جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تحقق مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به لارستان از اولویت هاست

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه لازم است یک پویش «مطالبه گری» در سطح لارستان راه اندازی شود، گفت: مدت زمان زیادی از سفر مقام معظم رهبری به لارستان…

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه لازم است یک پویش «مطالبه گری» در سطح لارستان راه اندازی شود، گفت: مدت زمان زیادی از سفر مقام معظم رهبری به لارستان می گذرد که هنوز بخشی از مصوبات اجرایی نشده است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نخستین جمعه از ماه محرم عدم تصویب درخواست آمریکا در سازمان ملل متحد درخصوص عدم لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک اتفاق بی سابقه دانست و اظهار داشت: براساس توافق برجام از ۲۷ مهرماه تحریم تسلیحاتی ایران به طور خودکار لغو می شود و امکان خرید سلاح های متعارف برای کشورمان فراهم خواهد شد و به طور قطع این موضوع برای آمریکا غیرقابل تحمل است.

وی با ابراز خرسندی از شکست آمریکا شورای امنیت سازمان ملل متحد و عدم تصویب قطعنامه درخواستی آمریکا علیه ایران با ۱۳ رأی مخالف و ۲ رأی موافق، افزود: در این دسیسه آمریکا حتی متحدان اروپایی این کشور نیز با آمریکا همراهی نکردند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه پیام این شکست برای آمریکا می تواند آن باشد که حلقه های فشار حداکثری فقط در عرصه اقتصادی نشکسته است بلکه با مقاومت مردم و تلاش مسئولان در سایر ابعاد نیز در حال شکسته شدن است، تصریح کرد: البته این احتمال می رود که متحدان اروپایی آمریکا در مرحله فعال سازی مکانیسم ماشه با این کشور همراهی کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در صورت موفقیت آمریکا در تصویب فعال سازی مکانیسم ماشه در سازمان ملل چیزی جدید بر تحریم های این کشور علیه ایران افزوده نخواهد شد، خاطر نشان کرد: بنا به اظهار «مایک پمپئو» در جلسه ای گفته بود فواره تحریم ها به سقف خورده و تأثیرات خود را از دست داده است.

وی با ابراز خرسندی از رونمایی چند دستاورد جدید در صنایع موشکی، پهپادی و موتورهای هواپیماهای جنگی طی روزهای اخیر توسط وزارت دفاع، ادامه داد: امید می رود ارتقا توانمندیها در سایر موضوعات نیز رقم بخورد.

حجت الاسلام موسوی با انتقاد توافق اخیر کشور امارات با رژیم اشغالگر قدس برای برقراری روابط رسمی، تأکید کرد: دولت امارات باید بداند با این کار شاید آمریکا و اسرائیل چند کمک به این کشور انجام دهند اما برای همیشه در بین امت اسلامی منفور خواهند شد.

وی با گرامیداشت روز جهانی مسجد و با برشمردن اهمیت جایگاه آن، یادآور شد: اگر می خواهیم جامعه و خانواده ما از بدی ها در امان بماند باید مساجد ما نیز برابر با هنجارهای اجتماعی به روز رسانی شود و می بایست همچون قرارگاه فرهنگی، معرفتی و هویتی عمل کند.

امام جمعه لارستان با تقدیر از خدمات خیرین در ساخت فضای فیزیکی مساجد از آنها خواست تا در امر برنامه های فرهنگی نیز ورود کنند، عنوان کرد: در ساختمان مساجد تا کارهای فرهنگی صورت نگیرد، اثرات مثبت آن قابل لمس نخواهد بود.

وی با گرامیداشت روز پزشک و تجلیل از خدمات مدافعان سلامت در عرصه مقابله با ویروس «کرونا»، اذعان داشت: از خدمات پرسنل، پزشکان، پرستاران و پرسنل دانشکده علوم پزشکی لارستان در طی ماههای اخیر در مبارزه با کرونا ویروس تقدیر و تشکر می کنیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم و برای همه مسئولان آرزوی موفقیت داریم، گفت: علی رغم همه سختی ها و کمبودها در لارستان خوشبختانه خدمات مطلوبی ارائه می شود که البته جای ارتقا و تلاش بیشتر را دارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر می خواهیم لارستان جایگاه شایسته خود را داشته باشد، عنوان کرد: لازم است یک پویش «مطالبه گری» در سطح لارستان راه اندازی شود و با تشکیل کارگروهی از نخبگان و مسوولان برای ایجاد این پویش وارد عمل شوند.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه همه مسوولان اجرایی و غیراجرایی، شهرداری و شورای اسلامی شهر لار می بایست مطالبات را اولویت بندی کنند، افزود: کارگروه پویش مطالبه گری باید به دنبال احقاق حقوق لارستان در سطوح ملی و استانی باشند.

وی پیگیری و تحقق مطالبات در زمینه مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به لارستان را از اولویت ها دانست و گفت: از زمان آن مصوبات مدت زمان زیادی گذشته و از سال ۱۳۸۷ متأسفانه هنوز بخش زیادی محقق نشده است.

حجت الاسلام موسوی یکی از راههای تحقق مصوبات را پیگیری برشمرد و تصریح کرد: اگر بنشینیم و پیگیر حقوق خود نباشیم، از سوی مسوولان بالاتر ترتیب اثر داده نمی شود که به همین دلیل باید با استفاده از ظرفیت نماینده جوان و پای کار، فرماندار و مسوولان مربوطه در سطوح استانی و ملی بدنبال تحقق مصوبات باشیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین