پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

رنگ‌بندی جدید کرونایی در شهرها و روستاها؛ 4 منطقه قرمز و 19 نقطه نارنجی هستند

طبق نقشه رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت لارستان بر اساس میزان بروز و بستری کووید ۱۹ تاریخ ۸ لغایت ۱۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ شرایط در «کهنویه» بحرانی، در ۴ منطقه…

طبق نقشه رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت لارستان بر اساس میزان بروز و بستری کووید ۱۹ تاریخ ۸ لغایت ۱۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ شرایط در «کهنویه» بحرانی، در ۴ منطقه «قرمز»، در ۱۹ منطقه «نارنجی» و در ۱۲ نقطه «زرد» است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده با اشاره به رنگ بندی جدید مراکز اظهارداشت: بر اساس مدل رنگبندی که بر اساس موارد ابتلا و بستری و بصورت بومی در حوزه علوم پزشکی لارستان جهت مدیریت منطقه ای و موثرتر طراحی شده، علیرغم بهبود شرایط و روند کاهشی آمار ابتلا و بستری ، همچنان تعدادی از مناطق در هر سه شهرستان لارستان ، اوز و خنج روند صعودی داشته و شرایط پرخطری دارند.

وی با بیان اینکه در رنگبندی نرم افزار ماسک فقط موارد بستری در نظر گرفته می شود و موارد سرپایی در آن نقشی نداردو این موضوع سبب اختلافی در این دو رنگبندی می شود تصریح کرد: علی رغم بهبود شرایط در مناطقی که در هفته های قبل پرخطر بوده اند، متاسفانه مناطقی جدید در هر سه شهرستان به شدت درگیر بیماری شده اند.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: در نقشه جدید یک منطقه فوق قرمز و ۴ منطقه قرمز مشاهده می شود که هر سه شهرستان را به نوعی درگیر بیماری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون فاز دوم با سرعت و طبق سند ملی جهت گروه های سنی سالمند در حال برنامه ریزی و انجام است و ان شاءاله طبق برنامه ریزی تا اواسط تیر ماه واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال به اتمام خواهد رسید.

هاشمی گفت: لازم به ذکر است که برنامه زمانبندی واکسیناسیون توسط تیم های سلامت به جمعیت تحت پوشش اطلاع رسانی خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکز یا مکانی نیست.

وی تاکید کرد:تا زمان پوشش مطلوب ایمنسازی که احتمالا تا پایان سال محقق خواهد شد از همشهریان عزیز درخواست می شود شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات و دورهمی ها پرهیز کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۶:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین