چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

بیش از 13 هزار دوز واکسن در لارستان تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: از ابتدای واکسیناسیون کرونا در لارستان تا کنون بیش از ۱۳ هزار دوز  تزریق واکسن داشته باشیم که ۱۱ هزار دوز  دوز اول…

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: از ابتدای واکسیناسیون کرونا در لارستان تا کنون بیش از ۱۳ هزار دوز  تزریق واکسن داشته باشیم که ۱۱ هزار دوز  دوز اول و حدود دو هزار دوز از لارستانی ها دوز دوم را نیز دریافت کرده اند.

به گزارش میلاد لارستان دکتر وحید یگانه در جلسه شورای اداری لارستان که در سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارش هایی که از وزارت بهداشت دریافت شده، در جنوب کشور کرونای هندی و آفریقایی ثبت شده است.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه این اتفاق در جنوب استان فارس شامل و مناطق لارستان، لامرد و گراش هم دیده شده که از منطقه هرمزگان و جنوب سیستان وارد شده است، افزود: اخیرا در تاریخ ۵ خرداد با نمونه گیری های صورت گرفته در بریز چند نمونه مثبت از کرونای برزیلی آفریقایی در یک خانواده که با هرمزگان در ارتباط بوده اند،دیده شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه تقریبا ۲۳ تست از روستای بریز گرفته شده که ۹ مورد آن مثبت بوده است،تصریح کرد: این اتفاق سبب شد تا جویم، هرم و بریز در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده شوند و بقیه مناطق نارنجی باشند.

این مسوول با اذعان به اینکه پیش بینی ما این است که این ویروس در سطح جنوب در چرخش است بگونه ای که دو مورد مثبت از گراش نیز گزارش شده، ادامه داد: باید وضعیت ها را جدی گرفت و از حضور در اجتماعات مخصوصا در فضاهای بسته اجتناب کرد.

یگانه با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا متاسفانه واکسیناسیون اطفال توسط خانواده ها به دلیل ترس از حضور در مراکز بهداشتی کمتر شده و به همین دلیل ۲۴ مورد سرخک در کشور گزارش شده اظهار داشت: خانواده ها از واکسیناسیون عمومی  اطفال غافل نشوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای واکسیناسیون کرونا در لارستان تا کنون بیش از ۱۳ هزار دوز تزریق واکسن داشته باشیم که ۱۱ هزار دوز در دور  اول و حدود دوز هزار دوز دور دوم صورت گرفته گفت: ۱۲۴۱ مورد با عوارض خفیف و ۸۵ مورد با عوارض شدید همراه بوده است.

یگانه با بیان اینکه فاز سه واکسیناسیون از تیرماه با مشاغل پر خطر مانند خلبانان، ارایشگاهها، سربازان و پادگان ها و رانندگان تاکسی و … شروع خواهد شد، تصریح کرد: در پایان مرداد فاز سه به پایان خواهد رسید و پانزده روز لکه گیری فاز سه اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در ادامه اساتید و فرهنگیان واکسیناسیون می شوتد، افزود: از اول مهر نیز وارد واکسیناسیون عمومی با تولیدات داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه پیش بینی میشود ماهانه ده میلیون دز واکسیناسیون صورت گیرد و تا آخر آذرماه دز اول به تمام مردم زده شود، خاطر نشان کرد: واکسیناسیون مدارس نیز با اولویت کلاسهای حضوری از آبان ماه صورت خواهد گرفت.

یگانه واکسن های واگذارشده به لارستان را از اسپوتینیک وی، بهارات، سینوفازم استرازنکا برشمرد و اضافه کرد: از مردم و مسئولین خواهشمندیم در خصوص نظارت بر برگزاری مراسمات مخصوصا جشن عروسی از شیوع بیشتر بیماری کرونا  جلوگیری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین