چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

از 52 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی لارستان تنها 36 درصد کارگاه‌ها استفاده کرده‌اند/نحوه ثبت نام دریافت وام

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با پرداخت تسهیلات کرونایی، یک هزار و ۵۲۲ فرصت شغلی در لارستان حفظ و تثبیت‌شده است. به گزارش میلاد…

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با پرداخت تسهیلات کرونایی، یک هزار و ۵۲۲ فرصت شغلی در لارستان حفظ و تثبیت‌شده است.

به گزارش میلاد لارستان یکی از آسیب‌های جدی ویروس کووید ۱۹، آسیب رساندن به اقتصاد کشورها، ایجاد رکود و حتی تعطیل شدن بخش زیادی از مشاغل در سطح جهان شد. در پی این موضوع مهم که تأثیرات فراوانی در سطح جوامع ایجاد می‌کرد، هر یک از مسوولان حکومتی کوشیدند تا اقدامات پیشگیرانه در برابر آن انجام دهند.

یکی از سیاست‌های دولت ایران از زمان شروع شیوع کرونا، پرداخت وام به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شرایط به وجود آمده است و بر همین اساس متقاضیان بعد از ثبت‌نام در سامانه کارا می‌توانند به بانک‌های معرفی‌شده مراجعه کنند.

در سطح لارستان نیز که به‌عنوان یک شهر تجاری، بازرگانی و در حدی تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود، پرداخت تسهیلات آغازشده است اما به دلائل مختلف استقبال چندانی از این موضوع نشده که شاید یکی از دلائل آن عدم اطلاع کافی فعالان اقتصادی است. به همین جهت گفت‌وگویی با عبدالمهدی قاسمی معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان ترتیب داده‌شده است که متن آن در زیر می‌آید:

میلاد لارستان: در لارستان چند کارگاه اقتصادی برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده‌اند؟

 در مجموع در لارستان ۷۳۵ بنگاه اقتصادی از سه دسته کلی شامل کارگاه‌های رسمی، غیررسمی و خویش‌فرمایی در سامانه کارای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده و درخواست ۱۷۱ میلیارد ریال معادل ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

میلاد لارستان: لارستان به لحاظ تعداد بنگاه‌های ثبت نامی برای دریافت تسهیلات کرونایی در استان فارس چه جایگاهی دارد؟

 برابر آخرین اعلام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس لارستان از نظر تعداد درخواست متقاضیان در جایگاه ۱۵ و از نظر تعداد پرداخت تسهیلات در رتبه ۶ جای دارد.

میلاد لارستان: چند کارگاه آسیب‌دیده از کرونا در لارستان شناسایی‌شده‌اند؟

۲ هزار و ۲۳ کارگاه رسمی و خویش‌فرمایی در لارستان مشمول برخورداری از تسهیلات کرونایی شناخته‌شده‌اند البته به این موارد می‌بایست کارگاه‌های غیررسمی یعنی فاقد کد بیمه کارگاهی را نیز اضافه کرد که در این مورد اطلاعاتی در اختیار اداره کار لارستان قرار ندارد.

میلاد لارستان: این کارگاه‌ها چه تعداد فرصت شغلی ایجاد  را احیاء کرده است؟

 تسهیلات کرونایی پرداخت‌شده به حفظ  یک هزار و ۵۲۲  فرصت شغلی کمک کرده است.

میلاد لارستان: چند درصد مشمولان شناسایی‌شده برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده‌اند؟

 جدا از کارگاه‌های غیررسمی، بیش از ۳۶ درصد از کارگاه‌های رسمی و خویش‌فرمایی مشمول برای دریافت تسهیلات کرونایی درخواست داده‌اند.

میلاد لارستان: میزان تسهیلات و نحوه بازپرداخت آن چگونه است؟

رانندگان مسافربر(خویش‌فرما) ۶ میلیون تومان، کارگاه‌های غیررسمی (فاقد کد کارگاهی) ٨ میلیون تومان و کارگاه‌های رسمی به ازای هر کارگر بیمه‌شده ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان است که تسهیلات با نرخ سود ١۲ درصد و دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه قابل پرداخت است.

میلاد لارستان: بانک‌های عامل تاکنون به چند فقره تسهیلات پرداخت کرده‌اند؟

 ۱۵ بانک عامل پرداخت تسهیلات کرونایی در لارستان،  تاکنون ۴۴۱ فقره وام به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

میلاد لارستان: از میزان تسهیلاتی که درخواست متقاضیان بوده، بانک‌های عامل تاکنون چه مقدار پرداخت کرده‌اند؟

 تاکنون در مجموع مبلغ ۹۸ و نیم میلیارد ریال معادل ۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان یعنی حدود ۵۸ درصد تسهیلات درخواست شده پرداخت‌شده است.

میلاد لارستان: سهم لارستان از تسهیلات کرونایی چقدر است؟

 سهمیه لارستان ۵۲۰ میلیارد ریال معادل ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

میلاد لارستان: متقاضیان برای دریافت تسهیلات چگونه اقدام کنند؟

متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا تا پایان مهرماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت و بعد از طریق همین سامانه گردش کار درخواست خود را پیگیری و در نهایت برای تکمیل پرونده به بانک عامل و شعبه موردنظر خود مراجعه کنند.

میلاد لارستان: توضیحات تکمیلی:

 با توجه به اطلاع‌رسانی‌های گسترده انجام‌شده در سطح رسانه‌های ملی، استانی، محلی و نیز تماس مستقیم دستگاه‌های اجرایی با مشمولان تسهیلات کرونایی در لارستان، از بنگاه‌های آسیب‌دیده انتظار می‌رود در مهلت باقیمانده اقدامات لازم را انجام دهند تا دستاورد لارستان از تسهیلات قابل‌ملاحظه دولت برای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده افزایش یابد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین