جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 16 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

لیگ تفسیر جزء یک قرآن کریم با عنوان «مدبران نور» در لار

مسابقات لیگ تفسیر جزء یک قرآن کریم با عنوان «مدبران نور» پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر لار به میزبانی پایگاه مقاومت شهید مرادزاده در حال برگزاری است. به گزارش میلاد لارستان،…

مسابقات لیگ تفسیر جزء یک قرآن کریم با عنوان «مدبران نور» پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر لار به میزبانی پایگاه مقاومت شهید مرادزاده در حال برگزاری است.

به گزارش میلاد لارستان، قرائت قرآن کریم و تفکر و تدبر در آیات آن از توصیه مهم پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌اطهار(ع) است و به همین جهت مسلمانان در این زمینه می‌بایست اهتمام جدی داشته باشند.

خوشبختانه یکی از برکات نورانی و معنوی ماه مبارک رمضان، توجه بیش از پیش به قرائت قرآن کریم رشد چشمگیری می‌کند و همه اقشار روزه‌دار خود را ملزم به قرائت آیات وحی می‌دانند.

از سال گذشته و با حضور ویروس منحوس و پرخاشگر کرونا که منجر به تعطیلی جلسات عمومی جزءخوانی قرآن مجید شده، افراد مختلف به انواع گوناگون نسبت به قرائت قرآن اقدام می‌کنند اما در این میان بسیجیان پایگاه مقاومت شهید نوزالله مرادزاده شهر لار در اقدامی نو و جالب با راه‌اندازی لیگ تفسیر جزء یک قرآن کریم با عنوان «مدبران نور» توانسته‌اند سهم بسزایی در جذب جوانان و نوجوانان به سمت تفسیر و قرائت قرآن داشته باشند.

در این خصوص مصطفی آزادی دبیر اجرایی این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقه تفسیر قرآن، خارج کردن قرآن کریم در این دوران کرونایی از مهجوریت و فراموشی است، اظهار داشت: قرائت و عمل به آیات قرآنی از وظائف اساسی مسلمانان به ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه است.

وی با تشریح نحوه برگزاری مسابقات گفت: مسابقه لیگ تفسیر جزء یک قرآن کریم با بهره‌گیری از کتاب تفسیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی در چهار آیتم سوالات تستی، ترجمه آیات، تفسیر و همچنین پیام آیه‌ها برگزار می‌شود.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید مرادزاده با اشاره به اینکه در اجرای این برنامه معنوی سعی شده تا از ابزارهای فنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از این امکانات موجب پویایی و جذابیت برنامه شده است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات که برای سال نخست در حال اجراست ۱۰ تیم از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهر لار و روستاهای براک و بائن شرکت دارند، ادامه داد: هر یک از تیم‌ها از ۳ نفر تشکیل شده و از ابتدای ماه مبارک رمضان در قالب جدول‌بندی به شکل لیگ با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

آزادی زمان اتمام این مسابقات را پایان ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: به تیم‌های قهرمان و نائب قهرمان به ترتیب پانزده میلیون ریال و ۶ میلیون ریال جائزه تعلق خواهد گرفت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین