سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کسب درآمد پایدار با سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق از خورشید در لارستان

کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی مناسب و ایده آل در زمینه توسعه و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، برای افراد تحت پوشش این…

کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی مناسب و ایده آل در زمینه توسعه و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، برای افراد تحت پوشش این نهاد فرصتی را فراهم کرده تا با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک در پشت‌بام‌ها، امکان کسب درآمد پایدار را فراهم کند.

به گزارش میلاد لارستان، بهره‌گیری از نور خورشید برای تولید برق و درآمدزایی این پدیده الهی، به‌سرعت در تمام نقاط دنیا درحال‌توسعه و گسترش است که خوشبختانه در کشور ایران نیز طی سالیان اخیر موردتوجه مسئولان قرارگرفته است.

درزمینهٔ تولید برق و همچنین ایجاد درآمد پایدار، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، امکان راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک و زودبازده برای مددجویان تحت پوشش این نهاد فراهم‌شده است.

در این خصوص کمیته امداد حضرت امام(ره) لارستان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و تابش طولانی‌مدت و مؤثر نور آفتاب، توانسته با آموزش، تشویق و پرداخت تسهیلات به خانوارهای تحت پوشش، امکان استفاده از این ظرفیت الهی را برای آنان فراهم کند.

کمیته امداد حضرت امام(ره) با پرداخت وام اشتغال‌زایی جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود به‌ویژه افراد سالمند و ازکارافتاده، مسیر راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی را برای آنان تسهیل کرده است.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) لارستان دراین‌باره بیان اینکه طبق کار انجام‌شده در خصوص استعدادیابی، مددجویانی که دارای تخصص کمتری بوده و هیچ‌گونه توانمندی ندارند، کارشناسان معتقد به نصب و راه‌اندازی پنل های خورشیدی است، اظهار کرد: خوشبختانه با ورود به این عرصه، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد لارستان، توانسته‌اند درآمدزایی به نسبت مطلوبی برخوردار شوند.

هوشنگ دلاور با اشاره به اینکه صورت‌حساب خانوارهایی که اقدام به نصب پنل های خورشیدی کرده‌اند، به‌صورت هر دو ماه یکبار پرداخت می‌شود، افزود: در سال جاری، تاکنون ۱۴ طرح نصب پنل خورشیدی با مبلغ وام هر نفر ۵۰ میلیون تومان، با اقساط ۷ ساله و البته با یک سال تنفس پرداخت‌شده است.

وی با ابراز امیدواری برای کسب درآمد ماهیانه به‌طور میانگین یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای خانوارهای فعال در این زمینه، بیان کرد: ایجاد این نیروگاه‌ها علاوه بر کسب درآمد، می‌تواند تأثیر بسزایی درزمینهٔ تولید برق داشته باشد.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) لارستان با اذعان به اینکه هر یک از این سامانه‌های خورشیدی در هر ساعت ۵ کیلووات ساعت تولید برق دارند، تصریح کرد: به ازای هر کیلووات ساعت معادل یک هزار و ۴۰ تومان به مددجویان هزینه پرداخت می‌شود.

این مسئول بابیان اینکه در سال جاری مبلغی بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال جهت اشتغال‌زایی به کمیته امداد لارستان اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار، نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد یافته است که انتظار می‌رود این مبلغ زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم سازد.

به گزارش میلاد لارستان، شهرستان لارستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری مناسب، می‌تواند محلی مناسب برای سرمایه‌گذاری کوچک و بزرگ‌مقیاس انرژی‌های نو و پاک باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین