چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

گزارش وحشتناک از وضعیت طلاق در لارستان

تداعی سنتی و مذهبی بودن جامعه ی لارستان در اذعان همه ی مردم ، بر هیچ کس پوشیده نیست و لارستان و مردمانش را به مقید بودن و پایبند بودن…

تداعی سنتی و مذهبی بودن جامعه ی لارستان در اذعان همه ی مردم ، بر هیچ کس پوشیده نیست و لارستان و مردمانش را به مقید بودن و پایبند بودن به احکام شرعی و مذهبی به خوبی می شناسند . وجود بسیاری از ناهنجاری ها برای لارستان غیر قابل تصور بوده و لارستان را همواره بری از این ناهنجاری ها برمی شمردند اما مخفی نگه داشتن معظلات اجتماعی شهر در لوای مذهبی ومقید بودن شهر لار ، لارستان بزرگ را با

معظلاتی جدی در خصوص افزایش آمار طلاق در شهرستان ، کاهش شدید زاد و ولد، افزایش سن ازدواج و … مواجه نموده است .

طبق اظهار نظر منابع آگاه در خصوص وضعیت طلاق ، نشان می دهد که آمار طلاق در لارستان افزایش چشم گیری را طی چند سال اخیر به همراه داشته است و نکته ی قابل تامل طی بررسی های بعمل آمده کسب رتبه ی نخست استان فارس در کشور در خصوص آمار طلاق و از همه مهم تر کسب رتبه ی بالای لارستان در استان فارس در بین شهرستانهای دیگر اشاره داشت .

 علت زیاد طلاق های منطقه ی لارستان در بسیاری آمارها به دلیل افزایش خیانت به همسر که در چند سال گذشته در صد کم تری را در برداشته بوده که طی دو سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش داشته است و زوج هایی که از خانواده های مرفه و ثروتمند بوده اند ، بیشترین میزان طلاق را در لارستان در برداشته اند. افزایش سن ازدواج دختران لارستانی به ۲۲/۲ در شهر نشان خطرناکی است که لارستان را در چند سال آینده با بحرانی خطرناک روبرو خواهد کرد.

 
پیگیری ها در خصوص میزان سن ازدواج دختران نشان می دهد که میزان ازدواج دختران روستایی در سن ۱۳ و ۱۴ سالگی میانگین سن ازدواج در لارستان را ۲۲ سال نگه داشته است که با اهتمام به در نظر نگرفتن ازدواج دختران روستایی ، میانگین سن ازدواج دختران در لارستان به ۲۷ سال می توان اشاره داشت .

به گزارش میلادلارستان و به نقل از صبح لارستان، این معظل خطرناک اجتماعی ، عدم نبودن فکر و ایده و راهکار نهادهای فرهنگی که تا کنون در خواب زمستانی به سر می برند و سبک زندگی ایرانی-اسلامی مغفول که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته راه برون رفت از چالشی است که این روزها مانع جدی و معظلی برای لارستان شده است ، می باشد. و اگر برای جلوگیری از ادامه ی این روند تلاش و مهندسی فرهنگی نشود آثار این پدیده شوم همچون کاهش رشد جمعیت، افزایش فساد اخلاقی در جامعه و انحراف اخلاقی افراد مطلقه، افزایش جرم و بزهکاری، مشکلات معیشتی زنان مطلقه، افزایش مشکلات روحی روانی در جامعه، افزایش فرزندان تک سرپرست و… بیش از پیش دامنگیر جامعه ی مذهبی لارستان را در بر خواهد گرفت.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین