یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حسین زاده: مخالف اصل 85 شدن “طرح ساماندهی فضای مجازی بودم”؛ مرکز پژوهشها: موضوع مجددا به صحن مجلس می آید

روز گذشته خبرهای مختلفی در خبرگزاری ها مبنی بر اصل ۸۵ شدن طرح ساماندهی فضای مجازی شنیده شده که بر مبنای آن نمایندگان مجلس با ۱۲۱ رای موافق به اصل…

روز گذشته خبرهای مختلفی در خبرگزاری ها مبنی بر اصل ۸۵ شدن طرح ساماندهی فضای مجازی شنیده شده که بر مبنای آن نمایندگان مجلس با ۱۲۱ رای موافق به اصل ۸۵ شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت دادند و طرح برای تصویب به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد. براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح مذکور در کمیسیون  تخصصی مربوطه (کمیسیون فرهنگی) بررسی شده و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان در همین خصوص حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار توییت در فضای مجازی با بیان اینکه ‏تمام ابعاد زندگی مردم به فضای مجازی گره خورده است و مدیریت این فضا و مقابله با ولنگاری به معنای مسدودسازی نیست بیان داشته بود مخالف اجرای اصل ٨۵ برای طرح ساماندهی_فضای_مجازی بودم و باید دولت جدید لایحه‌ای ارائه کند.

این در حالی است که روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس در خبری  (لینک خبر) که بر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر نموده بیان داشته آنچه که روز چهارشنبه(۶ مرداد۱۴۰۰) در صحن علنی مجلس در خصوص طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» که به طرح ساماندهی فضای مجازی مشهور شده  مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت، صرفاً تعیین نحوه بررسی طرح در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاری ها به عنوان «تصویب طرح فضای مجازی» منعکس گردیده است.

بر این اساس، طرح مذکور به کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بازگردانده خواهد شد تا پس از مدت زمانی مشخص (یک تا دو ماه) ‌با حضور صاحب نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی بررسی‌های لازم در مورد آن انجام پذیرد.
روند بررسی طرح بدین نحو خواهد بود که هر حکم تصویبی از سوی این کمسیون به طور عمومی و روزانه انتشار پیدا خواهد کرد و پس از مهلت یک تا دو ماه، طرح مجدداً به صحن علنی ارجاع ‌خواهد شد تا در صورت موافقت نمایندگان، مهلت آزمایشی بودن آن تعیین و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.
نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین