سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مسوولان استانی و ملی عدالت را در تقسیم امکانات برای لارستان رعایت کنند

امام‌جمعه لارستان باید زیرساخت‌های لارستان نیز متناسب با جاهای دیگر موردتوجه باشد و تقسیم عادلانه امکانات برای لارستان هم ایجاد شود، گفت: اصلاً قابل‌قبول نیست چون لار در سطح فلان…

امام‌جمعه لارستان باید زیرساخت‌های لارستان نیز متناسب با جاهای دیگر موردتوجه باشد و تقسیم عادلانه امکانات برای لارستان هم ایجاد شود، گفت: اصلاً قابل‌قبول نیست چون لار در سطح فلان قسمت مسئولی ندارد، از زیرساخت‌ها محروم بماند و به آن توجه نشود.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر لار با تبریک عید سعید غدیرخم و تأکید بر نقش مؤثر ولایت در جامعه، اظهار داشت: با ولایت است که جامعه مسیر واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی با گرامیداشت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، افزود: خبرنگاران صاحبان قلم، بیان و اندیشه هستند که نقش هدایت فکری جامعه را بر عهده‌دارند.

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در ثبت حوادث و وقایع مهم در جامعه، افکار عمومی و تاریخ رادارند، تصریح کرد: خبرنگاران زبان گویای ملت هستند و امانت‌دارهای مردم در ابلاغ خواست‌ها و مطالبات مردم و نظام اسلامی و افکار عمومی‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن ابراز تأسف و همدردی با مردم لبنان و سید مقاومت سیدحسن نصرالله از فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن اقشار مختلف مردم و نابودی زیرساخت‌های این کشور شده است، خاطرنشان کرد: همه ملت‌ها کمک خواهند کردند تا ملت بزرگ لبنان از این بحران به وجود آمده به‌سلامت پشت سر بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی کشور باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای مردم شده است، از مسئولان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه زندگی عادی در جامعه فراهم شود، یادآور شد: برخی از مشاغل از کرونا آسیب جدی دیده‌اند و در حال حاضر برخی از آن‌ها حتی قادر به تأمین معاش خود نیستند و درآمدشان قطع‌شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه همه نهادهای اجرایی و دولتی و همچنین گروه‌های مردمی که دست‌اندرکار در رزمایش مواسات و همدلی، ضمن حمایت‌های مقطعی درزمینهٔ تأمین بسته‌های معیشتی، با کمک نخبگان جامعه راهکارهایی برای ایجاد امنیت شغلی برای مردم و آسیب دیدگان فراهم کنند، ادامه داد: در شرایط کرونایی جشن‌های ازدواج تعطیل و مراکزی که مراسم ازدواج در آن برگزار می‌شد نیز تعطیل و نیروهای این اماکن مانند آشپزها، گل‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌ها، تزئیناتی‌ها و غیره بیکار شده‌اند.

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه مسئولان می‌بایست در کنار دستورات سلبی که به‌منظور کنترل بیماری کرونا صادر می‌شود، با اتخاذ تدابیری به فکر مشاغل آسیب‌پذیر باشند چراکه آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد، عنوان کرد: همه ما موظف هستیم با رعایت مسائل بهداشتی جلوی شیوع بیماری کرونا را گرفت.

وی در خطاب به مسئولان استانی و ملی مبنی بر اینکه مردم لارستان در عرصه‌های مختلف پایبندی خود را به‌نظام اسلامی نشان داده‌اند و در سرما و گرما در کنار مسوولان و کشور ایستاده‌اند، گفت: خواست مردم به‌طور خاص از مسوولان استانی و ملی این است که عدالت را در تقسیم امکانات و توسعه زیرساخت‌ها برای همگان رعایت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه برای ما قابل‌قبول نیست که به دلیل آنکه فلان شخصیت مربوط به آنجاست و برای منطقه خود زیرساخت ایجاد می‌کند اما لارستان چون مثلاً مسئول پیگیری ندارد، محرومیت برای آن ایجاد شود، اذعان داشت: این رویداد با شعارهای نظام اسلامی سازگاری ندارد و باید مسوولان استانی پاسخگوی افکار عمومی لارستان باشند.

وی با اشاره به اینکه این مهم دارد به یک مطالبه جدی مردم تبدیل می‌شود که می‌گویند فلان خطه از لارستان جدا شود و مردم نیز تمکین می‌کنند اما در زمان تقسیم امکانات و زیرساخت‌ها نامی از لارستان دیده نمی‌شود، ادامه داد: بنده بسیار ناراحت شدم وقتی‌که شنیدم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به استان فارس سفر کردند و در دو جلسه جداگانه صحبت داشتند و نامی از لارستان نبود یا بسیار کمرنگ مطالبات لارستان مطرح شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه مردم لارستان در همه زمان‌ها هرگاه مسئولان خواسته‌ای داشتند، تمکین کردند و هیچ‌گاه کم نذاشته اند، افزود: مردم به وظیفه خود را عمل می‌کنند پس مسئولان هم می‌بایست به وظیفه خود عمل کنند و اصلاً قابل‌قبول نیست چون لار در سطح قسمت مسئولی ندارد، از زیرساخت‌ها محروم بماند و به آن توجه نشود.

وی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لارستان نیز متناسب با جاهای دیگر موردتوجه باشد و تقسیم عادلانه امکانات برای لارستان هم ایجاد شود، تصریح کرد: این درخواست از مطالبه جدی ماست و آن را پیگیری خواهیم کرد.

امام‌جمعه لارستان خطاب به نخبگان، معتمدین و افراد مؤثر این شهرستان، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات کنونی لارستان ناشی از اختلاف‌سلیقه بیش‌ازحدی است که در شهرستان ایجادشده است و بارها در جلسات خصوصی و خطبه‌های نماز جمعه اشاره‌شده که گروه‌های مختلف برای سلائق خود خط قرمز قائل شوند.

وی با انتقاد از عمیق شدن اختلافات به‌ویژه پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این‌قدر این اختلافات شدید شد که کسی به فکر حل مشکلات نیست و گاهی اوقات مسوولان گلایه می‌کنند که در خود شهر لار کسی پیگیر قضایا نیست.

حجت‌الاسلام موسوی اختلاف‌ها را یک سهم مهلک برای لارستان دانست و یادآور شد: این اختلاف‌ها باعث شده تا یک مطالبه جدی نسبت به زیرساخت‌های توسعه‌ای و اساسی خود نداشته باشیم.

امام‌جمعه لارستان با ابراز تأسف از بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مسائل کلان، خاطرنشان کرد: باید برای حل مسائل به یک نقطه مشترک برسیم و نهاد امام‌جمعه نیز با تمام ظرفیت آمادگی خود را برای پیشبرد کارها اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام‌جمعه مسئول کارهای اجرایی و نیست، گفت: امام‌جمعه مسئولیتش مشخص است و در راستای وظائف خود بنده در خدمت هستم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “مسوولان استانی و ملی عدالت را در تقسیم امکانات برای لارستان رعایت کنند”

  1. لارستانی گفت:

    معمولا همیشه تاریخ اینطوری بوده است که هرکسدر هر منصب ومقامی باشد برای زادگاه ومتطقه خودش گوشش میکند مشکل ما لاریها اینستکه در سطوح ملی کسی را نداریم مانند جهرمی ها ولامردیها و……

  2. لاری کارمند گفت:

    صحبت ها ومطالب امام جمعه محترم کاملا درست است اما مشکل ما عدم اتحاد گروهها در شهر لار است ویکی هم اینکه دنبال الفاظ وپسوندهای خودبزرگ بینی مانند لارستان بزرگ لارستان کهن ایراهستان وایالت … میباشد برادر جان شهرها دیگر فارس که خیلی هم سابقه تاریخی وقدیمی دارند مانند فیروزاباد مرودشت کازرون هم دیگر دنبال این حرفها نیستند وبه فکر توسعه وکارهای زیر ساختی هستند

  3. ناشناس گفت:

    شایسته است از خبرنگاران و دست اندرکاران خبر در لارستان که باکنار زدن پرده بیخبری در گستراندن آگاهی می کوشند بویژه از تلاشگران میلاد لارستان، آفتاب لارستان ، صحبت ، خورشید لارستان ، پسین جنوب و همه دست اندرکاران خبر و آگاهی بخشی سپاسگزاری کنیم و روز خبرنگار را به همگی آنان شادباش بگوئیم و برایشان تندرستی و پیشرفت آرزو نماییم . یداله خرمی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین