جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هر لارستانی سالانه چقدر گوشت مصرف می کند؟

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه سرانه سالانه مصرف گوشت مرغ در این شهرستان به ازای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است، گفت: روزانه به‌ طور متوسط بین ۸…

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه سرانه سالانه مصرف گوشت مرغ در این شهرستان به ازای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است، گفت: روزانه به‌ طور متوسط بین ۸ تا ۶ تن گوشت مرغ در لارستان مصرف می‌شود.

علی ارغون در گفت و گو با میلاد لارستان؛ بابیان اینکه به‌طور میانگین سالانه ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در لارستان تولید می‌شود، اظهار داشت: در این شهرستان ۵۵ واحد مرغداری فعال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت مرغداری لارستان ظرفیت جوجه ریزی یک‌میلیون و ۴۹۷ هزار قطعه در هر دوره را دارد، افزود: با توجه به اجرای برنامه ساماندهی جوجه‌ریزی در استان فارس باهدف کنترل تولید گوشت مرغ و کمک به تنظیم بازار و جلوگیری از متضرر شدن مرغداری‌ها اکنون حدود ۷۰ درصد ظرفیت اعلام‌شده جوجه‌ریزی و تولید در این شهرستان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان بابیان اینکه در حال حاضر تولید جوجه در لارستان نداریم، تصریح کرد: یک واحد مرغ مادر با ظرفیت ۶ میلیون قطعه جوجه‌کشی و ۶۰ هزار قطعه مرغ مادر در لارستان در حال احداث است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه سالانه مصرف گوشت مرغ در لارستان به ازای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است، ادامه داد: روزانه به‌طور متوسط بین هشت تا شش تن گوشت مرغ در لارستان مصرف می‌شود.

ارغون افزود: سالانه بیش از ۸ هزار تن گوشت مرغ تولیدشده در لارستان به شهرهای فارس و سایر استان‌ها و کشور عراق صادر می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: در حال حاضر، دو کشتارگاه طیور در لارستان فعال است که روزانه ۴۰ تن کشتار دارند.

وی بابیان اینکه تولید مرغ سبز (مرغ بدون آنتی‌بیوتیک) از سال ۹۱ در لارستان شروع شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۴ مرغدار در لارستان موفق به تولید مرغ سبز  شده‌اند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین