جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

دانشگاه و دانشجو باید بداند؛ مطالعه بی مطالبه یعنی هیچ!

به بهانه روز دانشجو رضاتکبیری از فعالان سیاسی و رسانه ای لارستان مطلبی را با عنوان “دانشگاه و دانشجو باید بداند؛ مطالعه بی مطالبه یعنی هیچ!” نگاشته است. به گزارش میلاد…

به بهانه روز دانشجو رضاتکبیری از فعالان سیاسی و رسانه ای لارستان مطلبی را با عنوان “دانشگاه و دانشجو باید بداند؛ مطالعه بی مطالبه یعنی هیچ!” نگاشته است.

به گزارش میلاد لارستان، به بهانه روز دانشجو رضاتکبیری از فعالان سیاسی و رسانه ای لارستان مطلبی را با عنوان “دانشگاه و دانشجو باید بداند؛ مطالعه بی مطالبه یعنی هیچ!” نگاشته است که عین مطلب را در زیر می خوانیم:

از امسال که کرونا  است بگذریم هرساله همزمان با فرارسیدن ۱۶آذر(روز دانشجو) بیشتر دانشگاه ها برنامه هایی را به منظور تجلیل از مقام دانشجو اجرا میکنند و ظاهر قضیه این است که دانشجویان درهمین یک روزفرصت خودنمایی دارند وخودراتکان می دهند و بس!؟

همان طور که می دانید یکی از کار هایی که مورد تاکیید مقام معظم رهبری است مطالبه گری است و ایشان امر و نهی مسئولین را مهمترین کار می دانند.

مطالبه گری یکی ازوظایف ذاتی یک دانشجو و جوان است که باید مثل خونی که درون یک بدن انسان جاری است، دریک دانشگاه جریان داشته باشد و همه دانشجویان بایدمطالبه گری را به عنوان یک حق برای خود به رسمیت بشناسندونسبت به مسائل پیرامون خود هیچ گاه بی تفاوت نباشند چراکه وقتی یک دانشجوویاجوان به مطالبه گری ازمسئولین بپردازد این خود باعث می شودکه مسئول مربوطه درمسیری که باید، قرارگیرد وکاررادرراستای اهداف نظام به پیش ببرد.

کرسی‌های آزاداندیشی یکی از جدی‌ترین مطالباتی است که رهبر فرزانه‌ی انقلاب همواره در دیدارهایشان با دانشجویان و مجموعه‌های دانشگاهی مطرح فرموده‌اند. با وجود این و به رغم مطالبه‌ی صریح و جدی مقام معظم رهبری، هنوز آن چنان که باید و شاید در دانشگاه‌ها به بحث کرسی‌های آزاداندیشی پرداخته نشده است؛

به گونه‌ای که نارضایتی معظم له از روند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را به روشنی می‌توان در کلام ایشان مشاهده کرد.

“فکر کنید، بگوئید، بنویسید، در مجامعِ خودتان منعکس کنید؛ آن کرسی‌های آزاداندیشی را که من صد بار – با کم و زیادش – تأکید کردم، راه بیندازید و اینها را هی آنجا بگوئید؛ این میشود یک فضا. وقتی یک فضای گفتمانی به وجود آمد، همه در آن فضا فکر میکنند، همه در آن فضا جهت گیری پیدا میکنند، همه در آن فضا کار میکنند؛ این همان چیزی است که شما میخواهید. بنابراین اگر چنانچه این کاری که شما مثلاً در فلان نشستتان، در فلان مجموعه‌ی دانشجوئی‌تان کردید، فکری که کردید، ترجمه‌ی عملیاتی نشد، به صورت یک قانون یا به صورت یک دستورالعمل اجرائی درنیامد، شما مأیوس نشوید؛ نگوئید پس کار ما بی‌فایده بود؛ نخیر” ۱۳۹۰/۰۷/۱۳

اما چراباوجودتأکیدزیادی که مقام معظم رهبری برروی این مسئله داشته اندبازمسئولین دانشگاه ها زیر باراین موضوع نمی روند وهمچنان دانشجورا خنثی نگه می دارند؟

چرامسئولین دانشگاه ها اجازه نمی دهند که دانشجویان ، دانشگاه رابه سمت مطالبه گری پیش ببرند؟

چرادانشگاهای ما درموردمسائل پیرامون خود(سیاسی اجتماعی و…) بی تفاوت اند؟

اصلاچرامسئولین علاوه برارائه گزارش به عموم مردم، کارشان وارائه عملکردشان را به سمت دانشگاه ودانشگاهیان جهت نمیدهند؟چرامسئولین اجرایی راهکارهارا ازقشر دانشجونمی خواهند؟چرا وچرا وچرا و صدها چراهای دیگر…..!؟

امام خامنه ای درسال۸۶ دردیدار بادانشجویان می فرمایندکه : من بارها گفته ام ازآن روزی باید ترسیدکه جوان ما،دانشجوی مادردانشگاه انگیزه ی طرح مسئله ، طرح سوال،طرح درخواست نداشته باشند.

دانشجویان و مسئولین دانشگاه ها بایدبدانند که اگربرای به اجرادرآوردن کرسی های آزاداندیشه ومطالبه گری ازمسئولین، زمینه سازی نکنند پیشرفتی آنچنان که بایدحاصل نخواهدشد وفضای دانشگاه بایدآموزشِ علم همراه بامطالبه گری باشدچراکه مطالعه بدون مطالبه یعنی هیچ!؟

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین