چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

یادداشت؛ لار و فقدانِ سند جامعِ توسعه شهری

یکی از فعالان اجتماعی شهر لار با انتشار مطلبی نوشت: شورای ششم که اکثریت آن را نیروهای متخصص و بابرنامه تشکیل می‌دهند، می‌تواند از این فرصت و توان و تخصص…

یکی از فعالان اجتماعی شهر لار با انتشار مطلبی نوشت: شورای ششم که اکثریت آن را نیروهای متخصص و بابرنامه تشکیل می‌دهند، می‌تواند از این فرصت و توان و تخصص نیروهای جوان لاری استفاده بهینه نماید و در کوتاه‌ترین زمان، لار را به نقطه‌ای که شایستگی آن دارد برساند.

عباس نیک‌آواز از اعضا شورای اسلامی شهر لار در دوره چهارم و از فعالان اجتماعی لارستان با انتشار مطلبی درخصوص تهیه سند جامع توسعه شهری نوشت:

شوراهای اسلامی شهر به عنوان نماد مشارکت مردم در اداره شهر با مشارکت دادن مردم مومن و متخصص، زمینه رشد و شکوفایی شهر‌ها را فراهم می‌آورند.

تصور عمومی که از شوراهای اسلامی شهر، در ایران وجود دارد، آن را محدود به نظارت بر عملکرد شهرداری تنزل داده است. حال آن‌که مسئله مدیریت شهری فراتر از امور شهرداری است و شامل کلیه مسائل مربوط به یک شهر اعم از گسترش کالبدی، توسعه فضای سبز، امکانات رفاهی و تفریحی و سایر موارد مربوط به شهر می‌شود.

بنا به بند دوم ذیل ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی مصوب اول خرداد ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی، یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر ها، بررسی و شناخت کمبودها، نیاز ها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادات اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط است.

شورا‌های شهر می‌توانند با جلوگیری از تراکم انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهر‌ها، مانع توسعه نامتوازن شهر‌ها شوند و به پویایی شهر کمک کنند.

اعضای شورا‌های شهر، باید بتوانند نقاط ضعف و قوت شهر خود را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته درهر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند و در نهایت توسعه ملی را بهبود بخشند.

حال با عنایت به این‌که پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لار، چند صباح دیگری به پایان می‌رسد، به نظر می‌رسد که اعضای محترم شورای اسلامی شهر، در طول چهار سال گذشته نتوانسته‌اند با استفاده از خیل عظیم نیروهای متخصص جوان لاری، نسبت به تهیه طرح‌هایی در جهت حل معضلات و مشکلات شهر لار اقدام کنند اما شورای ششم که اکثریت آن را نیروهای متخصص و بابرنامه تشکیل می‌دهند، می‌تواند از این فرصت و توان و تخصص نیروهای جوان لاری استفاده بهینه نماید و در کوتاه‌ترین زمان، لار را به نقطه‌ای که شایستگی آن دارد برساند.

شورای اسلامی ششم شهر لار می‌تواند با تهیه سند جامع توسعه شهری مبتنی بر متدهای همسوی داخلی و حتی خارجی زمینه توسعه فراگیر شهر لار برای ۱۰ یا ۲۰ سال آینده را طراحی و تدوین نموده و با تصویب و ارائه آن به عموم مردم، چهره آینده شهر را با مردم به اشتراک بگذارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “یادداشت؛ لار و فقدانِ سند جامعِ توسعه شهری”

  1. 22 گفت:

    فردی که یادداشت نوشته الان باید پاسخگو باشد نه مطالبه گر چرا در دوران خودت پیگیری نکردی؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین