جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

سخنان مهم فرماندار ویژه لارستان در جمع معترضین ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان+تصاویر

درپی انتشار خبر ادغام دانشگاهِ دولتی لار و شیراز جمعی از فعالان اجتماعی، دانشجویان، نخبگان، معتمدین و تعدادی از اقشار مختلف مردم لارستان باحضور در فرمانداری ویژه لارستان نسبت به…

درپی انتشار خبر ادغام دانشگاهِ دولتی لار و شیراز جمعی از فعالان اجتماعی، دانشجویان، نخبگان، معتمدین و تعدادی از اقشار مختلف مردم لارستان باحضور در فرمانداری ویژه لارستان نسبت به این موضوع اعتراض کرده و خواستار حفظ استقلال این دانشگاه شدند.

به گزارش میلاد لارستان، درپی انتشار خبر ادغام دانشگاهِ دولتی لار و شیراز جمعی از فعالان اجتماعی، دانشجویان، نخبگان، معتمدین و تعدادی از اقشار مختلف مردم لارستان باحضور در فرمانداری ویژه لارستان نسبت به این موضوع اعتراض کردند و خواستار حفظ استقلال این دانشگاه شدند.

در ادامه این اقدام عمومی، نشستی با حضور معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان و معاون سیاسی امنیتی لارستان در سالن شهید امامی برگزار و آخرین پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه، فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما از سال گذشته بحث ادغام مرکز جامع علمی کاربردی با مجتمع آموزش عالی لارستان بود اما آن زمان اعلام شد که اگر بحث ادغام پیش بیاید منجر به ارتقا مجتمع آموزش عالی به دانشگاه خواهد شد، اظهار داشت: این مورد در جلسه با مسئولین وزارت علوم در لارستان نیز مطرح شد که البته با این وجود مخالف منحل شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی بودیم زیرا معتقد هستیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با نیاز جامعه لارستان در حال پرورش نیرو است.

جلیل حسنی با ابراز تأسف نسبت به اینکه پیگیری‌ها جواب نداد و در ادامه منتظر ارتقا مجتمع آموزش عالی به دانشگاه بودیم، افزود: ما در مکاتبات خود به مسئولین کشوری نیز ین موارد را مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با توجیه اینکه دانشگاه ها از نظر کمی گسترش یافته اند اما از لحاظ کیفی دارای مشکلاتی هستند، تصریح کرد: در گذشته گسترش کمی دانشگاه ها موجب مملو شدن دانشجوهای دارای مدرک اما بیکار در جامعه شد و اکنون وزارت علوم به این نتیجه رسیده که باید با این موضوع و  بر اساس ایجاد محدودیت ها مقابله کرد زیرا صندلی های خالی زیادی در دانشگاه ها وجود دارد که دارای متقاضی نیست.

معاون استاندار فارس با اذعان به اینکه طبق نامه ای که وزیر علوم به وزیر کشور زده، عنوان شده که این وزارت به دنبال ساماندهی دانشگاه های کشور بر اساس کیفیت آنهاست، ادامه داد: در این طرح آموزشکده ها و دانشگاه ها در دانشگاه های مادر ادغام می شوند تا یک ساماندهی و مدیریت بهتری بر مبنای نیاز کشور برای آنها شکل بگیرد.

این مسوول با بیان اینکه از روزهای اول که موضوع ادغام دانشگاه ها مطرح شد از طریق فرمانداری نیز پیگیر بوده ایم و مکاتبات متعددی را صورت دادیم، خاطر نشان کرد: معتقدیم که نباید بر اساس احساس، جهت ارتقا شاخص های شهرستان عمل کنیم.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه برخی اوقات بجای اینکه یک مسئله ای را بلند در بین مردم پخش کنیم باید با پشتکار و همت قدرت چانه زنی خود را افزایش دهیم، یادآور شد: در این مدت دو نامه به وزارت علوم با رونوشت به استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم و نگرانی ها و موضوعات مهمی را از جمله تعطیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی و قول ارتقا مجتمع به دانشگاه دولتی، استفاده از امکانات خیرین منطقه، دوری شهرستان از مرکز استان، وجود مرکز رشد واحدهای فناور در شهرستان و دیگر شاخص ها را در آن مطرح کردیم.

وی با تأکید بر اینکه در نامه دیگری برای شخص استاندار ضمن برشمردن ناراحتی و دلسرد شدن خیرین لارستان از این اتفاق، پیامدهای این تنزل به همراه نگرانی مردم بیان شده است، عنوان کرد: ما معتقد هستیم تنزل مجتمع آموزش عالی موجب تنزل علمی منطقه خواهد شد.

حسنی با اشاره به اینکه دکتر رحیمی شعرباف به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر علوم در حوزه آموزش عالی در دی مه به لارستان سفر داشت و در جلسه ای که با حضور ایشان، دکتر غریبی، نماینده مردم در مجلس و خیرین منطقه صورت پذیرفت، بیان کرد: بنظر من یکی از افرادی که می تواند به خوبی به لارستان در این زمینه کمک کند، دکتر غریبی به دلیل سابقه و تعاملات ایشان در حوزه آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه در جلسه با دکتر رحیمی شعرباف تمامی ظرفیت ها و توانمندی های لارستان مطرح شد، گفت: فاصله زیاد لارستان تا مرکز استان می تواند بار مالی و جانی عمده ای را به همراه داشته باشد و یکی از سخنانی که در آن جلسه مطرح شد این بود که چرا باید ما برای داشته های خود بجنگیم.

فرماندار ویژه لارستان با اذعان به اینکه بنای ما بر این است که تصمیم گیرنده نهایی دکتر رحیمی شعرباف است، یادآور شد: می بایست با استفاده از ظرفیت امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شخصیت دکتر غریبی و دیگر افراد ذی نفوذ در جهت حل این مسئله اقدام نماییم

حسنی با اشاره به اینکه می توان گفت که باید رگ غیرت برخی از افراد بومی ذی نفوذ در کشور فوران کند و در این قضیه وارد شده و ما را یاری رسانند، تأکید کرد: از طرفی این موضوع بحثی ملی است و برخی دانشگاه های کشور را تعطیل یا تنزل داده اند ولی معتقدیم که برخی دوستان به صورت غیر رسمی می توانند از قدرت چانه زنی خود بهره برده و در جهت عدم تنزل مجتمع قدم بردارند.

وی با بیان اینکه از آنجا که طرح آمایش آموزش عالی یک طرح کشوری است  از سوی وزارت علوم به وزارت کشور درخواست داده شده است که فرمانداران و استانداران فشاری را در راه جلوگیری از این اقدام وارد نکنند، افزود: با این وجود بنا به دلایلی که مطرح کرده ایم ما معتقد هستیم که لارستان دارای ظرفیت های بالایی است و نسبت به خیلی از شهرستان های دیگر فرق می کند.

معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه توجیهات ما بر اساس منطق و بدور از احساس بیان شده است، اضافه کرد: خواهشمندیم بصورت رسمی و غیر رسمی این موضوع از طریق مسئولین بیش از پیش تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی یادآور شد: ادغام دانشگاه در برخی شهرستان های استان رخ داده است ولی از سمت مسئولین شهرستان پیگیر خواهیم بود تا این اتفاق در لار رخ ندهد.

در این نشست همچنین تعدادی از مسئولین، معتمدین، خیرین و نخبگان به بیان نگرانی‌ها و نارضایتی از موضوع ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان با دانشگاه صنعتی شیراز پرداختند که اهم موضوعات به شرح ذیل است:

متاسفانه ما در بین مسئولین کشور دارای عناصر کمی هستیم و از جهتی معتقدیم چرا دکتر رحیمی شعرباف در جلسه لارستان بسیار مثبت صحبت کردند اما با حضور در مرکز کشور نظرشان تغییر پیدا کرد و دلیل این تغییر نظر چه بوده است.

چرا  وقتی قرار بر یک تعطیلی است این اتفاق باید از لار رخ بدهد. در بحث علمی کاربردی نیز بنظر سر مردم لار کلاه گذاشتند و در حالیکه بیان شد انحلال دانشگاه علمی کاربردی به ارتقا مجتمع آموزش عالی منجر خواهد شد اما این اتفاق که نیافتاد در کنار آن زمزمه تنزل مجتمع نیز در حال صورت گرفتن است.

چرا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اینکه چند ماه قبل نسبت به این خبر آگاه شد اما الان و با موضع گیری امام جمعه لارستان به فکر افتادند و توقع ما از نماینده مردم بیش از این است. نماینده شهرستان جهرم توانسته است حفظ دانشگاه جهرم را تثبیت کند اما نماینده شهرستان لارستان تازه به دنبال این موضوع است. این دغدغه ماست که اجازه نخواهیم داد کلاهی که در مورد تعطیلی دانشگاه علمی کاربردی بر سر مردم لارستان گذاشته شد، در مورد دانشگاه دولتی نیز اتفاق بیافتد.

معتقدیم اگر آن اتفاق افتاد و گفته شد که مجتمع ارتقا پیدا خواهد کرد پس باید این اتفاق رخ دهد. اگر این اتفاق بیافتد دیگر ما خیرین هیچ انگیزه ای در جهت کمک نخواهیم داشت. چرا باید از پول و هزینه خود بدهیم اما در پایان نتیجه ای از آن نبینیم. ما در شهرستان لارستان به دنبال احقاق حق هستیم. باید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان محور کار فعال شود و پیگیری های لازم را صورت دهد.

در جلساتی که صورت گرفت گفته شد که اگر دانشگاه علمی کاربردی منحل شود دانشگاه دولتی ارتقا می یابد و قطعا اگر از اول این موضوع مطرح نشده بود مردم لارستان نسبت به منحل شدن دانشگاه علمی کاربردی ساکت نمی نشستند.

در گذشته گفته شد علمی کاربردی منحل گردد و دانشگاه ارتقا پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد. الان گفته می شود مجتمع آموزش عالی تنزل پیدا کند اما نام مجتمع بر روی آن باقی بماند. اعتماد ما به دولت کم شده است. از کجا معلوم بعد از تنزل مجتمع در ادامه رشته های آن کم نشود. بعد از کم شدن رشته قاعدتا برخی کارمندان بیکار خواهند شد و حتی ممکن است خود دانشگاه منحل شود. اگر این حق الان گرفته نشود بعدا شاید دانشگاه علوم پزشکی هم این اتفاق برایش رخ دهد و با برخی وعده های دیگر مردم لارستان را خام کنند .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “سخنان مهم فرماندار ویژه لارستان در جمع معترضین ادغام مجتمع آموزش عالی لارستان+تصاویر”

  1. ناشناس گفت:

    تمام ساختمان ها ی خیر ساز باید از دولت پس گرفته شود و متناسب با نیاز ارگانها در اختیار انها باشد
    هر ارگانی نیز به این سرنوشت دچار شد ساختمان به خیر یا مدیریت شورای شهر برگردد

  2. ناشناس گفت:

    تاکی باید نسبت به لارستان حق کشی شود،

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین