یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

گلایه مردم بیرم از تغییر ثبت اثر سد تاریخی “گمپو” به نام فداغ!

تغییر ثبت اثر سد تاریخی “گمپو” به نام فداغ گلایه مردم را در بر داشت. به گزارش میلاد لارستان، از عصر روز دوشنبه ۱۵ دی ماه اخباری مبنی بر آنکه…

تغییر ثبت اثر سد تاریخی “گمپو” به نام فداغ گلایه مردم را در بر داشت.

به گزارش میلاد لارستان، از عصر روز دوشنبه ۱۵ دی ماه اخباری مبنی بر آنکه طی نامه ۹۹۳/۱۳۳/۸۶۱۲ مورخه ۹۹/۱۰/۱۴ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، سد تاریخی گمپو بیرم لارستان به نام دهستان فداغ گراش ثبت شد،در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

این مهم باعث نگرانی و گلایه مردم شهر بیرم شده و خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسوولان هستند.

سد تاریخی گمپو از آثار دوران ساسانیان است که در قسمت شمالی بخش بیرم و سه کیلومتری جنوب صداقت در تنگه ای معروف به گری گمپو واقع شده است این بنا در تاریخ ۹ فروردین ماه سال ۱۳۷۸ با شماره ۲۲۸۸ در فهرست آثار ملی به نام شهر بیرم به ثبت رسیده بود که بنا به تصمیم اخیر این سد بنام فداغ تغییر یافته است.

در این زمینه، درخصوص پیگیری نگرانی ها و حواشی های پیش آمده درخصوص سد گمپو، یحیی صفرنژاد از رئیس شورای اسلامی شهر بیرم در گفت و گو با میلاد لارستان، با بیان اینکه در این زمینه نامه ای با امضای بخشدار و امام جمعه بیرم تنظیم و به فرمانداری لارستان ارسال شده است، گفت: این اقدام بدون اطلاع قبلی صورت گرفته و در جریان جزئیات آن نیستیم.

وی با اشاره به اینکه جای این سوال وجود دارد که آیا فرمانداری لارستان در جریان این موضوع قرار دارد یا خیر، چرا که این تغییرات بین دو شهرستان انجام شده است، افزود: مردم خواستار پاسخگویی فوری مسوولان ذیربط هستند.

این عضو شورای شهر بیرم با اشاره به اینکه دلیل انجام این تغییرات را تقسیمات کشوری مطرح می کنند، تصریح کرد: تقسیمات کشوری در شهرستان گراش مربوط به ۱۰ سال قبل بوده است.

در این خصوص خبرنگار میلاد لارستان موضوع را از «محمدابراهیم کیان» رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان پیگیری کرد که این مسئول ضمن تایید این خبر، گفت: دلیل این تغییر موقعیت این سد تاریخی در محدوده شهرستان گراش و دهستان فداغ است که طبق محدوده‌های جدید، مرجع پیگیری این موضوع فرمانداری و وزارت کشور است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “گلایه مردم بیرم از تغییر ثبت اثر سد تاریخی “گمپو” به نام فداغ!”

  1. لارستان کهن.ا.ص گفت:

    این هم ادامه ترکش های بانک ملی و واگذار شدن به لامرد است با این تفاوت که اینبار خودی است ولی به هر حال دیگه به ثبت هم نمیشه اعتماد کرد مسئولین بیرم مال خودت محکم بگیر همسایه را… نکن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین