شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

وضعیت قرمز اهداء خون در لارستان+فیلم

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیاز مبرم به تمامی گروه‌های خون وجود دارد، گفت: متأسفانه کاهش ذخایر بانک خونی در این روزها، لارستان…

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیاز مبرم به تمامی گروه‌های خون وجود دارد، گفت: متأسفانه کاهش ذخایر بانک خونی در این روزها، لارستان را در وضعیت قرمز فرآورده‌های خون قرار داده است.

به گزارش میلاد لارستان، بیش از یک سال قبل، ویروس ناخوانده کرونا به چاشنی تلخ زندگی ما انسان‌ها تبدیل شده است و این مهم منجر به آن شده تا اغلب افراد جامعه از بسیاری امور غافل شده‌اند به طوری که این غفلت‌ها ممکن است منجر به گران تمام شدن اوضاع برای عده‌ای دیگر از آحاد جامعه شود.

اهدای خون و کمک به بیماران خونی، یکی از اموری است که با شروع شیوع کرونا، سبب به حاشیه رفتن این کار مهم و مورد نیاز برای بیماران شده است.

میزان اهدای خون در لارستان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته و این موضوع سبب شده تا انتقال خون لارستان در بیانیه‌ای در این ایام از شهروندان بخواهد تا با حضور در مراکز اهداء خون به یاری بیماران بشتابند.

در این زمینه رئیس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیاز مبرم به تمامی گروه‌های خون وجود دارد، در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: متأسفانه کاهش ذخایر بانک خونی در این روزها، لارستان را در وضعیت قرمز خون قرار داده است.

جعفر جمالی با بیان اینکه طی مدت اخیر شمار افراد ثابت و مستمر اهداءکنندگان خون به میزان ۷ درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین تعداد افرادی که برای نخستین‌ بار جهت اهداء خون مراجعه می‌کردند، ۴ درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، کار اهداء خون به شکل کاملاَ بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های لازم در مراکز اهدا خون لارستان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کرونا، کلیه پروتکل‌ها نظیر تعویض روکش تخت‌ها، ضدعفونی دسته تخت‌ها و غیره، امکان اهداء خون به شکل بهداشتی برای شهروندان بدون هیچ دغدغه و نگرانی فراهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه افرادی که بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، می‌توانند یک ماه پس از بهبودی کامل نسبت به اهداء خون مبادرت ورزند، خاطر نشان کرد: انتقال خون لارستان در ۲ پایگاه واقع در شهرهای قدیم و جدید لار آماده دریافت خون از شهروندان است.

رئیس سازمان انتقال خون لارستان اضافه کرد: این پایگاه‌ها هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعداز ظهر و همچنین به جهت رفاه حال روزه‌داران در ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰ تا ۲۴ شب پذیرای اهداءکنندگان خون خواهد بود.

یکی از شهروندان لاری اهدا کننده خون در خصوص انگیزه خود در اهداء خون در این شرایط کرونایی و همچنین ماه مبارک رمضان، گفت: مؤمنین می‌توانند در ماه خدا از این فرصت برای کمک به همنوع استفاده کنند و این ثواب را در این ساعات نورانی در پرونده خود ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه روزه‌داری مانع از اهداء خون نمی‌شود، افزود: همه ما در برابر همنوعان مسئول هستیم و به هر شکل که بتوان می‌بایست به یاری نیازمندان شتافت که همین اهداء خون نمونه‌ای بارز از کمک‌کردن است.

به گزارش میلاد لارستان، پویش اهداء خون-اهداء زندگی از مدت‌ها پیش و پس از شیوع کرونا به منظور ترغیب هموطنان در اهداء خون راه‌اندازی شده است.

ف ۱۱۰  

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین