جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

حسین‌زاده خواستار ارتقاء مجتمع آموزش عالی لارستان شد

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در نشست با معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با حضور مسئولین استانی و محلی لارستان، گفت: انتظار مردم…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در نشست با معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم با حضور مسئولین استانی و محلی لارستان، گفت: انتظار مردم لارستان بزرگ این است که موضوع ارتقا مجتمع آموزش عالی لارستان مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم؛ نشست حسین حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز با دکتر رحیمی شعرباف معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم پس از بازدید از مجتمع آموزش عالی لارستان و برج علم و فناوری در محل باشگاه فرهنگیان لارستان برگزار شد.

این جلسه باحضور دکتر نادگران رئیس دانشگاه شیراز، دکتر غریبی رئیس سابق کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه شیراز، حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، اعضای شورای شهر لارستان و دکتر طاهری رئیس مجتمع عالی لارستان و مسئولین محلی صورت گرفت.

نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در ابتدای نشست، از حضور دکتر رحیمی شعرباف معاون محترم وزیر علوم و هیات همراه به جهت بازدید از زیرساخت‌های پژوهشی لارستان تشکر و قدردانی کرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه منطقه لارستان مهد بزرگانی همچون آیت‌اللهی‌ها است که در تاریخ اسلام اساتید بسیاری از بزرگان و علمای برجسته کشورمان بوده‌اند که با تلاش‌های فراوان خود آثار ارزشمندی را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته‌اند و با اشاره به شهدای والا مقام این دیار همچون سرداران شهید عفیفه و شهید مفید اظهار داشت: مردم لارستان بزرگ و منطقه نیازمند نگاه ویژه‌تری در حوزه‌های مختلف هستند که امیدواریم این امر با کمک مسئولین محترم و همراهی مردم محقق شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در بخشی از سخنان خود با اشاره به مجتمع عالی لارستان و موانع فعالیت این مجتمع افزود: امروز نباید جمع شویم تا برای چیزی که بوده‌ایم بجنگیم.حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز ۲۰ درصد از مساحت کل استان فارس را دربر می‌گیرد و دارای خیرین بنامی است که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در جهت توسعه و آبادانی کشور مساعدت داشته‌اند.

حسین‌زاده در ادامه خواستار ارتقاء این مجتمع شد و افزود: انتظار مردم لارستان بزرگ این است که بحث ارتقاء مجتمع مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. دانشجویان ما اگر بخواهند به شهر‌های دیگر و یا مرکز استان جهت تحصیل حضور یابند برای مثال می‌گویم، آخرین روستاهای ما همچون درز و سایبان، بلوچی و… فاصله‌ی آن‌ها تا مرکز استان حدود ۵۵۰ کیلومتر است. و این می‌تواند زمینه بروز بسیاری از مشکلات باشد.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی لارستان علاوه‌بر اینکه حوزه انتخابیه را تحت پوشش خود دارد، از شهرهای جنوب و شرقی فارس و جنوب هرمزگان پشتیبانی می‌کند و میزبان حضور دانشجویان از دیگر مناطق نیز است.

حسین‌زاده در پایان سخنان خود افزود: امید ما این است که با نگاه ویژه و همراهی مسئولین محترم وزارت علوم بحث ارتقاء مجتمع آموزش عالی لارستان مورد پیگیری قرار گیرد.

دکتر رحیمی شعرباف ضمن تقدیر از نگاه مثبت نیک اندیشان منطقه به حوزه آموزش و پژوهش، فعالیت های پژوهشی و فناورانه اعضای هیات علمی، اساتید و فارغ التحصیلان مجتمع آموزش عالی در سطح شهرستان را چشم گیر و قابل توجه برشمرد و آنرا نشان از توسعه هدفمند مجتمع آموزش عالی دانست و وجود اعضای هیات علمی با سوابق مطلوب علمی و پژوهشی را مهمترین نقطه قوت این دانشگاه عنوان کرد و قول مساعد داد تا مجتمع آموزش عالی لاستان بصورت مجتمع باقی بماند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین