پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بهره برداری از مجتمع گلخانه ای تولید زعفران در روستای «براک» لارستان+تصاویر

۱۰ طرح تولیدی، ورزشی و تفریحی با اعتباری افزون بر ۳۲ میلیارد ریال با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس…

۱۰ طرح تولیدی، ورزشی و تفریحی با اعتباری افزون بر ۳۲ میلیارد ریال با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در روستاهای بخش مرکزی لارستان افتتاح و یا ساخت آنها آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ به مناسبت چهلیمن سالگرد دفاع مقدس، ۱۰ طرح تولیدی، ورزشی و تفریحی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مهندس پاک‌فطرت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، علی پیروز بخشدار مرکزی، مصیب علیشیر رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و دهیاران، با اعتباری افزون بر ۳۲ میلیارد ریال در روستاهای بخش مرکزی لارستان افتتاح و یا ساخت آنها آغاز شد.

مسئولین ابتدا به روستای براک رفتند و مجتمع گلخانه ای تولید زعفران را در این روستا افتتاح کردند.

این مجتمع گلخانه‌ای که به منظور اشتغالزایی و با کاشت ۱۳ تن پیاز زعفران در محیط مسقف صورت گرفته است، در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث، که برای بیش از ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

فرماندار در ادامه آب شیرین کن صنعتی ۱۰ هزار لیتری روستای کهنه بخش مرکزی لارستان را افتتاح کرد.

این آب شیرین کن توسط خیر محلی حاج نوازالله جنگجو با همکاری اداره آبفا لارستان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال خریداری و نصب شده است و با استانداردهایی که در آن رعایت شده، در ماه ۱۳ هزار لیتر آب تصفیه و آب شرب ۷۸۰ خانوار را تامین می کند.

مسئولین سپس به روستاهای علی آباد، زاهدمحمود، اوه، علی آباد زاهد محمود و هرمود مهرخویی عزیمت کرده و در این روستاها پارک های محله ای را به بهره برداری رساندند.

برای احداث این پارک ها و تجهیزات و وسایل تفریحی و بازی های کودکانه، ۵ میلیارد ریال توسط دهیاری ها هزینه شده است.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه همچنین کلنگ آغاز ساخت مجموعه چمن‌ مصنوعی شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای کهنه را به زمین زد.

این مجموعه قرار است در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال احداث شود.

همچنین ساخت زمین چمن مصنوعی روستای هرمود مهرخویی نیز آغاز شد.

این مجموعه ورزشی نیز قرار است در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال احداث شود. فرماندار ویژه لارستان و دیگر مسئولیناستانی و شهرستانی در ادامه سفرشان به روستاهای بخش مرکزی با مردم نیز دیدار و مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین