از هموطنان خود را نیز از دست داده ایم.

دکتر سلمان پور افزود: در تعطیلات نوروزی، بهداشت کاران محیط علاوه بر ۲۰۰۰ بازرسی از مراکز مختلف، اقدام به کشف و ضبط ۷۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کرده و به متخلفان نیز در ۴۵ مورد اخطار کتبی صادر کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۴:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین