جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

طرح گازرسانی به بخش جویم لارستان در آستانه بهره برداری است

مدیر گاز لارستان گفت: طرح گازرسانی به ۶ هزار خانوار شهر جویم و ۶ روستای این بخش به اتمام رسیده و مردم و شهروندان، زمستان امسال را با شعله‌های گرم…

مدیر گاز لارستان گفت: طرح گازرسانی به ۶ هزار خانوار شهر جویم و ۶ روستای این بخش به اتمام رسیده و مردم و شهروندان، زمستان امسال را با شعله‌های گرم گاز طبیعی سپری می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان؛ محمد حسین اعتمادپور، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح گازرسانی به منصورآباد، دامچه، چاه‌ گزی،  جهادآباد، فرشته جان و حسن آباد بخش جویم لارستان که از مرداد ۹۹ آغاز شد شامل ۱۰۸  کیلومتر شبکه گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS بوده که این مراحل اجرایی شده است.

وی ادامه داد:‌ میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح گازرسانی با توجه به افزایش هزینه ها و اجرای شبکه گذاری و انشعابات داخلی و همچنین شرایط سخت تحریم ها افزون بر ۶۲۰ میلیارد ریال بوده است.

اعتماد پور گفت البته بهره برداری نهایی از این طرح مهم گاز رسانی در بخش جویم منوط به اجرای کامل خط انتقال از شبکه گاز سراسری است که اجرای آن در تعهد شرکت شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هست.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این خط انتقال را که دربردارنده شهرهای مسیر هم هست تاکنون(از مرداد ۹۹) افزون بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و گفت که بخش زیادی از این طرح انجام شده و در صورت اجرای کامل آن مردم بخش جویم تا پایان شهریور امسال بهره مند از گاز طبیعی خواهند شد.

مدیر گاز لارستان اضافه کرد: با افزوده شدن هر مشترک جدید گاز سالانه بیش از ۲ هزار لیتر در مصرف نفت سفید صرفه جویی می شود.

او گفت اجرای این طرح ها با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب فارس اجرا شده که علاوه بر رشد صنایع، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی سوخت پاک با دیگر سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

اعتماد پور همچنین گفت:‌ گازرسانی به روستاهای این شهرستان از ۴۵درصد اوایل دولت تدبیرو امید سال ( ۹۲) هم اینک به بالای ۹۵درصد رسیده است.

وی ادامه داد: دولت و شرکت گاز استان فارس و شهرستان لارستان ظرف هشت سال گذشته تاکنون رقمی افزون بر هفت هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های گازرسانی این منطقه هزینه کرده اند و رقمی حدود پنج هزار میلیارد ریال نیز طرح در دست اجرا دارند.

وی اضافه کرد: از سال ۹۲ و شروع دولت یازدهم تاکنون به متراژ یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز در روستاها و مناطق مختلف این شهرستان انجام شده است.

اعتمادپور ادامه داد: از مجموع هشت شهر لارستان شهرهای لار، لطیفی ، خور و بیرم از گاز برخوردار شدند و شهرهای عمادشهر ، جویم ، بنارویه و دهکویه نیز در حال اجرای عملیات گازرسانی هستند که تا پایان سال جاری پرونده گازرسانی به شهرهای لارستان به اتمام خواهد رسید.

مدیر گاز لارستالن گفت: از مجموع ۱۷۸ روستای شهرستان لارستان نیز ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار مشمول گازرسانی و ۹۹ روستا نیز مشمول جرای عملیات گازرسانی نیستند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین